Zelf taarten maken, show je zelfgemaakte taart!

Discussie in 'De lounge' gestart door Esmaralda, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thnx voor de tip!! Ik heb ook de cursusleidster gemaild, die mogen we altijd mailen voor vragen.
    En haar shop zit hier in de buurt, dus kan ook altijd ff langs gaan. Maar zij zegt dat je die bolletjes ook nog bij Xenos kan kopen. Moet donderdag toch de stad in dus ga dan ff kijken.

Begin ik eerst daar wel mee, kan ik als het niet lukt altijd nog een echte bolbakblik kopen.

2. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    hoi

eff een vraagje, in mn recept staat dat ik vanille extract moet gebruiken, bedoelen ze dan vanille stokjes, vanille suiker of vanille aroma?

3. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    @Mamak, is dit niet een ontwerp van Wendy Slagwein??

Hier mijn 18+taartje:p:

4. ohhh ik vind ze zo mooi allemaal die taarten! Door dit topic ben ik er helemaal gemotiveerd door geraakt haha, heb nu 2 dagen lang alleen maar zitten lezen over taarten maken dus ik ga vanaf morgen ook proberen een taart te maken. Ik heb alleen helaas niet de 'officiele' tools ervoor dus ik hoop dat het er een beetje mooi uitkomt straks.

Even een vraag over boltaarten; ik heb dus een blanda kom van 20cm (geloof ik), maar ik las dat als je de biscuit daarin bakt en je moet hem daarna opensnijden en vullen dat de vorm van de bol dan niet meer zo mooi is, en dat je daarom beter die methode met die repen kan gebruiken, omdat de vulling dan onderdeel uitmaakt van de bolvorm dus dan zit er niks 'exta' tussen. Valt dit echt zo erg op? Want het lijkt me wel makkelijker om gewoon de biscuit in de kom zelf te bakken haha :p

5. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik ben er helemaal niet goed in en totaal niet creatief, maar ik ben zooooo trots op de taart die gemaakt had voor mijn kleine ventje. voor zijn 1e verjaardag helemaal koemelkvrij. en wat heeft hij ervan gegeten

Bekijk bijlage 199803

6. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik maak regelmatig boltaarten met de blanda en die van mij houden altijd wel een mooie vorm.. Deze is ook in een blanda gemaakt bijvoorbeeld. Ik moet zeggen dat ik die andere methode ook niet ken, dus of dat wat is weet ik niet. Voor mij werkt het zo gewoon goed:)

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wauw, echt waanzinnig mooi!! Ik snap echt niet hoe jullie dit maken hoor! Maak me dan meerdere vormen biscuit en dan snij je het in vorm ofzo? Of hoe doe je dat? Echt mooi hoor!

8. vraagje voor de taartenmaaksters; ik heb niet de gereedschappen om een taart te maken, wil eerst eens kijken of ik het uberhaupt leuk vind voor ik allerlei dure spullen aanschaf. Ik las dat je qua snijden ook goed een aardappelschilmesje kunt gebruiken, maar kun je dat voor een puzzelplaatje ook doen, of wordt dat echt te moeilijk?

Ik woon op corsica en hier in de winkels heb ik de tools helaas niet kunnen vinden :( ga straks nog wel een keer naar de super om te kijken of ze niet iets hebben wat praktischer is dan een aardappelschilmesje, maar mocht ik ermee door willen gaan zal ik ze online moeten bestellen denk ik. Dus voor de eerste keer even een vervangend gereedschapje proberen :p

9. Rono

Rono Niet meer actief

luca, ik gebruik daar ook een aardappelschilmesje voor hoor..

10. oke bedankt dan ga ik het gewoon zo doen :D Scheelt weer in mn portemonnee :)

11. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Wat leuk zeg dat er steeds meer mensen deze geweldige taarten hobby leren kennen :) Ik ben nu iets meer dan twee jaar bezig met deze hobby en binnenkort ga ik de taartje voor mijn zoontje maken. Ik heb nu al de kriebels ervoor.

Ik merk wel dat veel mensen met veel enthousiasme beginnen aan deze hobby maar vinden het toch te tijdrovend en stoppen ermee. Ik zou daarom niet al te veel tegelijk aanschaffen. Met marsepein, kleurstoffen, aardappelschilmesje, deegroller en frituurvet kom je al heel ver.

Hier de taartje voor mijn nichtjes 1ste verjaardag.

12. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    En mijn eerste taart. Je ziet dat deze behoorlijk hobbelig en bobbelig is :) Ik heb een extra rondje uitgestoken voor er bovenop om de oneffenheden te verdoezelen.

13. Rono

Rono Niet meer actief

uhhh frituurvet?

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @mamag die vind ik zooo gaaf dat varkentje heel mooi! Zoiets wil ik ook ooit nog maken.

@gul waaauw wat een onwijs mooie taart zeg!!! Prachtig, ben je ook professioneel bezig?
    Ennuh idd frituurvet?? Hihi waar gebruik je dat voor?

15. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel

haha ik vroeg het mij ook al af. Misschien autocorrect??

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik zie hier super leuke/mooie/lekkere taarten!
    Ik wil ook een keer een workshop gaan doen...

17. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Niet de vloeibare variant natuurlijk mar die blok frituurvet kan je gebruiken ipv criso zodat je marsepein of fondant niet plakt aan de deegroller of de ondergrond. Ik gebruik geen poedersuiker omdat dat vlekken geeft. Vooral op zwart is dat moeilijk eruit te krijgen. Omdat frituurvet ookplantaardig is het goed te gebruiken. Al werkt criso wel makkelijker :)

18. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Nee ik bak gewoon voor mijn hobby. Neem wel eens aanvragen aan maar dat zijn niet meer dan een in de 3 maanden of zo. Misschien dat ik ooit part time ga beginnen maar nu nog niet :)

19. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Thanks! Ik ben er ook nog steeds een beetje verliefd op haha. Erg leuk om te maken:D

20. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Dit is mn eerste taart! Als ik het zo vergelijk is ie niet echt mooi:p Whahahaha

Deel Deze Pagina