@buffy ik had een tatoeage gezien op het internet die ik erg mooi vond en heb deze na geschilderd op de taart met gewoon zwarte kleurstof. Vervolgens wat afgemaakt met kleine zwarte bloemetjes van fondant. En dank je wel
wow! er zitten hele mooie tussen.. heb nu mijn tweede taart in maak. als het een beetje ergens op lijkt, dan plaats ik hem ook hier
Ik heb deze week mijn eerste taart gemaakt. Voor mijn zoontje zijn verjaardag. Ik ben er best trots op. Natuurlijk niet perfect, maar voor een beginnertje.....
Nou voor je eerste taart vind ik hem er heel goed uit zien hoor. Super ! Krijg gelijk zin om vanmiddag een taartje te maken hahaha nu nog even verzinnen wat ik ga maken
Ik weet niet meer of ik nu de taart van mijn dochter erop had gezet.. Vind hem zelf zo super leuk dat ik hem toch wil laten zien! Misschien hebben sommigen hem dus al wel gezien..
deze heb ik gisteren gekregen voor mijn verjaardag heeft mijn man gemaakt met idee van mijn dochter ze wou een hartjes taart
@anakin mooie taart en zeker voor een eerste keer! @jem wat een leuke taart. @mirell wat een lieve man heb je toch
Even dit topic omhoog schoppen met een vraag Ik ben EINDELIJK begonnen met mijn probeer taartje haha. Mijn oudste is bijna jarig en wil voor hem graag een taart maken, dus wilde wat oefenen. Ik heb voor nu gewoon cakebeslag gemaakt en dat in een springvorm gedaan van 20cm. Ik heb nu een mooie taartbodem, alleen ik vraag me af wat ik nu moet doen haha. Ik heb op internet een recept gevonden voor botercreme, maar ik weet niet echt wat ik er verder mee moet doen. Gebruik je dit om de taart mee te bestrijken voor onder het fondant? Of kun je het ook gebruiken om tussen de taart te doen? Ik heb daar nu ook al aardbeien jam voor. Maar kun je bijvoorbeeld ook allebei doen? Zou iemand een simpel stappenplan voor me willen maken? Voel me echt een beetje een noob wat taarten betreft haha. Alvast bedankt!!
Hoi. Het kan allebei. Maar Google even op 'how to taarten bekleden' en je komt vast een makkelijk stap voor stap uitleg tegen!
Dank je! Ik heb even op google gespeurd, alleen snap iets niet. Je hebt botercreme, is dat 1 soort botercreme voor het afsmeren en als laagje tussen je taart? Of is dat voor het afsmeren iets anders dan als laagje tussen je taart? Ik wil namelijk simpel beginnen met een laagje jam en een laagje botercreme. Alleen ik kom hier niet echt uit. Ik heb bijvoorbeeld nu een recept gevonden. Hier staat bij: compact - om af te smeren: -100 gram roomboter -100 gram margarine -200 gram poedersuiker = Mix de boter met de margarine zacht. = Zeef de poedersuiker en voeg deze toe = mix lang, zeker 10 minuten = voeg naar keuze een smaakje toe??? Maar kun je dit dan ook gebruiken om tussen je taart te doen? Of heb je dan een ander soort botercreme nodig? Ik denk misschien heel moeilijk, maar ik snap dit niet haha, help?
Losse botercreme vind ik persoonlijk niet lekker. Maar recept is prima! Ik heb veel dingen van leukste taarten.nl Gehaald. En heb trouwens geen cake beslag gebruikt maar beschuit dat is luchtiger en niet zwaar op de maag Dus ik gebruik het alleen om bovenkant en zijkanten af te smeren met botercreme zodat pde marsepein of fondant goed plakt. Ik heb vorige week een simpel taartje gemaakt met 2 lagen 1e laag had ik aardbei jam met bankersroom zelf gemaakt 2e laag aangevette slagroom met stukjes verse aardbeien. Super lekker! En viel goed in de smaak.
Je hebt een cake gemaakt. Dat is prima maar dan zou ik niet vullen met botercreme want dan wordt het mega machtig. gewoon lekker 1 of 2 laagjes jam, afsmeren met botercreme.van je recept en dan de marsepein of fondant erover.
En omdat deze botrcreme niet door iedereen lekker gevonden wordt kun je een smaakje toevoegen. Dat zijn speciale smaakstoffen (bv van dr oetker) of bv cacao. Voor het vullen kun je beter een zak botercreme mix kopen
Esmaralda.... Ik zou persoonlijk zelf dit recept niet gebruiken maar als je dat wel wilt dan zou ik het alleen gebruiken om af te smeren. Dit is de minst lekkere van allemaal. Veel te zwaar om als vulling te gebruiken. Heyy evi ook hier al gevonden Liftrasa workshop gevolgd bij Alice zo te zien? Hier nog een foto van mijn allerlaatste dummie voor een bruidsbeurs (ook al viel die bruidsbeurs erg tegen toch van iedereen die daar was een opdracht binnen gesleept, Dus uiteindelijk gelukkig niet helemaal voor niets geweest)
Mijn eerste taart ooit! Gemaakt voor de eerste verjaardag van mijn zoontje vorige maand. Ik houd van simpel... Er zat als vulling in: slagroom en aardbeienkwarktaartmousse van Mona Afgesmeerd met botercrème en de biscuit getrempeerd met aardbeiensiroop. Hij was lekker! Alleen nu ben ik gevraagd om volgend jaar september een bruidstaart te maken voor familie Dus ik moet maar even wat inspiratie gaan opdoen en gaan oefenen