Hey meiden, Dit groentje heeft een paar vraagjes en zo te zien zijn jullie de aangewezen personen om het aan te vragen Ik wil dus ook een keer een taart proberen te maken.. (En ik moet eerst nog leren hoe je de basis maakt ipv al die mooie versiersels hihi) Ik heb een taartvorm van 26 cm. doorsnee, maar op de biscuitmix staat dat je een vorm van 24cm. nodig hebt. Als ik toch gewoon mijn taartvorm neem, lukt het dan nog denken jullie, om hem 2x door te snijden of wordt dat heel lastig? Ik snijd hem door met een groot kartelmes, of hebben jullie nog een tip om dit makkelijker te doen zonder professionele spullen aan te schaffen? Watvoor vulling is lekker en makkelijk ertussen? Ik zag dat je banketbakkersroom, botercreme of slagroom kan gebruiken. Deze lijken mij lekker maar wat is handig? En niet al te machtig? Of ligt dat er maar net aan wat je lekker vindt? En botercreme doe je als laatst erover en dan kan je eventueel nog iets van marsepein erover doen toch? Oja, nog een genante vraag...hoe maak je lekkere slagroom? Ik had laatst zo'n bakje vloeibare die je dan moet mixen met suiker, maar vond het echt superflauw... Sorry voor deze (misschien in jullie ogen domme) vragen ik hoop dat iemand me kan helpen Btw...ik wil nog even zeggen dat ik jullie echt kunstenaars vindt zeg!!!! Wat een geweldige taarten kunnen jullie maken!
Oke heb mijn biscuitcake gebakken nu. Ik durf hem niet 2x door midden te snijden omdat ie naar mijn idee te dun is (en ik ongeoefend ) Als ik hem 1x doormidden snijdt, kan ik dan ook een laag banketbakkersroom en daar boven op een laag slagroom of botercreme doen? Of is dat teveel van het goede? En hoe moet ik hem bewaren? Als ik hem gevuld heb, neem ik aan dat ie in de koelkast moet, maar wat als ik hem morgen pas vul? Ik heb geen taartblik o.i.d., volstaat een aluminiumfolietje? Of moet ie dan ook in de koelkast?
Wat een mooie taarten weer meiden!! @ beebiebeeb: ik zou dat niet er samen tussen doen nee, wordt veel te machtig! Weet niet of je evt iets van jam in huis hebt? Dat zou je er wel eventueel bij kunnen doen. Als je hem vandaag vult, maar nog geen marsepein eromheen doet zou ik hem wel in de koelkast bewaren. Vul je hem nog niet dan gewoon buiten de koeling in een folietje.
Oke, hier mijn allereerste zelfgemaakte taart!! Ik ben helemaal trots haha! Het is toch gelukt de cake door 3en te snijden! Gevuld, eerst met banketbakkersroom, de bovenste laag aardbeienjam en slagroom, afgesmeerd met botercreme en dan marsepein erover. Doe ik dat dan goed zo? Ik had wel maar 1 kleur marsepein en heb de figuurtjes gewoon uit de losse pols uitgesneden met een mesje. Ook heb ik geen deegroller dus heb een fles wijn gebruikt Aan verdere versiering had ik niet echt gedacht, omdat ik eigenlijk niet had verwacht dat ik al zo ver zou komen hihi Heb hem gelijk geproefd en hij smaakte best lekker!! Wel machtig
Hoi, ik wil over een kleine maand graag onderstaande taart proberen te maken voor mijn dochters tweede verjaardag. Ik heb vaker puzzeltaarten gemaakt dus dat is niet zo lastig meer. Ik heb inmiddels al een beetje uitgezocht hoe je een stapeltaart maakt mbv dowels die je in de onderste taart steekt waarop de bovenste laag dan rust. Over deze taart heb ik wel een paar detail vraagjes. Er liggen van die mooie krullen bovenop de taart, hoe maak je dat? Of is daar een speciale tool voor? En wat zijn de ronde snoepjes die rondom de taart liggen? Ik dacht zelf aan een soort M&M's (maar dan een versie zonder de M erop??) of zijn het snoepjes? En tenslotte, de vlaggetjes hangen aan hele mooie dunne 'touwtjes', is dat gewoon een kwestie van heel dun rollen en hopen dat het niet kapot gaat? Ik hoop dat het mij ook gaat lukken hem zo mooi te krijgen! Nu nog nadenken over waarmee ik hem ga vullen! (sorry, ik snap niet waarom hij de afbeelding niet normaal eronder zet... maar volgens mij zie je hem als je erop klikt....)