Gluten en lactosevrije bestelling voor een meisje die gluten, lactose en pinda allergie heeft. Marsepein kan ze wel tegen. Gisteren pas doorgekregen maar het is gelukt. Glutenvrije cakemix van de jumbo. Deze in twee delen gebakken (200gram mix, 4 eieren en half zakje backin van dr oetker extra erin. 10min mixen en 50 min op 165 graden gebakken.) Smaakt heerlijk en lekker luchtig geworden. Plantaardige margarine botercreme van gemaakt met meer suiker als boter, vanillesuiker en vanillearoma. Het is wat harder als gewone boter maar heb het op gevoel gemaakt en geproefd tot het lekker was. Andere deel van de botercreme paar schepjes cacao doorgedaan. Twee lagen gevuld met viervruchtenjam en een laag met de chocobotercreme. Overigens als je roomboter, kristalsuiker en cacao doet krijg je shoba en dat is heerlijk op brood. Kennen jullie dat? Staat in de supermarkt bij de boter en is soort chocopasta. Zet hem alleen nog even over op een schoon kartonnetje.
Erg mooi Nijn! Zwart-wit is een erg mooie kleurcombinatie! Vraagje: hoe verzet je je taart op een ander karton? Probeerde het onlangs ook, maar had meteen deuken in m'n fondant en de onderkant was ook een smurrie. En zo'n taart weegt toch wat dus het is best wel snel wezen...
Strik eraf gehaald en bovenop mn draaiplateau gelegd met folie ertussen. Dus je houd de taart dan in twee handen. Omdraaien, voorzichtig nieuw kartonnetje en weer omdraaien. Strik er weer op. Draaiplateau is mooi vlak en stevig dus geen deuken erin.
Klopt. Hij staat dan heel even op zijn kop. Uiteraard zorgen dat je snel bent en niet vijf min laten staan. Randjes bijwerken kan wel even snel En het is ook wel eens misgegaan dus werk liever met plastic kartonnetjes zegmaar die je goed af kunt vegen als je klaar bent. Had er nu geen in huis die even groot was als,de taart dat is natuurlijk het mooiste.
Nijn tx voor de uitleg. Mocht het nodig zijn dan denk ik eraan. Nu is ml hier soms ook de pineut met een helpende hand als ik de taart moet verplaatsen en er net niet genoeg ruimte is Hier een taartje gemaakt naar aanleiding van een taartje op pinterest. Daar is hij op gebaseerd maar met een eigen draai eraan. Het is een chocoladetaart gevuld met slagroom met kruidnootjes erdoorheen en afgesmeerd met botercreme.
Superleuk! Ik ga volgende week cupcakes bakken voor pakjesavond en daar ook kruidnootjes door verkruimelen denk ik. Door het beslag. Kijken of dat lekker is. Of dat dat niet gaat omdat het al gebakken is. En dan mij. Boetseerkwaliteitem weer aanspreken om zwarte pietjes te maken.
Dat is echt mega lekker!!! Heb ik pas ook gemaakt om te proberen voor ik de kruidnootjes door de taart ging gebruiken. Was een zalige combi.
Heb je ze heel gelaten of verkruimeld? Heb die dag niet heel veel tijd dus maak gewoon allemaal dezelfde. Zwarte piet hoofdje zo ongeveer als jij hebt erop. Veer op zn hoed wat van die glimmende balletjes als oorbellen en klaar.
Ik heb ze verkruimeld en door het beslag heen gedaan en toen gebakken. Ik had van fondant veertjes gemaakt was ook gemakkelijk en snel klaar.