Wat suuuuper strak vlavlip! Welke fondant gebruik jij? Ik vond dat eroverheen doen echt een drama hoor!
zitten wel paar scheurtjes in hoor, maar voor onderstetaart had ik te dun uitgerold.. De onderste taart is half fondant van bakels, half marsepein(ben beetje aan het experimenteren) De bovenste taart is marsepein van funcakes, kant en klaar gekocht omdat ik rood zo rot vind kleuren! Overigens smeer ik af met ganache, net pas ontdekt, maar dat smeert zoveel makkelijker dan met botercreme!
Wat een leuk topic, hier zal ik vaker te vinden zijn . En wat een prachtige taarten! Ik maak zelf ook taarten, ben er nog niet zo lang mee bezig maar heb steeds meer opdrachten. Zal snel eens een foto posten.
Dag dames, Ik heb een vraagje voor jullie. Ik ga dit weekend een bumba taart maken, maar nu vraag ik me af hoe jullie de kleur van het gezicht maken... Doen jullie dat met marsepein en kleurstof of kan ik beter fondant gebruiken met een kleurstof? Alvast bedankt.
Scheurtjes vind ik nie eens zo erg maar ik krijg hele vouwen! Meten jullie helemaal af? En gaat hij er rond over? Ik heb namelijk gewoon vaak een 'lap' fondant
Ik gebruik altijd fondant, vind ik fijner werken. De huidskleur maak ik van witte fondant met de gel kleurstof Ivory van Wilton.
Ik die idd de diameter+2 x de hoogte: als mijn cake 20 cm is en 7 cm hoog. dan doe ik 20+7+=34 Dan rol ik een lap met een diameter van 36 cm uit.(heb wel altijd ruim). How To Cover a Cake in Fondant - YouTube Kijk eens op youtube, daar staan heleboel filmpjes. Je hoeft natuurlijk niet alles van ze over te nemen,maar misschien zitten er wle wat tips bij voor je Snap je? Vind het zelf heel moeilijk om uit te leggen namelijk
Ja snap ik! Heb ook wel vaker filmpjes gekeken...maar als ik t wel dun heb krijg ik t nooit over de taart want dan scheurt t met eroverheen doen Me vent zal wel nie blij met me zijn (troep!!) Maar ga voor de pasen denk toch 1 maken
Ik maak altijd biscuits in een springvorm en dan geen silicone maar ik heb een silicone vorm van een hart.. Iemand ervaring met biscuits maken in een silicone vorm? Ben zo bang dat dat verkeerd gaat ofzo..
Ja ben alleen niet echt zo van het superzoete en met de marsepein en nutella samen was die behoorlijk zoet. Maar marsepein deels laten liggen, en hij was heerlijk