Zelf taarten maken, show je zelfgemaakte taart deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbear82, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Gewoon botercrememix halen van funcakes. Boter, water en mix en klaar

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Waar halen jullie de eetbare verf vandaan? Lijkt mij erg handig om mooi mee af te werken maar kan het nergens vinden

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wauw wat een mooie taarten!
    Woont hier eigenlijk iemand kortbij Maastricht.
    Die misschien voor een bepaald bedrag een mooie Raveleijntaart voor mijn zoontje zou willen maken:D

4. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Wat een mooie taarten komen er voorbij zeg. Vorige week mijn eerste taart gemaakt met schoonzus die het wel vaker doet.

wat voor vullingen gebruik je over het algemeen? En hoe krijg je die foto bijvoorbeeld op je marsepein?

5. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Als vulling misschien Zwitserse room of banketbakkersroom. En afsmeren alleen met botercreme of aangevette slagroom en dan misschien met een kleurtje er door.

Mijn laatste taarten en cupcakes in opdracht van mijn werkgever. Ik moest laten zien wat je kan maken met de producten die wij verkopen. Er zitten nog papiertjes tussen om de strik mooi rechtop te houden dus denk die er even tussenuit ;)
    Bekijk bijlage 431103

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb een printer waarmee ik met eetbare inkt kan printen op icing-vellen :) Zonder dat gaat het je niet lukken ;)
    Er zijn wel bedrijven die een print voor je maken, dan kun je gewoon een losse print bestellen. En andere taartbaksters met een printer doen het ook wel :)

Botercreme: de mix is het gemakkelijkste, maar als je 'm helemaal zelf maakt, is het het lekkerste :)
    Culy.nl - De perfecte botercrème -

7. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Ik woon in Maastricht en bestel altijd bij iemand die ook in maastricht woont. Ik weet niet of ik haar site hier mag zetten ivm reclame maken. Pb me maar als je interesse hebt.

8. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Botercreme van poedersuiker boter en melk, water, smaak of kleur vloeistof. Heel simpel.

Bijvoorbeeld:
    120 gram poedersuiker
    60 gram boter
    2 eetlepels melk of water

Met kleurstof is het even op de gok en dat geldt ook voor de smaakstof. Is deze hoeveelheid te weinig verdubbel je het als de boter maar de helft van de poedersuiker is.

9. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wat rozemarijke dus zegt. Ik heb niet zo'n foto printer maar bestel het online.
    En qua vulling is meestal standaard slagroom taart vulling. Laagje Zwitserse room laagje jam en een laagje aangevette slagroom.

10. 2015mama

2015mama Actief lid

13 aug 2014
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jilina
    Ja dats mijn botercreme recept maar ik vind em niet denderend.. ik zoek "iets luxer". Waar bestel je dan dat vreetbare papier?

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Qua vulling: ik varieer nogal. Kan botercreme/banketbakkersroom/swiss merengue zijn met een jam naar keuze, maar ook slagroom met jam of caramel, of gemengd met stukjes M&M, of vermalen oreokoekjes of speculaas. Of een mousse van slagroom met bonbonbloc. Of iets met fruit, bavarois, enz. Er is een heleboel mogelijk :)
    Op deleukstetaarten.nl staan een hoop recepten en ideeen en op het forum kun je veel ideeen voor lekkere combi's vinden :)

12. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik gebruik hem alleen om af te smeren niet om zo op te eten. Ik gebruik helemaal geen botercreme als toefjes ik werk alleen met fondant. Heb laatst voor het eerst toefjes gemaakt in opdracht en heb er vanille voor de smaak doorheen gedaan. En voor de kleur bietensap. En die vielen wel in de smaak.
    Eetbare papier kun je kopen bij de leukste taarten shop. Maar als je even op Google zoekt vind je ook heel veel. En dat het al geprint wordt heb ik bij de kadokamer gekocht.

13. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Leuk zeg dat dit topic er weer is. Ik heb in mei een keer een workshop gedaan. Daarna een taartje gemaakt voor de verjaardag van m'n zoontje en dat was het. Heb nu maar een basiscursus gedaan. Vandaag was de laatste les en dit is het eindresultaat geworden.

14. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @cindy81 is dat niet het visje regenboog? Vind mn leuk!

@jilina wauw vind de roze met de strik echt heel mooi! Heb je er dan een versteviger door om de strikken rechtop te houden of laat je de fondant uitdrogen?

Ik heb vanavond mn sintcadeaus uitgeprobeerd. Het is een boltaartje van platte amandelbisquit en aardbeienmouse

15. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Thnx. Meestal gebruik ik er wat doorheen maar deze heb ik gewoon laten drogen.

Ik heb voor volgende maand een moeilijke opdracht gekregen van mijn dochter. Ze is helemaal fan van Elsa van frozen dus die wil ze graag als taart.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Leuk! Ook ik heb gisteren mijn allereerste taart gemaakt. Samen met mijn moeder voor Sint viering. Lelijk opgemaakt door mijn moeder, de rest had ik gedaan. Kreeg complimentjes dat hij lekker was.

Nu alleen de vraag. Als ik de taart ga bakken en hijs klaar in de oven, haal ik de springvorm rand er dan meteen vanaf of moet hij eerst afkoelen? Gister bleef atukje van de cake plakken aan de rand :(

17. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Leuk boltaartje.

"mijn visje" is het van het boek mooiste visje van de zee. Nou ja, ik heb een poging gedaan.

Volgende taart wordt iets voor de kerst. Ik weet alleen nog niet wat. Nog even inspiratie opdoen.

18. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Leuk! Ik wil ook weer beginnen. Heb van de Sint een prachtige nieuwe standmixer gekregen dus kan weer aan de slag. Ga vandaag een pavlova maken.. Geen taart maar alsnog heel lekker:D

19. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Wat doen jullie eigenlijk met jullie 'oefentaartjes'? Als ik iets nieuws wil uitproberen maak ik vaak een oefentaartje, maar iedere week een hele taart is wat veel voor 2 personen :) en weggooien vind ik niet kunnen. Maar ja aan wie geef ik de taarten dan weg? M'n collega's hebben inmiddels ook al heel wat taart op en m'n vriendin en haar gein ook

20. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @roosje dat moet je ws de springvorm nog beter in vetten.
    Ik haal de springvorm er meteen van af.

@poohbear82 denk dat je andere mensen ook heel blij kan maken met een taart.
    Je kan ook kleine boltaartjes (van een grote soepkom) maken en invriezen. Hier haal je 4 kleine stukjes taart uit.
    Als je een taartje nodig hebt, eruit halen en je kunt hem gelijk bekleden. En de volgende dag eten.

Deze taart gemaakt voor onze dochter haar verjaardag. Voor het eerst met eetbare verf gewerkt... Vlekte dus giga uit. Volgende keer naar weer prutsen met fondant voor de ogen en mond

Deel Deze Pagina