En dan heb ik ook nog wat voorbereidend werk gedaan voor mijn lion king taart. Die is voor zondag, mijn eerste bestelling. Dan moet ik maandag 2 taarten en 2 cupcakes voor ons nichtje. Daar is oa die taart dus al voor!
Dolce de leche is zooooo lekker!! Kost even tijd, maar mmmmmm lekker met choco. En Bebogeen uit een potje is vies
Had op het leukste taarten forum leuk topic gezien met een placemat enzo Carola bakt Zoethoudertjes: Goedkoop kant rollen van fondant. Maar zoals zij het doet onderaan met het dusten, zo word het tog nooit, omdat je niet de gaatjes dust, maar de uitstulpseltjes.. snappie??
Een geboortetaart voor een lief klein jongetje..ik maak het liefst geboortetaartjes, super om te doen!
Ja, maar dit kant heeft de lijnen als uitstulpsel, dus als je die in het fondant drukt worden dat diepe lijnen. En die raak je dus niet met dusten. Overigens komen de placemats van de Action, weet niet of dat erin staat. (Oh, lees dat ze ze bij de blokker gekocht heeft)
Dames ik heb dringend advies nodig...mijn biscuit is voor het eerst volledig de pan uit gerezen, iets teveel gemaakt dus. Hij gaat de vriezer in, morgen bewerken. Hoe kan ik het mooiste resultaat bereiken, bovenlaag is niet bruikbaar, zal ik m omkiepen, rond afsnijden en dan de bodem als bovenlaag? Of de hele bovenkant afsnijden en dan afsmeren en bodem gewoon als bodem houden. Ben bang dat ik de biscuit sloop als ik afsmeer zonder stevige bovenlaag...
kun je de bovenste rand er niet afsnijden? ik snij meestal wat over de rand komt er vanaf als het nog in het blik zit. dan blijft die verder gewoon mooi rond.
Je kan beter altijd de onderkant als bovenkant gebruiken, die is veel gladder en rechter, daardoor wordt je taart ook strakker. Ik verhoog mijn bakvormen met bakpapier. Je smeert de springvorm dan in met boter en knipt een hele lange rand bakpapier (liefst zodat je helemaal rond kan en hoger dan je springvorm). Het bakpapier plak je langs de randen vast en zo is je springvorm hoger! Dan krijg je niet meer van die randen en je kunt dus ook hogere biscuits bakken. Ik zou dus nu de biscuit ondersteboven zetten, de randen gelijk snijden en heeeeel goed afsmeren op het laatst.
Bedankt voor de tips, ga idd de onderkant als bovenkant gebruiken en de rand netjes wegsnijden. Komt vast goed
Nog een vraagje. Zondag staat er een taart op de planning met chocolade en verse aardbeien. Ik heb nog nooit vers fruit gebruikt in een taart. Leg ik gewoon plakjes aardbei er op en daar de volgende laag biscuit boven op? Of doe je er dan iets van aangevette slagroom of botercreme of iets bij?
ik maak niet zo vaak een taart (2x misschien 3x in t jaar) ik eb ook niet alle tools net deze gemaakt voor ons manneke zn verjaardag die we morgen vieren choco biscuit met kersen en monchou vulling en een gewone appel taart ons zoontje weigert alle taart op de vulling van appeltaart na dus gewoon 1 laags