1. Hoe maak je al die figuurtjes? Gewoon boetseerwerk? En gebruiken jullie dan van dat poeder (ben even de naam vergeten) om onder jullie marsepein te doen zodat het wat harder word? je bedoelt tylose? boetseren doe ik (persoonlijk) voornamelijk met fondant, omdat dat beter uithard. Marsepein hard ook wel uit, maar duurt een flink stuk langer. Maar voor boetseren gebruik ik dan wel tylose, met marsepein is het niet noodzakelijk, maar ja, daar boetseer ik dan niet mee 2. Hoe doen jullie de verschillende vormen van taarten? Met speciale bakvormen of door zelf te puzzelen? er zijn ontzettend veel verschillende vormen bakvormen. maar je kunt ook standaard rond of vierkant gebruiken en dan bijsnijden 3. Hoe maak je nu een stapeltaart? Is dat gewoon met een stokje in de taart te plaatsen?? in het kort: ja. een goede site om te leren stapelen is Tartacadabra - Tartas mágicas 4. Hoe zorg je ervoor dat je de bekleding van je taart mooi laat kleven en dat hier geen scheurtjes of oneffenheden inzitten? oefenen oefenen oefenen. Sowieso niet te dun uitrollen, je taart goed en glad afsmeren en marsepein/fondant uitrollen en dan heel voorzichtig vastplakken. 5. Welke vullingen gebruiken jullie allemaal? hier voornamelijk botercreme van funcakes met jam, maar je kunt zoveel bedenken, ik hou ook erg van chocoladecreme met een bailey's smaakje (o.i.d.) erin, citroenvulling, monatoetjes kunnen erin enzovoorts.
erg mooi!...en tja aldoende leerd men toch .... dit ziet er al heel erg leuk uit voor een eerste taart.
hier mijn taart voor 2e kerstdag, vanavond nog cupcakes maken,aan de onderkant zit een randje wat minder mooi is, maar mijn moppie zat er al met dr vingers bij: Bekijk bijlage 209641 Bekijk bijlage 209642
Dames mijn zoon wordt bijna 2 jaar in februari en tijd tikt! ik wil ook beginnen met mijn eerste taart maken en enhelemaal een geweldige lekkere taart voor mijn zoons verjaardag daarom wil ik weten en mischien een domme vraag maar dat taart cake wat zijn het ingredienten zijn het gewone cakes of is het helemaal andere recipes? #ik wil deze week beginnen vandaar! krijg helemaal inspiratie
ik gebruik biscuitmix waar je alleen nog eieren aan toevoegd. maar je kunt ook zelf biscuit maken. dat is een soort luchtige cake zonder vet (of met veel minder vet).
dank je wel december en naomi. noami jouw kleine meid bijna jarig, gaat snel he.. p.s. ik kan beter maar om 02.30 was ik er klaar mee en wou ik slapen.. haha
Mooie taarten hoor!! Ik ben sinds deze week begonnen met cupcakes! En wil binnenkort ook taarten gaan maken... Zodat ik voor mn zoontje zijn 1e verjaardag zelf een taart kan maken. Ik heb gelukkig nog bijna 3 maanden om te oefenen hihi
@mamavannienke; prachtige taarten!!! Wat ik me nu afvraag ik zie heel vaak dat baby'tje terugkomen maar hoe doen jullie dit? Puur boetseerwerk?
Dankjewel!Het babietje is geen boetseerwerk hoor..hihi. Het is een kant en klare mold. Hier heb je er een heleboel van, onwijs handig.
Hoe krijgen jullie die prachtige heldere kleuren...bij mij zijn de taarten altijd dof door de poedersuiker. Die krijg ik er ook niet echt goed vanaf.