je kan ook de gehele taart invriezen met fondant/marsepein! hier ook al enkele keren gedaan, dagje van te voren uit de vriezer en volgende dag smullen!
lijst met vullingen die je kunt invriezen (Pagina 1) - Bakken & Vullen - DeLeuksteTaarten.nl Forum Ik heb dit gevonden, een lijst met vullingen die in de vriezer kunnen
Ok, taart kan je op verschillende manieren invriezen. Alleen de basis. Ik vries m'n biscuits in (in een plastic zak) en laat ze op het aanrecht ontdooien. Afhankelijk van de maat is een biscuit in 15-45 min bewerkbaar. Basis gevuld en bekleed. Zo staan ze bij mij nu in de vriezer. Ik doe ze in een doos en laat ze in diezelfde doos 24 uur vt voren in de koelkast langzaam ontdooien. Je kunt m ook al helemaal versieren maar boetseersels kun je er beter later opzetten. Ik vind ze zelf niet droog worden, maar ik vries max 5 dagen in.
Ik heb idd recept van internet gebruikt voor creamcheese, lekker 2 dunne laagjes en mee afgesmeerd. Ik vond toen bekleden echt niet nodig, maar het kan wel gewoon hoor. Hij smaakt licht chocolade achtig en idd smeuig maar wel stevig. Je kan qua smaak ook gewoon afsmeren met botercreme en denk dat een lekkere vanillevulling of slagroom of jam of iets met nootjes ofzo ook allemaal prima is. Dat is wel mijn persoonlijke smaak hoor maar creamchesse was iig smullen!
Weet iemand hoelang je de basis goed kan houden in de vriezer? Ik wil een of twee kale biscuits invriezen voor de kerst, maar weet niet zeker of ik er straks op tijd de energie voor heb om zelf de taart af te maken. Dan zou het wel fijn zijn als ik de biscuits niet meteen daarna hoef weg te gooien.
Langer dan ca 6 weken zou ik niet doen en ik zou dan wel tremperen om uitdroging te voorkomen (na ontdooien de lagen bedruppelen met suikersiroop) SUikersiroop maak je door 100 gram suiker met 100 ml water in te koken. Paar minuutjes anders wordt het caramel.
Super bedankt voor je antwoord! Ik maak denk ik gewoon die Red velvet cake met cream cheese. Welk recept heb jij gebruikt? Lijkt me namelijk echt lekker. Maar smeer hem dan af met botercreme (doe ik altijd heel erg dun, want vind het niet zo lekker.) En bekleed hem dan met fondant, want wil een Cars taart voor hem maken.
Leuke bumbataart! Evi doe je dan je biscuit alleen maar besprenkelen met die suikersiroop als je hem ingevroren hebt of kan het ook bij verse biscuit?
Waar kopen jullie je marsepein? En ik wil slagroom erin doen doen jullie dat gezoet of ongezoet kan het in de vriezer en moet er klopfit in om hem stevig te houden?
Ik haal het hier bij het taart winkeltje die van fun cakes die vind ik het lekkerste. En de slagroom idd met klopfix om hem stevig te houden en de buitenkant afsmeren met botercreme.
Ik haal mijn fondant bij de jamin. En als ik slagroom als vulling gebruik maak ik hem zonder suiker erdoor maar wel met klopfix. Evi tx gaan we eens proberen. Ik doe dat eigenlijk nooit. Je kan het toch ook met een smaakje tremperen?
Ik doe het ook nooit, maar kan wel droogheid tegengaan na lang invriezen. Smaakje kan, zelfs drank kan. Funcakes heeft trempeervloeistoffen met een smaakje.
Oke gaan we eens ff op de site kijken. Wie weer wat voor lekkers we er mee kunnen maken. Eerst t weekend/maandag cupcakes maken voor op de vergadering maandag.
Ja dat was lastig want ik zag 10000 verschillende recepten en weet eerlijk gezegd niet meer welke ik nou gebruikt heb. Wel met die pakjes echte monchou! Later keer met iets amders gedaan en dat was minder. Volgens mij gelijke delen roomboter en monchou zacht en luchtig kloppen dan poedersuiker..maar hoeveel dat was.... Hmm volgens mij was t 1 van deze Gezocht: HET ultieme creamcheese recept (Pagina 1) - Bakken & Vullen - DeLeuksteTaarten.nl Forum maar alleen met boter/monchou/poedersuiker dus geen slagroom oid.