kan iemand mij helpen? ik heb laatst cupcakes gemaakt, en hier een toef op gemaakt met botercreme. Hier heb ik een kleine suikerdecoratie op gedaan. Dit in de koelkast aangezien we het de volgende dag pas zouden serveren. De volgende dag eenmaal uit de koelkast gehaald ( zo'n 15 uur later), bleken de suikerdecoraties al deels gesmolten te zijn. Zou dit door het vocht komen?
welk recept heb je voor de botercreme gebruikt? als er vocht in je botercreme zit gaat idd je decoratie smelten
Ik heb het recept van dr. oetker gebruikt met banketbakkersroom: Ingrediënten: 1 zakje Dr. Oetker Mix voor Banketbakkersroom 400 ml water 200 g zachte (room)boter 100 g witte basterdsuiker Bereidingswijze: Bereid de Mix voor Banketbakkersroom volgens de aanwijzingen op het zakje en laat het opstijven in de koelkast. Klop de zachte boter op. Voeg de witte basterdsuiker toe en klop het lekker luchtig. Voeg in gedeeltes de banketbakkersoom toe en klop het op tot een luchtige gladde botercrème. Hebben jullie misschien een oplossing? zou ik de suikerdecoratie op een klein stukje fondant (bijv. cirkel) kunnen plakken? Dus de fondant als decoratie er nog onder? of heeft iemand een andere tip?
fondant smelt ook door water. misschien de decoratie er op het allerlaatste moment erop doen, dus eerst los erbij doen.
Ik ben jaloers!! Ik wil dat ook zo graag kunnen.. Iemand een tip waar ik het stap voor stap zou kunnen leren?
Je kan een cursus doen maar je kan het jezelf ook best aanleren. Kijk maar eens goed rond op deleukstetaarten. Daar staat zo veel informatie en tips dat je best zelf aan de slag kunt!
ik heb ook geen cursus gedaan en echt perfect is het niet maar ben er wel trots op heb verder geen hulpmiddelen ervoor. gewoon simpele keukenspullen.
Mijn knutselpret voor vandaag Is voor de traktatie op school voor mijn nichtje. Dat duurt nog wel ff, dit zijn oefeningen ... Bekijk bijlage 213203 Bekijk bijlage 213204
Meiden, ik wil binnekort een marsepein taart gaan maken en heb een springvorm met een doorsnede van 24 cm. Hoeveel marsepein gebruiken jullie ongeveer voor het bekleden? Ik bedoel dan zeg maar 1 kleur, dus de basis kleur.. Alvast bedankt
Op de leukste taarten kun je hoeveelheden terugvinden. Je hebt het extra beetje ook wel nodig om de fondant/marsepein netjes op je taart te krijgen.