Zelf taarten maken, show je zelfgemaakte taart!

Discussie in 'De lounge' gestart door Esmaralda, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Normaal vries ik reeds bekleedde taarten in in
    een doos met daarover een vuilniszak. Ik heb nu echter zo weinig plek in mijn vriezer dat dit nu niet gaat passen.

Ik vraag me dus af of het ook kan met alleen een pedaalemmerzak?

Er zit fondant om de taart.

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    #2682 cupcakes, 3 apr 2013
    Laatst bewerkt: 3 apr 2013
    Botercreme met vanillearoma lijkt me nogal machtig en niet echt lekker. Ik heb het nog nooit gegeten maar het lijkt me niet zo lekker.
    Waarom doe je het niet met aangevette slagroom? Dan heb je een slagroomtaart, heb ik meerdere keren gedaan en is erg lekker! (aangevette slagroom is 40 gram mascarpone op 100 ml slagroom)
    Die nootjes heten trouwens nougatine, ik heb er laatst tig winkels voor af gelopen om het uiteindelijk bij de c1000 te vinden..

Voor de biscuit met marspein zou je ook aardbeienbotercreme kunnen maken, ik mix dan zo'n flesje aardbeiendessertsaus naar smaak door mn botercreme.

Bij de chocolade zou je het kunnen kunnen combineren met dulce de leche of juist met kersenvlaaivulling. (zoek eens tussen de vulling recepten van dlt) En dan overgieten met ganache (is chocola met slagroom door elkaar)

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    nee dit gaat niet, als er fondant op zit heb je karton van de doos nodig om vocht op te vangen

4. minon

minon Niet meer actief

Heb even mijn vragen in het rood erbij gezet

5. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dulche de leche maak je zelf, blikje gecondenseerde melk koken in een pan water.
    Even op de deleukstetaarten site kijken, daar staan bij de recepten -> vullen hoe het moet.

6. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Afgelopen zaterdag voor pasen een taartje gemaakt (m'n eerste):

image.jpg

Aankomende zaterdag weer een taart maken voor een familielid die 50 wordt, dit zal een Guinness glas worden, hopelijk gaat dat lukken :)

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wow heel mooi!!

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Dus je vult de taart met 1:1 botercreme? Lijkt me sowieso niet erg lekker, meestal wordt dat alleen voor afsmeren gebruikt. Ik gebruik botercrememix van funcakes, erg lekker!
    Die botercrememix kun je ook makkelijk smaakjes geven, je kan ook aparte aroma's kopen hiervoor, maar je kunt het dus ook mengen met die dessertsaus. Ik gebruik geen jam maar vlaaivulling, dit is wat dikker en trekt niet echt in de taart. Maar volgens mij valt het wel mee hoor met jam die in de taart trekt, heb je het al eens zonder extra botercreme tussen de lagen geprobeerd?

Ik vind het het lekkerste bij taarten als er een romige laag in zit en een fruitige laag. Dus doe altijd een laag botercreme of banketbakkersroom en een laag vlaaifruit.

Die aangevette slagroom kun je er inderdaad tussen doen als vulling maar ook gebruiken om je taart af te smeren. En je kunt de bovenkant er ook nog mee versieren (wat toefjes langs de rand bijv. en dan fruit in het midden).

Ik ben trouwens niet een grote fan van dulce de leche, maar veel mensen vinden het erg lekker, vandaar de tip. Frambozenjam combineert trouwens ook goed met chocola.

9. minon

minon Niet meer actief

Bebogeen zegt google is vergelijkbaar en vind ik ronduit smerig dus ga me er dan maar niet aan wagen.
    Nee ik gebruik de botercreme niet om te vullen. Ik maak mn taartjes nooit zo hoog tenzij het voor veel personen is omdat we altijd maar met twee of vier mensen zijn als we visite hebben. Daardoor snijd ik het een keer door en besmeer dan beide kanten met 1:1 botercrem. Dit doe ik dun net twee mm ofzo zodat je geen cake meer ziet. Dat doe ik dan aan beide kanten, spuit sen dijkje langs de rand en vul het glad met het dijkje met jam. Ik ben dan weer een muts die stukjes in de jam vies vind dus gooi die jam even in de blender en daar wordt het dun van en trekt het wel in de cake als je niet afsmeert. Dan lag ik dus de andere helft er dus weer op met de botercreme naar beneden dat de jam er dus in opgesloten zit. En dan boven en buitenom ook een dun laagje om het goed rond te maken etc. Snap je wat ik bedoel? Ik vul dus niet met 1:1 bitercreme in de zin dat er een dikke laag tussen gaat.
    Dan wordt het een slagroomtaart met die aangevette slagroom en zag net op de ltshop ook hazelnootpralinevulling. Lijkt me heerlijk voor door de 1:1 afsmeerbotercreme bij de chocoladetaart en eventueel een dun laagje ertussen. Of gewoon vullen ermee en dan ganache erover

10. Loezz

Loezz Actief lid

10 feb 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    image.jpg

Afgelopen weekend mijn eerste taart gemaakt. Gevuld met lemoncurd en citroenkwarktaartpudding.

11. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    WOW deze is echt superstrak, netjes fondant en strakke rand.
    Weet je zeker dat het je eerste taart is??:p

12. Loezz

Loezz Actief lid

10 feb 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    Haha, ja echt mijn eerste! Ik heb ooit (3jaar geleden) een workshop op mijn werk gehad. Ik heb redelijk wat cc's gemaakt en me heel lang ingelezen en filmpjes gekeken voor ik het aandurfde. Moet zeggen dat ik vrij trots ben ;)

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    Jee hoe krijg je het voor elkaar om zooo strak af te smeren??

14. Loezz

Loezz Actief lid

10 feb 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    Afsmeren met 1:1 botercreme, in koelkast en nasmeren met warme spatel. Marsepein uitgerold en gemootherd. Op taart gelegd, plooien eruit en met 2 smoothers erover (gezien op filmpje) en een beetje geluk denk ik ;)

15. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    mijn zwager is vandaag jarig en die lust wel een biertje dus kon ik mooi eens de bierdop taart uitproberen, maar wat een drama! heb me onwijs verkeken op het maken van mooie plooien, mijn fondant bleef scheuren

Dit is het uiteindelijke resultaat

16. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Mijn eerste vierkante taartje. Blijf het erg moeilijk vinden om het marsepein mooi strak te krijgen. En altijd scheurt er wel een klein stukje. Blijven oefenen maar.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      32,1 KB
      Weergaven:
      558
  17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    #2697 Sukke, 4 apr 2013
    Laatst bewerkt: 4 apr 2013
    Mooie taarten weer hoor!

Pff ik krijg het ook niet voor elkaar om mijn fondant er zo strak op te krijgen. Echt drama!

Nou krijg ik net mijn lion king frosty sheet binnen maar hij is net te groot!!!! Aaaaarrgghh! Kun je dat zelf bijknippen? Ik ga hem toch rondom afwerken met botercreme oid dus lelijke randen zullen niet zichtbaar zijn.
    En dan nog een vraagje, hoe werken jullie een frosty sheet eigenlijk af, met botercreme, icing of gewoon fondant/ marsepein?

18. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Deed toefjes botercreme. Ik had een sheet van eetpapier is dat hetzelfde als jou?

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja, deze kun je ook eten.

20. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Vandaag al 1 taart afgemaakt en in de veiezer. Ben er niet heel tevreden over maar goed. Hopelijk worden de andere mooier.

Deel Deze Pagina