@ Buffy, ja, I know. Maar wegens tijdsgebrek (was in de veronderstelling dat ik woensdag de taarten pas nodig had, maar werd dus morgen al) heb ik ze gewoon plat gedaan, omdat ze anders niet goed konden drogen. Ik heb hier trouwens van die appeldozen waar ik ze in laat drogen (plakt het fondant namelijk niet aan vast). Daarnaast was de fondant onwijs plakkerig, heb er al een lading tylose door gedaan en toen gewoon een kwartier laten liggen, maar nog was het moeilijk te bewerken..
Ja, en vooral de fondant er goed omheen krijgen, en zo strak mogelijk, is echt een kwestie van 'oefening baart kunst'. Mijn eerste taarten kreeg ik ook echt niet strak hoor, had altijd een lading plooien in de zijkant enzo. Maar nu is het vooral een kwestie van strak afsmeren (en ik doe em niet eens in de koelkast en dan nog een keer met een heet mes) - heb zo'n spatula waarmee dat onwijs makkelijk gaat. De fondant vooral ruim genoeg uitrollen, heb em meestal zo'n 3mm dik. En dan over de rolstok hangen, zodat hij zonder scheuren en vingerafdrukken over de taart gelegd kan worden. Bovenkant smoothen, en dan proberen alle plooien uit de zijkanten te krijgen en dan zo strak mogelijk afsnijden, en de zijkanten smoothen. Alleen heel fijn, M was nieuwsgierig, en die greep de witte taart ineens. 2 vingers die een cm er in drukten aan de bovenkant. Gelukkig kon ik het met de decoratie was maskeren
Aaah jammer heeft een leuk effect he! Wat voor fondant heb je? Ik vind bakels en satin ice erg prettig.
Ik gebruik Bakels. Had door de tijdgebrek dus ook gewoon de pettinice gekleurd gekocht, en de zwarte is onwijs plakkerig en slap. Bleef zelfs aan de rolstok kleven, en da's me echt nog nooit gebeurd. Maar hey, de taartjes zijn gelukt en zien er best tof uit vind ik zelf
Biscuit goed afsmeren en nog even gladstrijken met een groot warm mes. Als je de marsepein erover hebt gelegt nog even goed met je hand erover wrijven en dan pas de zijkanten straks zetten. Het is even iets wat je door moet krijgen. Succes
Oh die ken ik niet, heb daarvan nooit voorgekleurd. Maar als je tijd gebrek hebt moet je toch iets idd. Maar ze zien er zeker mooi uit hoor!!
He mensen, even een vraagje! Ik ga in maart een meptaart maken met een puzzelplaatje van woezel en pip erop! Hoe kan ik dat het beste aanpakken. Waar maak ik het plaatje in eerste instantie op?? En hoe krijg ik hem daarna mooi op de taart, zonder dat ie beschadigd?? We hebben hier sinds een paar maanden een hele uitgebreide bakwinkel zitten, hebben echt alles wat je maar nodig hebt, dus bestellen op de site is gelukkig verleden tijd! Graag jullie hulp!!
Ik heb 2 w&p taarten in mn album staan De plaatjes maak je gewoon van marsepein of fondant en ik maak ze vaak van te voren. Gewoon een Ikea bureaumat gebruikt, daarna doe ik ze in een afsluitbaar bakje. En dan maak ik de rest van de details als ik de taart bekleed heb (vaak de volgende dag). Zo heb ik niet zoveel werk in 1x. Hoe je hem erop krijgt heel simpel oppakken en eropplakken. Als je hem niet op laat drogen dan kan hij ook bijna niet stuk gaan. Je kan hem ook in delen maken en dan in delen op de taart plakken.
Ik snap het, maar als je hem niet te groot maakt en niet te dun en niet te dik gaat het echt goed! Het rekt en scheurt ook weer niet zo heel snel. Ik heb het iig nog nooit gehad met een puzzelplaatje dat het plaatje kapot ging ofzo.
Ok, nou ik ga het gewoon proberen!! Wordt eerste keer puzzelen dus hoop dat het goed gaat haha!! Waar maak jij die zwarte lijntjes mee?? Gebruik je daar echt zo'n pistool voor??
Komt vast goed!! En misschien hebben ze in die bakwinkel ook wel tips?? Ik gebruik idd een sugergun, maar toen ik die niet had maakte ik zelf gewoon lijntjes, alleen is dat toch wel meer werk dan die gun. Succes en wel het resultaat showen he!!
Ja is goed!! Hoop echt dat het lukt, zo niet dan is het ook geen probleem als ik wat anders op de taart maak. Het is voor de eerste verjaardag van het zoontje van vrienden en ik doe het gratis voor ze en ze zijn totaal niet veeleisend. Dus heb zelf aangeboden om iets van woezel en pip te maken en mocht het niet lukken dan mocht ik ook wat anders doen, dus gelukkig nog wel een uitweg als het een totale ramp wordt hahaha!! Hoelang van tevoren zou je het plaatje kunnen maken?? Zou je het ook in kunnen vriezen?? Ik wil eerst gaan oefenen, een week van tevoren, maar stel dat ie gelijk heel mooi wordt, dan is het natuurlijk zonde om hem weg te gooien hahaha!!
Laatst voor het eerst in tijden weer eens een taartje gemaakt... Begin feb, dus erg toepasselijk dora de sneeuwprinses voor het dochtertje van vrienden.
Je kan hem best een week van te voren maken. Als je hem in bijv een tupperware achtig doosje doet wat echt goed afsluit hoef je hem niet in te vriezen. Je kan het dus echt lang bewaren.