Zelf taarten maken, show je zelfgemaakte taart!

Discussie in 'De lounge' gestart door Esmaralda, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Idd wat Evi83 zei:)

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Engeltje gebruik je geen Wajang?

Mooi die nijntjes!

3. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik ben zo onwijs jaloers op wat jullie allemaal maken.
    Ik heb voor de verjaardag van Luc een taart laten maken, was er erg blij mee, want zou ik zelf niet kunnen.

Ik heb 52,50 betaald voor de grote taart voor 25 personen

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      39,2 KB
      Weergaven:
      28
  4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.225
    1.294
    113
    Centrum België
    Hallo,
    ik ben onlangs ook begonnen met taarten en cc - nog véél te leren, maar ik vind het "prutswerk" zo ontzettend leuk. Alleen is het steeds een stort tegen de tijd dat ik klaar ben - lukt me niet om ordelijk en georganiseerd te werken :)

Hier een kikkertaart - m'n jongste ging een groepje hoger op het kinderdagverblijf en nam afscheid van de Kikkertjes. Had geen bc in huis, vandaar de bobbels, maar het was wel de eerste keer dat ik de fondant mooi over het biscuit gelegd had.

Dan voor m'n verjaardag een 50-tal cc versierd. Had dit echt wel onderschat qua werk. Hier een deel van de cc

En hier de laatste - weer een overgang van groepje in het kinderdagverblijf: m'n jongste verliet de Jungleklas (met een subtiele hint verwerkt naar het nieuwe groepje van de Bijtjes). Het was na de kikkers het eerste échte boetseerwerk en was eigenlijk best tevreden. Hier was het gras rondom de taart (met de lookpers) best intensief... Maar in mijn ogen de beste taart tot nu toe :)

5. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is heel netjes, eigenlijk te weinig voor een taart met een print

6. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Afgelopen weekend 1e en 5e verjaardag gevierd van onze zoontjes, zelf taarten gemaakt:

Voor de oudste:
    IMG_0706.jpg

Voor de jongste:
    IMG_0705.jpg

Waren erg lekker ook! (al zeg ik het zelf ;) )

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Even een vraagje, ik moet voor vrijdag een taart maken. Normaal maak ik deze altijd een dag van tevoren maar daar heb ik nu geen tijd voor dus wil ik hem eigenlijk woensdag maken. Zou de taart dan nog vers genoeg zijn?

En heeft iemand nog tips voor een (cars) puzzeltaart? Is voor het eerst dat ik een puzzeltaart ga maken namelijk.

8. Hmm... Ik zou hem zelf dan woensdagavond maken en donderdag vullen e.d. Mja.. Ik weet niet of hij vers genoeg blijft

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja daar heb ik idd ook nog aan gedacht, bakken kost gewoon veel tijd en die heb ik donderdag niet. Vullen en bekleden gaat wel snel want de bekleding wil ik alvast gaan maken. Het plaatje dan.

10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw

Echt super mooi en strak!!

11. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met een cremevulling en bv jam kan dit prima. Geen slagroom, bavroise of monatoetjes gebruiken

12. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog een betere foto van de nijntje taart en wat cupcak deco

13. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    En voor de cc's, gaan per post naar frankrijk

14. Valora

Valora Niet meer actief

Vanmiddag is het verjaardagsfeestje van mijn zoon, en ik heb een bumba taart gemaakt. Misschien niet zo mooi als sommige taarten hier, maar ik vind hem wel vrolijk. :)

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Dus bv woensdagavond bakken en dan donderdag vullen en bekleden? En hoe kan ik het biscuit dan het beste bewaren? Ik doe als vulling jam en botercreme met bastogne. Sorry voor al mn vragen:)

Wat maak je toch mooie taarten zeg wauw!!!

16. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is prima. Biscuit gewoon in een plastic zak op het aanrecht bewaren. Maar woensdag vullen en bekleden kan ook goed hoor.

17. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Hoewel ik nooit ga kunnen tippen aan alle mooie taarten die ik hierboven zie, wil ik mijn taartjes van de afgelopen tijd ook eventjes showen :D

De taart met de motor op was mijn allereerste taart ooit :D hij was bedoeld voor mijn vriend zijn verjaardag, hij had zich toen net een moto gekocht en dat model heb ik proberen namaken in fondant aan de hand van een puzzelplaatje :D

De tweede taart heb ik onlangs gemaakt, dit is mijn meest geslaagde taartje tot nu toe, hij was bedoeld voor mijn collega's.

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Mooie strakke taarten weer meiden!

Weet niet meer wie het vroeg, maar wajang gebruik ik soms ook wel hoor! En anders andere plantaardige margarine.

Ben nu biscuit aan t bakken ( gebruik ik normaal eigenlijk nooit ) en hoop dat dit recept lukt.
    Had gister een recept gebruikt van 1 ei: 30 gr bloem: 30 gr suiker, maar vond het 10 x niks! Hij is niet goed gerezen en smaakte naar karton :D
    Nu dus een ander recept aan t uitproberen

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hi meiden!

Zijn er hier meiden die ervaringen hebben met Sweet tables? en wat je hier allemaal op kunt doen?
    Er zijn zoveel lekkere dingen, maar ik wil eigenlijk wat aparte dingen dan gewoon koekjes en cupcakes. Iets van Mini monchoe, verse nougat en donutbolletjes bv..

Heeft iemand hier nog meer ideeen?

Deel Deze Pagina