Zelfgemaakte biscuit is gewoon koemelkvrij. Als je dan botercreme maakt van suiker en boter en daar bv pure chocolade pasta doordoet (100 gram poedersuiker op 100 gram boter en daar dan een paar likken pasta door) dan heb je een lekkere chocoladecreme. Ook hebben e bij de jumbo een chocolademousse van dr oetker, belgische schocomousse. Als je die met rijstemelk of soyamelk maakt is ie ook km vrij. Verder kun je natuurlijk gewoon vullen met jam, of jam door je botercreme mixen voor een lekkere aardbeiencreme. Recept biscuit: De Leukste Taarten Maak Je Zelf!
Evi kan je die chocobotercreme dan ook nog gebruiken voor t afsmeren van je taart? Dat is toch niet veel vochtiger dan gewone botercreme waardoor je fondant gaat smelten?
Wat vinden jullie het lekkerste recept voor appeltaart? (Ben vooral benieuwd naar de bodem) Heb er zo'n zin in, maar maakte het altijd met een pak mix, en appeltaart is hier helaas niet zo populair dat ze dat hebben..
Ik heb een vraag. Ik heb een paar keer een taart gemaakt, en de laatste keer was in april. Al het fondant heb ik goed in plastic gewikkeld (heel veel erom toe) en daarna samen in een luchtdichte bak bewaard. Ik wil nu weer een taart maken. Sommige stukken voelen best heel hard aan. Is het dan uitgedroogd of moet ik gewoon heel goed kneden om het weer bruikbaar te maken? Is het nog wel lekker na zo'n tijd? En zitten jullie hier ook mee? Dat je heel veel fondant nog hebt maar in de verkeerde kleur? Ik denk dat het beginnersfout is. Inmiddels heb ik kleurstof gekocht en ben erachter dat dat veel handiger is, maar heb dus nog wel heel veel roze over van mijn dochters taart. Terwijl ik nu echt een cremekleurige taart wil... Zonde eigenlijk. Maar denk dat als je dit vaker doet, beter kan inschatten, dat het dan niet zo veel meer is (hoop ik)!
Ik maak voor mezelf en schets wat ik ga maken en welke kleuren en materialen Ik daar voor nodig heb. En dan haal ik die kleuren of gebruik kleurstof zodat ik nooit te veel over houd. Het geen wat ik over jou die ik in vershoudfolie en in een afgesloten bakje en ik zet de houdbaarheid erop.
Ik koop alleen maar de witte fondant en kleur het zelf. Alleen zwart en rood schijnen lastig te zijn om te maken (nooit geprobeerd, ook al zit de kleurstof in mijn assortiment), dus die koop ik kant en klaar. Als je veel kleurtjes over hebt, kun je ook een leuke stippentaart maken met allerlei gekleurde cirkels en stippen er op. Of maak er bloemetjes van.
Ik heb pas een regenboog taart gemaakt. Allemaal kleurtjes van licht naar donker leggen en dan kleine rondjes uitsteken. Die heb ik wat uitgedrukt met die tool waar je een schelpjes motief mee maakt en dan dakpansgewijs stapelen. Dus eerst rondom iedere keer donker naar licht, van donker naar licht etc. En dan de tweede rij verspring je iets dat je net tussenin begint weer. Had gelijk al mn kleurtjes op. Beetje op deze manier alleen dan met marsepein/fondant ipv royal icing: Rainbow petal cake - Taart - Recepten | Deleukstetaartenshop.nl
Hier vandaag een verlaat halloween taartje gemaakt. Op advies van evi een klodder chocopasta door de botercreme gedaan. Ik had op fb bij my cake school een taartje gezien en die voor een deel als inspiratie gebruikt. Mijn heksje is via de tutorial van Paul bradford. Ik heb hem gevulde met chocopasta en caramel. Lekker zoet dus! Ps zag alleen te laat dat ik haar neusje was vergeten.....
Leuk Taartje. Boetseren vind ik altijd zo mooi maar niet echt mijn ding het lukt me nooit zoals ik voor ogen heb. Ben net bezig geweest met royal icing spuiten. Een hele hoop dropflowers. Had Nog nooit gespoten met icing en viel best wel tegen. Weet ook nog niet of ik ze ga gebruiken. Twijfel twijfel morgen maar weer verder als ze uit gehard zijn.
Jewe dank je wel. Ik heb hem met plezier gemaakt. Ik was erg tevreden tot aan het hoofdje haha ik wil ook nog een keer ri gaan spuiten. Denk dat ik dat ga doen op t volgende taartje.
Ziet er goed uit kibbeling! Hier de caramel shortcake gemaakt. Had alle ingrediënten nog in huis. Dit zag er nog niet echt veelbelovend uit: