Leuke taarten weer! Ik ga volgende week drie kleine boltaartjes maken voor de kerst. Niet te moeilijk, deze geef ik weg. Voor onszelf maak ik dan ook nog een taartje of cupcakes.
Vraagje. Ben nog nieuw in het hele taart gebeuren. Wil met kerst een taart maken. Biscuit, fondant en en botercreme heb ik. Maar nu de vulling nog. Ik wil chocolade vulling. Welke raden jullie aan? Graag een die je gewoon in de winkel kan kopen, supermarkt of jamin. Bestellen is te kortdag gok ik
Chocolade ganache misschien? Kun je zelf maken met slagroom en (pure) chocolade. Ik heb het nog nooit gemaakt, maar recepten zijn wel te vinden via google.
Klinkt misschien gek, maar ik heb wel eens de witte chocopasta van AH gebruikt. Klein beetje verwarmen in de magnetron om 'm smeerbaar te maken (echt maar 10-20 seconden ofzo), even roeren en je smeert het er zo op. Ik heb daar toen zelfs het taartje mee afgesmeerd en de krijgers waren reuze enthousiast. Het was gewoon even wat anders als botercreme.
Ik maakte vroeger veel taartjes voor mijn eigen bedrijf, tegenwoordig alleen nog voor de lol. Voor onszelf maak ik liever alleen gezonde dingen tegenwoordig
Oh ja, ganache is super! Zoek even op facebook naar taartvragen voor beginners, daar staan een aantal recepten
ganache. klinkt makkelijk als ik dat zo lees op internet. laten we dat maar gaan doen doen ik en wat voor chocola raden jullie aan? reep van een bepaald merk? en dan opwarmen au bain marie? staat dat je chocola moet laten afkoelen, maar dan word t toch weer hard? hoe moet je dat mengen met de slagroom dan? voel me beetje dom nu haha
Als je pure ganache wilt maken als vulling zou ik voor callebaut gaan en anders een chocola met 70 % cacao. Je gebruikt dat de verhouding 1:2. Dus een deel chocolade (bijvoorbeeld 100 gram) en twee delen slagroom (200 gram). Je laat de slagroom aan de kook komen en de chocolade in stukje. Eventueel de chocolade een paar keer een half minuutje in de magnetron zodat hij iets zachter is. De slagroom moet niet koken en ook eventjes afkoelen nadat hij bijna aan de kook is geweest. Dan beetje bij beetje de slagroom over de chocolade gieten en goed roeren tussendoor. Als hij in de schift schiet biedt een staafmixer altijd uitkomst En hou rekening met zeker 5 uur opstijven voordat je hem kunt gebruiken. Succes!
Het is nog geen taart maar deze komen in een bloemstuk ( van sugerpaste) op de taart . Vind ze zelf ook zo mooi.. ben helemaal trots op mezelf haha..
Tweede keer dat ik met marsepein bekleed (eerste keer was een ramp) en ik ben er heel trots op! Mijn zus zou dit weekeind jarig zijn, dit is de eerst verjaardag dat zij en haar baby er niet meer zijn, dus echt een taart om iets te vieren is het niet, maar we zijn wel even bij elkaar zaterdag dus een stukje taart valt vast goed in de smaak.
Knap zeg ik zie ze het op tv weleens maken. Maar het lijkt mij erg veel gepriegel de bloemen. Zo'n hartvorm is lastiger als een ronde. Het zit er mooi om!
Mooie taarten weer. Wie kan mij adviseren wat een lekkere vulling is met witte chocola? En tevens wat er lekker mee te combineren is?