Welke fondant gebruiken jullie om te bekleden? Bij boetseren krijgen ik er ook scheuren in. Vooral bij donker paars en bruin. Lichte kleuren nog niet gehad
Nee niet. Koop anders eerst eens een kilo via taartendeco.be Emmers zijn goedkoop via taartwinkeltje.nl
Heeeeeelp! Alles, maar dan ook echt álles wat er tegen kan zitten bij het bakken van een taart, zit tegen. Daarom zijn we nu zo laat op de avond nog bezig. Taart is inmiddels gebakken, nu wilden we aan de botercreme beginnen.. We hebben mix van funcakes in huis, waar roomboter bij moet. EN DAT HEBBEN WE NIET. Kun je hier ook gewone random boter doorheen doen, of wordt dat niks?
Aiiii, ik zou wel echt roomboter pakken... Geen idee of margarine wel stevig genoeg is eigenlijk. Je kunt het wel proberen, maar het zou zo zonde zijn als het niet lukte. Morgenochtend als eerste de supermarkt binnenstormen werkt niet?
@senseo ze zijn leuk geworden! @schaddix een beetje laat maar je zou ook wel margarine kunnen gebruiken, al is roomboter lekkerder. Vandaag een karameltaart gemaakt met chocoladetopping. Had alleen ruzie met de witte chocolade, die werd een soort van pasta waardoor het mooie effect wat ik wilde maken mislukt is. Naja gaat om de smaak toch
Mystiek en Evi, ik zie jullie berichten nu pas.. Ik heb m'n man die avond nog maar even naar de nachtwinkel gestuurd Het was m'n eerste keer en echt; ik doe het nóóit meer. Heel veel respect voor jullie geduld en precisie!
Wauw, wat een prachtige taarten komen er hier voorbij! Die Frozen taarten van Evi en Mara.... Wauw! Die Pingu taart ook erg schattig! Ik maak alleen taarten voor de verjaardagen van mijn eigen kinderen. Vind het ontzettend leuk om te doen, maar zo veel werk! Echt respect voor de dames die het wekelijks/dagelijks doen! Maar mijn dochter is vandaag jarig, dus van 't weekend een kasteeltaart gemaakt voor haar. Was zelf erg blij met het resultaat.
Dank je. Waar ik alleen ontzettend veel moeite mee heb is om de basis strak te bekleden met fondant. Ik krijg altijd een paar vouwen. Iemand tips hoe ik dit kan voorkomen?
(bedankt! De pingu taart had ik met moeite gemaakt) Jouw taart is ook gaaf! Mag ik vragen of de torens eetbaar zijn of dat er een opvul iets in zit en het puur voor de leuk is?