Schitterende taarten maken jullie allemaal. Ik heb vandaag voor het eerst een pzzeltaart gemaakt. Ben niet geheel tevreden, maar hij is wel redeliijk gelukt. ( krijg het plaatje niet rcht:x)
Pooh. Volgende keer je biscuit omdraaien en royaal afsmeren. Leuke taart hoor!!(waar heb je je marsepein vandaan?) En was hij lekker?
Ik denk dat pooh bedoelt dat ze de foto niet recht krijgt Wat betreft de taart.. Leuk idee zo'n puzzel paashaas Inderdaad wat de andere al zeiden als je je taart de volgende keer omdraait dan heb je de rechte onderkant als bovenkant en dat maakt het strakker.. Ik smeer de bovenkant trouwens nooit royaal af maar juist heel dun dan krijg ik het strakste resultaat
Aaah... Wat een blunder! Mijn partner wilde een appeltaart trakteren op zijn werk. Dus ik heb hem overtuigd me te helpen met bakken. Hij zei vantevoren dat hij het niet kon, maar met mijn instructies deed hij het echt perfect! Maar nu kwam hij er op zijn werk achter dat hij per ongeluk zout ipv suiker in het deeg heeft gegooid! Ik had alles voor hem klaargezet behalve de suiker... Die heeft hij op mijn aanwijzing zelf uit het kastje gepakt, maar niet het kastje bij de koffie en thee zoals ik zei, maar het kastje ernaast. Ik vind het zo zielig voor hem! Hij was er zo trots op...
Dank je wel! Wel een leuk idee om de botercreme in blauw/roze te doen! Zal eens even op google zoeken naar een recept voor botercreme...
Vraagje hoelang van te voren kun je een strik voor op een taart maken?? Mijn dinnetje word bijna 30 en wil graag taart maken maar heb die wee beetje druk dus wil op tijd kunnen beginnen
Week van te voren doe ik zulke dingen. Luchtdicht verpakken. Dat is zuur...uh...bedoel zout!! Die kon weggegooid worden dus.
Nog een vraagje: Als ik botercreme op de cupcakes wil doen, kan dit de avond van te voren al erop? dinsdagavond helemaal maken en woensdag trakteren, of beter pas woensdagochtend de botercreme erop? Bewaar ik de cupcakes met botercreme in de koelkast of liever daarbuiten?
Botercreme bewaar je in de koelkast. Lastige is dat cupcakes in de koelkast een bijsmaak of niet lekker kunnen worden. Heb laatst mijn cupcakes in de schuur gezet in hun doosje.
Als je ze in een afsluitbare doos zet, taartcaddy ofzo, dan krijgen ze geen bijsmaak.. Schuur kan ook goed want dat is nu ook koud.. Of de badkamer met het raam open 's nachts is een optie
Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde eigenlijk de foto, maar je het puzzelplaatje was idd ook niet recht. Had de taart omgedraaid, maar met het snijden van de taart was hij in het midden te dun gesneden, waardoor na het vullen (botercreme met nutella) de vulling dior de taart zakte en ik de taart niet over kon zetten op een andere ondergrond. Daarom uit nood de taart maar weer omgedraaid. Beter afsmeren is een goede tip. De marsepein was van de action maar een klein deel van ons snoepwinkeltje en die heb ik zelf gekleurd. We gaan hem vanavond proeven... Taart met nutella, dat moet toch wel lekker zijn?!?!
Ahh wat l*llig voor hem. Gewoon weer overhalen hem nog een keer te maken, maar nu met de juiste ingredienten, dan kan hij er toch nog trots op zijn.
hee nikske jou bobo taart was echt super goed gelukt! zag m op fb. ik wil voor revi zijn eerste verjaardag een taart maken. kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit het beste kan doen. we vieren het zondags: *op welke dag kan ik dan het beste de biscuit maken? *op welke dag botercreme? *op welke dag bekleden? alvast bedankt!!
Een heel handig "planningsbord" om een taart te maken! 5 tips om je taart zonder stress te kunnen afleveren - Boter, Meel & Eieren