even een korte vraag aan de taartenexperts Als ik van mijn biscuitdeeg een chocoladetaart wil maken.. Kan ik dat dan doen door cacao toe te voegen aan het deeg?
je bent geweldig:d Dan heb ik nml alles in huis om deze week de taarten te gaan maken Ik wil iig een laag kersenjam erin doen.. nog een goede suggestie voor de 2e laag?
in mei wordt mijn dochtertje 2 jaar en ik ga voor haar een schapentaart maken, nu ben ik natuurlijk op zoek naar leuke ideeën (met how to)... alle suggesties zijn welkom!
@Cygnet: ik zou even op De Leukste Taarten Maak Je Zelf! kijken en daar met de zoekfunctie op schaap zoeken. Ga je ws van alles en nog wat aan leuks voorbij zien komen
Even over puzzelplaatjes.. Ik maak ze ook vaak van tevoren en maak ze op een snijplank met vershoudfolie. Dan het plaatje dus op het folie en als ik dan klaar ben nog een laagje verhoudfolie eroverheen en zo met plank en al de vriezer in. Als de taart dan klaar is dan kan je het puzzeltje heel makkelijk zo op de taart leggen. Het maakt zichzelf dan zo vast door het ontdooien van het plaatje.
eerste keer pumps en een tas. Biscuit was erg vers dus begon te brokkelen , vandaar de bobbels. Bekijk bijlage 225159
Hoe zorgen jullie dat er geen vouwtjes aan de zijkanten komem? ik heb een smoother maar krijg het niet.goed voor elkaar.... Zijn daar instructiefilmpjes voor?
En de marsepein vooral niet te dun willen hebben. Hoe dunner, hoe sneller het plooit. Bij wat dikker kun je beter de plooien blijven gladmaken.
Nou ik ga t vd week weer eens proberen. iemand nog leuke tips voor vulling? Tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan chocomousse jam bakkersroom en slagroom
Heb dr weer eentje gemaakt, voor mijn zusje dr verjaardag. Gevuld met banketbakkersroom en bokkenpootjesvulling... Bekijk bijlage 225542
Prachtig!!! En bokkenpootjesvulling JAMMIE!!!! Wat zijn dan de verhoudingen bij een taart met een diameter van 20?
Voor vullingen... kijk eens op deleukstetaarten.nl bij recepten. Daar staan echt heerlijke dingen bij. Onder andere bokkenpootjesvulling Ik krijg de balletjes al vast met een beetje water. Zijn er nog nooit afgevallen.
Heeft iemand van jullie weleens een gedecoreerde taart per punt ingevroren? Ik wil volgende week een taartje maken, maar heb eigenlijk geen reden Alleen maar omdat ik weer nieuwe spulletjes besteld heb haha! Nu leek het me handig om per punt in te vriezen, zodat ik snel een stuk taart heb als ik toevallig visite krijg Er zullen namelijk wel een paar punten opgaan volgende week, maar om nou de hele taart op te gaan eten... haha!
vraagje; heeft iemand de juiste verhoudingen om een biscuit te maken...heb nou al paar keer zelf geprobeerd met het basisrecept van de leukstetaarten, maar hij wil niet goed omhoog komen...wel als ik de kant en klare mix van hun bestel...(maar wil t graag zelf doen)