En hier de taart voor moederdag - ze is net klaar en staat in de kelder. Zitten best wat foutjes nog in (zo heeft de fondant net "zwangerschapsstriemen" en zit het diamantpatroon ook niet echt perfect), maar ik denk dat ik de taart toch met enige trots kan presenteren straks. Oh ja, het is een chocoladebiscuit, gevuld met bananenmousse en chocolademousse (met stukjes en Amaretto); mmmmmmmmm....
al een hele tijd niet meer gepost hier en alleen gespiekt naar alle mooie taarten.. net even een simpele taart voor mijn moeder gemaakt, hij stond al op het onderbord van de caddy dus geen mooie foto naar dit is hem..
nikske... mooi zeg... welke maat parelrand is dat?? hier even niet de taart wat ik maakte voor Moederdag binnen bereik maar zoek me op facebook (luckey bakery) en je ziet al mijn taarten....
luckey, geen idee.. hij zit in een mal met meerdere vormen.. ik had me vergist in de verhoudingen van de taart dus mijn biscuit was niet mooi hoog (voor het eerst helaas), maar ag als hij maar smaakt
Hee, bekende taart. die heb ik ook (onder andere) als inspiratie gebruikt voor de taart van mijn zoontje.
Hoi meiden, wie van jullie kan mij vertellen hoe ik een mooi ruitpatroon in de zijkant van een ronde taart krijg??
Daar is een speciale mat/mold voor. Ik vind hem zelf erg duur dus als iemand het anders doet hoor ik het ook graag!!
Mat voor diamantvorm (ruit) is maar een paar euro, kijk maar eens bij taartoutlet. En anders kan je ook met de zijkant van een sateprikker de vorm maken, eerst alle lijntjes naar rechtsboven en dan alle lijntjes naar linksboven.
Mijn eerste geboorte taart voor goede vrienden! Vlindertje staat voor vlinder zusje en broertje spiekt over de rand naar de nieuwe baby! Hoop dat ze hem mooi vinden!