Zelf taarten maken, show je zelfgemaakte taart!

Discussie in 'De lounge' gestart door Esmaralda, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wauw, wat een mooie taarten! Hoe doen jullie dat stapelen zonder dat het instort?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Er zit een karton(plaatje) onder de taart die bovenop komt, en in de onderste taart zit versteviging op de plek waar hij komt te staan,,

bij mijn pooh taart zitten er bijv 4 afgesneden enkele kitkats in om de boom te ondersteunen

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Oooh wat moooi!!
    Ik kan nog niet eens een normale mooie muffin maken :S :p

4. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hoi

ik wil van het weekend ook beginnen met cup cakes te bakken, maar wat is fijner om te gebruiken siliconen vormen of bakblikken?
    Als mn cup cakes lukken wil ik taartjes gaan bakken en versieren natuurlijk

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn taartjes en cc's staan in mn album:)

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik vind bakblikken fijner en cupcakes(cc) bak ik gewoon in de vormpjes zelf..

7. Only me

Only me Niet meer actief

WOW, wat een prachtige taarten! Ik zou dat zo graag eens willen doen he!! Ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen! Maken jullie de taart zelf ook, of bestel je die kant en klaar?
    En wat ben je gemiddeld aan materiaal kwijt aan een taart? Wie weet een goede site waar ik informatie kan krijgen of misschien wel een workshop kan volgen? Ik woon in Flevoland :)

Wie heeft er tips, wil dit zo graag eens doen?!

8. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Wow, wat een mooie taarten!!
    tsss ik ben al trots op mezelf als ik een kwarktaart van Dr. Oetker in elkaar flans.:):)

9. Only me

Only me Niet meer actief

Haha, dat heb ik nu dus ook! Om jaloers op te worden hoe die meiden dat in elkaar fabriceren!!!

10. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    dan kan ik natuurlijk ook niet achterblijven met taarten .

dit is mijn eerste.. voor mijn smurf die 2 werd.
    taarten :) | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!
    Ik had nog nooit met marsepein gewerkt.

dit is mijn laatste echte taart..

kaarten en 10 cm | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!

ik bak nu sinds begin september, dus ehm...2.5 maand of zo. Ik heb nooit een workshop gevolgd, maar ik ben ook een eigewijs en zoek t graag zelf uit :)

ow..en dit is een neptaart van piepschuim..dan kan ik toch oefenen word mn vriend niet nog dikker :)
    dummy sint- 13 november 2011 | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!

groetjes :)

11. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @BuffySummers: Wow wat een mooie taarten zeg! Ik heb er met plezier naar gekeken :D

@sweet73532etc: Jij kan er ook wat van zeg! Alleen hoe doe je dat met piepschuim dan? Dat werkt toch anders?

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dank je! Altijd leuk om te horen.

13. Dames, even een vraagje.

Die halve bolletjes die ik voorbij zie komen. Waar koop je die vormen? Die bakvormen daarvoor bedoel ik dan.

14. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    dank je voor t compliment, ik vind het ook erg leuk om te doen..t is gewoon kleien:) Ik ben altijd wel aan t koken geweest hoor en tja..creatief ben ik geloof ik ook wel.

Met piepschuim is t simpeler dan hoef je niet te vullen etc. Je koopt een piepschuim vorm en die bekleed je gewoon metfondant.Om te zorgen dat t fondant blijft plakken maak je t piepschuim wat nat.

die bolvormen zijn blanda vormen van de IKEA. De kleinste van 12 cm is voor 1 tot 2 personen, hoewel mijn ouders er met zn drieen van aten.

Maar dames als jullie het zo leuk vinden kom dan meeschrijven in de taartdozen club. daar schrijven nog meer verslaafden:)

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    @esmaralda... ik heb zelf een bedrijf in taartdecoratie... als je me, desnoods via pb, laat weten waar je woont dan kan ik je vast een goed adres noemen van een collega-bakster...

hierbij mijn laatste taartje

16. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    even de tip van mij, op ebay kan je ontzettend veel decoratiehulpmiddelen vinden via de veiling optie, moet je even via uitgebreid zoeken, in het engels intikken en bij wereldwijde verkoop, dan kom je veel verkopers tegen uit amerika, en met die veilingen kan je dus bijvoorbeeld een 23 delige bloemen deco plunger set kopen voor ongeveer 5 euro, als je geluk hebt.

17. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Wat een prachtige taarten dames!

18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Er zijn er die de bolletjes van Ikea gebruiken. Ik heb wel meer dan eens gehoord dat als die eenmaal beschadigd zijn (krassen makkelijk), dat je taartje er niet meer helemaal heel uitkomt. Nu smeer je deze toch af met botercreme, maar toch...

Ik heb een bolbakvorm (20 cm) gekocht en dat gaat echt prima. www.tastyshop.nl.
    Met een kilo biscuitmix kan je precies 4 taartjes maken.

19. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik heb verschillende blanda vormen en dar gaat het eigenlijk altijd prima mee. Een tip die ik wel eens las is er een *kruis* van bakpapier in leggen en dan t beslag erop.. je kan dan door aan de zijkanten te trekken je bolletje makkelijker storten.

Er zijn ook zat tutorials om een boltaartje te maken dmv repen biscuit. Deze snij je dan uit een willekeurige vorm.

20. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    ach dames toch, ben super jaloers als ik al die mooie taarten zie, dat kan ik echt niet ,lijkt me zo leuk als je dat zo goed kan

Deel Deze Pagina