Zelf taarten maken, show je zelfgemaakte taart deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbear82, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Gaaf!

2. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Hoi dames, ik breek even in met een vraagje:D
    Zelf ben ik totaal niet handig met het maken van taarten maar ik wil graag voor de verjaardagen van mijn dochters wel een leuke taart bestellen.
    Ik zoek iemand in Twente of in Apeldoorn iemand een ideetje?

3. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen

*breekt ook even in*
    Ik ken wel iemand uit Enschede die hele toffe taarten maakt. Moet je even op Facebook kijken bij The cake project. :)

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik kom even inbreken hier in dit topic vol met prachtige taarten gezien ik besloten heb om een taart te gaan maken, dit is uiteraard heeel erg makkelijk gedacht van mij, maar dat geeft niet :p. Het hoeft immers geen prachtig pronkstuk te worden zoals jullie hier allemaal maken.

Fondant heb ik in verschillende kleuren gehaald bij de xenos, ik heb een roller aangeschaft en een taartzaag ofzoiets. Nu zoek ik dus alleen van die dingen om bloemetjes mee te maken en gezien dit een eenmalig iets zal zijn wilde ik niet al te duur uit zijn hihi, maar ik vroeg me dus af of iemand hier mij zou kunnen/willen vertellen of de dingen in onderstaande link echt bagger zijn of best te doen is? Ik wil gewoon wat verschillende vormen en maten bloemetjes hebben ;).

Dino Discount. 33 delige uitsteker plunger set

5. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Nou lijkt me prima voor eenmalig!

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

prima! Voor een keer. Ik zou wel een keertje oefenen net fondant. Meestal ik die fondant heeel zat en dat is best lastig.

7. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Ik heb een aantal jaar heel veel taarten gemaakt maar 2,5 jaar geleden gestopt. Straks voor mijn eigen zoon wil ik wel weer iets maken.

Hier mijn laatste taart voor mijn neefje.
    Mochten jullie het leuk vinden dan kan ik nog wel meer 'oude taarten' posten.

Bijgevoegde bestanden:

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dankjewel moppiemuis en mimi, alleen zag ik toen ik wilde bestellen dat het nog vanuit china oid moet komen, dat schiet niet echt op dus mijn zoektocht gaat verder haha. Ik heb al iets van een leukstetaartenshop oid gevonden dan maar wat duurder, iig wel bedankt voor jullie reactie!

9. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Mn Gender Reveal taart voor mn vriendinnetje :D was onwijs leuk om te doen!

Bijgevoegde bestanden:

10. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    En vanaf de achterkant

Bijgevoegde bestanden:

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

12. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Bedankt!

Heb nog een vraagje, wij houden niet van een dikke laag fondant maar heb hem nu zo dun gerold dat je de lagen ziet zeg maar. Moet ik dan dikker afsmeren met botercreme om de taart strakker te krijgen?

Als ik botercreme net gemaakt heb kun je er niet zo goed mee afsmeren, heb je daar nog tips voor?

Jij bent de expert :)

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Kan 1 van jullie mij helpen? Ik wil heel graag een meptaartje voor de 1e verjaardag van mijn dochter. Op veel sites kan ik alleen een complete taart bestellen met een meptaartje erbij. Ik wil alleen een een meptaartje aangezien wij ook al een taart krijgen en veel familieleden houden niet van marsepein en fondant.
    Wie weet waar ik alleen een meptaartje kan bestellen? Het gaat om de omgeving Groningen, Drachten, Leek, Roden (in die hoek zeg maar). Verjaardag is 22 oktober dus taartje zou ik dan op de 20/21ste op kunnen halen.

14. Sprankeltje

Sprankeltje Actief lid

20 sep 2015
    216
    71
    28
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Wat een mooie creaties zie ik hier voorbij komen :)

Mag ik jullie om hulp vragen...
    Wij gaan het weekend een taart bakken voor een vriendin maar nu ben ik m'n beproefde recept kwijt. Net nu ik voor het eerst ook nog eens een andere vorm ga gebruiken.

Kan iemand mij helpen aan het basis recept voor het kapsel voor een vierkante vorm van 24 cm en 8cm hoog ?

15. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    Hoi dames even een vraag ik heb gisteren een slagroomtaart gemaakt. Maar nu vond ik de onderkant vandaag te klef. Weet iemand wat dit kan zijn?

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Senso : Onder het mom van beter laat als nooit. Ja om taarten strak te krijgen moet je sowieso de taart al strak maken met botercreme of genache. Qua niet smeerbare botercreme heb ik meer info nodig? Hoe maak je botercreme mix of 1:1? Is de botercreme te stevig is de boter waarschijnlijk te koud.

Emma: Ook ik maak niet alleen een mep taartje . Dat kan nl. Gewoonweg niet uit. Dus ik zou dan het kleinste formaat taart nemen of cupcakes bestellen of een Giant cupcake.

Sprankeltje. Google leukste taarten recepten.

Beertje dat klinkt als vocht wat naar beneden is gelopen, wat had je erin gedaan ? of een niet gare taart..

17. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    De cake was wel gaar. Ik had alleen slagroom gebruikt.

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hmm welk recept heb je gebruikt?

19. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    Ik heb funmix gebruikt. En bij de slagroom heb ik klopfix gebruikt heb de taart aflaten koelen op een taartrek.

Deel Deze Pagina