Zelf taarten maken, show je zelfgemaakte taart!

Discussie in 'De lounge' gestart door Esmaralda, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirkje82

dirkje82 Actief lid

30 jul 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames mag ik jullie even storen?
    Vorige jaar is er ene Angelique geweest die voor mijn zoon een taart heeft gemaakt. Ik ben inmiddels aangemeld met een andere naam en ik kan haar niet meer vinden. Weet iemand of zij hier nog actief is? Zo niet, is er iemand anders die een taart kan maken voor mij? Plaats waar ik woon zeg ik liever in PB :)

2. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dirkje, ik zit regio gouda

3. dirkje82

dirkje82 Actief lid

30 jul 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whoohoo hoe is het mogelijk Evi, ik zat net jouw taarten te bewonderen dat ik ze zo mooi vind, en nu zit je nog dichtbij ook!! Ik stuur je even een pb :)

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    ik heb ze vorig jaar niet voor je gemaakt maar ik zit in Delft met de winkel.

5. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Taart van vandaag, voor m'n oma:

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wat een mooie taarten komen er hier voorbij zeg! Altijd leuk om zo inspiratie op te doen en tips en trics te leren!

@ sammie88: Leuk taartje geworden hoor!
    Weet niet hoe lang je die poppetjes van tevoren hebt gemaakt, maar in principe hoef je ze niet in te vriezen hoor als het alleen marsepein is. Gewoon op een koele plek in een goed afgesloten plastic bak bewaren.

Mocht je je hele taart in de vriezer moeten bewaren dan moet je het echt heel langzaam op temperatuur laten komen, bijv door hem te laten ontdooien in de koelkast. Het ligt namelijk aan de grote temperatuurverschillen dat het zo gaat zweten.

Ik heb zelf nu een taart of 10 gemaakt en omdat het nu al ongeveer een jaar geleden was heb ik vast een oefentaartje voor mn zoontje zijn eerste verjaardag gemaakt. Is echt mn mooiste taartje tot nu toe geworden, ben dus benieuwd of de echte verjaardagstaart ook zo goed lukt :)

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    En nog een fotootjes van het olifantje van dichtbij...

8. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Engeltje, erg leuk en mooi geworden!
    Hoelang kan dat dan die poppetjes bewaren? Ik had ze 3 weken ervoor gemaakt.

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoe lang het precies goed blijft weet ik niet, maar zolang je het echt goed afsluit blijft het in ieder geval wel 3 weken goed hoor!
    Voor de geboorte van Quinten had ik 3 weken van tevoren het marsepein alvast klaar gemaakt om het vervolgens vlak voor de visite kwam op de cupcakes te doen, dit ging prima. Had t toen wel nog extra afgedekt in een plastic bakje met eerst huishoudfolie eromheen.

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Mijn eerste bruidstaart en 2e puzzeltaart!
    Vulling prossecocreme en witte chocolade (met Rice crisps) mouse met stukjes pure chocolade en verse framboosjes.

Pff vond het nog een lastig puzzel. Vooral het mooi uitsnijden van de stukjes en het netjes in elkaar laten vallen.
    Daarnaast kreeg ik het plaatje ook echt niet in zijn geheel van de showtas op de taart...

Tips en op- aanmerkingen zijn welkom!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,4 KB
      Weergaven:
      845
  11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Voor het eerst zelf uitgesneden! Eerst getekend, daar ben ik al trots op. Er zit aan de achterkant een klein scheurtje in het fondant, verder ben ik zo trots als een Pauw. Derde taartje:)

12. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Yeah leuk! Mooie en leuke taarten komen hier voorbij zeg :D

Ik ben ook een bakster, ik maak voornamelijk taarten voor verjaardagen van kids:

Deze heb ik vanmiddag gemaakt en is zojuist opgehaald:

1238343_707373282612373_470868703_n.jpg

En deze vorige week:

996590_695887737094261_27920257_n.jpg

13. Porsche

Porsche Niet meer actief

Wow wat mooi heb nog den hoop te leren haaha

14. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Sukke, wat ik zelf doe om het plaatje mooi op de taart te krijgen is om hem even in de vriezer te leggen. Zo is het helemaal hard en kan je hem zo op je taart leggen. Vind hem wel heel goed gelukt hoor!

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

Mooi zeg! Tekenen jullie dat zelf of heb je sjablonen?

16. minon

minon Niet meer actief

Voor een kraamcadeautje wil ik graag blokken maken. Met vanalles erbij maar heb het helemaal in mn hoofd haha. Ik heb hier een vierkant bakblik voor nodig maar die heb ik niet. Kan ik dan ook gewoon een boerencake bij de bakker kopen daarvoor?

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Mooie taarten meiden !

@ nijntje: natuurlijk kan dat ook!

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ow ja dat is een hele slimme! Ga ik onthouden.

Thnx! :)

19. Zeg, heb jij ook een goede howto van de rozen en van de materialen die je ervoor gebruikt? Zou je me die willen pben?

Deel Deze Pagina