Bruine chocomouse, of een zwitsere room met tikkie limoen. Aardbeien of frambozen doen het ook altijd goed met witte choco. Frambozen bavarois met frambozen stukjes uit diepvries bijv. Bavarois maken. Bevroren frambozen voorzichtig beetje stukrollen/ kleine partjes eruit halen dan laten ontdooien en over de vulling heen dien. Beetje bij randjes wegblijven ivm fondant. En sowieso dijkje maken van botercreme bij bavarois vind ik het prettigst.
@Moppiemuis wat een mooie taart met de twee vlindertjes, echt ontroerend! Heel veel sterkte, het zal vast erg emotioneel worden voor iedereen. @Mimi83 wow prachtig werk, vooral die met de dierentuin, echt knap gedaan!
De eerste keer dan ik een barbie taart heb gemaakt. Mijn dochter wou graag een Elsa taart. En dat is uiteindelijk dit geworden. Ze was er heel erg blij mee. Ik deed de koelkast open om hem aan haar te laten zien en het eerste wat ze zei was: "Oh cool Elsa, wat knap van je dat je dat kan maken mam."
Ik woon in noord Holland. Dus nee helaas. Zo heeft het topic weer een upje. Je kan het ook proberen op leukste taarten forum mocht niemand reageren.
Vraagje, woensdag wilt mijn dochter pinguïns trakteren van negerzoenen. nu moet ik er zo'n 50 maken... hoe kan ik ze het beste bewaren zodat de fondant niet uitdroogt? en kan ik vandaag al alles uitsnijden uit het fondant en in een bakje bewaren o.i.d?
o sorry mamachantal: ik lees het nu pas. waarschijnlijk is het al gelukt .. fondant kanb je inderdaad prima afgesloten bewaren al in vorm, het zal dan iets stevigere worden ( doet fondant in een pakje ook) maar niet storend.
Hoi, ik wil binnenkort aan de slag met figuurtjes voor mijn eerste boetseer-taart. De taart is voor 15 maart. Kan het al of nog even wachten? Omdat ik nooit tijd heb, en geen idee heb hoe makkelijk/moeilijk het is, wou ik maar op tijd beginnen. Maar ik begreep: niet in een te warme kamer... kachel op 18 graden? Werken met koude handen? En hoe bewaar je dan je figuurtje? In een afgesloten bak in de kelder bv? Moet er dan ook nog plastic folie om het figuurtje of is dat niet nodig? Ik ga het proberen met fondant van fun cakes en heb er (nog) geen tylose bij, ik las dat veel mensen het zonder doen, vandaar.
Ik zou nog even wachten, zo'n week van te voren kan. Puzzelplaatjes eerder. Fondant scheurt nl wat als het erg indroogd. Als je dat niet erg vind kan het eerder, wat ga je maken kan ik misschien een tijds indicatie geven, al is dat echt een indicatie omdat iedereen op een ander tempo werkt en he misschien bepaalde dingen moeilijker of makkelijker vind. Boetseren kan nu prima geen speciale temp voor nodig. Dat is vooral hoogzomer een probleem. Als je te koude handen hebt is het minder flexibel. Maar geloof me je bent zo bezig dat je handen wel warm worden. Als je handen te warm worden kan het gas plakken maar dan is he fondant vaak ook net even te warm geworden. Kwestie van even wachten. Dat wijst zichzelf allemaal. Fondant zonder tylose kan prima, alleen duurt het drogen iets langer, als he iets hebt wat echt omhoog moet staan leg het dan eerst even neer zodat het wat harder kan worden ( nachtje) . Voor het stof dek ik het altijd af gewoon in een grote bak. Sowieso Geen folie om een boetseersel doen als het nog te warm is dan plakt het. Ik doe het gewoon los naast elkaar in een grote bak.