Wat een leuk topic! Ik heb zelf een 'bedrijfje' samen met mijn schoonzus. We maken taarten en cupcakes op bestelling maar we geven ook workshops en kinderfeestjes. Erg leuk om te doen! Deze heb ik laatst voor iemand moeten maken:
Kom ook weer een taartje plaatsen. Is mijn derde taartje voor het eerst een puzzelplaatje gemaakt. Vulling is aarbeidenvlaaivulling met banketbakkersroom en de zijkant is versierd met smarties
Vandaag mijn allereerste taart gemaakt. Die gaat morgen mee naar schoonfamilie, ben benieuwd hoe die smaakt. Het is trouwens biscuit deeg. Tussen in zit een laag kersenjam en een laagje banketbakkersroom met een beetje speculaaskruiden. Dan afgesmeerd met witte chocolade ganache. En dan de marsepein er over heen en dan decoratie van marsepein. Dit is 'm:
Mooie taart! Ff een domme vraag: hoe stapel je de taarten? leg je hem er zo bovenop of zit er versteviging tussen? En hoe snij je hem aan? Haal je dan de bovenste er eerst weer af?
Ik zet de bovenste op een dubbelkarton die ik op elkaar lijm, met de glansende kanten naar buiten. De onderste taart stut ik met chocosticks, maar beter zijn dowels.
Zelfde als taliaa, bij niet zulke zware taarten stut ik met chocoladesticks en bij bijvoorbeeld 3 of 4 lagen of zware taarten met plastic dowels die ik op maat knip.
Ik steek rietjes in de onderste taart en knip die op maat, dan een kartonnetje ertussen en de bovenste er op. Ik snij de bovenste meestal gewoon op de andere taart. Gaat prima.
Wauw, mooie taarten komen er voorbij zeg! Ik heb deze vorige week voor mijn zoon gemaakt. De deksel was wel een uitdaging! Maar uiteindelijk best goed gelukt vind ik.
Ik ben nog lang niet zover als jullie, maar dit is ons 2de taartje. Ik zeg ons, want mijn man heeft meegeholpen, die vind het ook zo leuk! Gevuld met bonbonbloc vulling. We zijn flink het oefenen, want onze oudste zoon is bijna jarig en wil een bumba stapeltaartje maken
Prachtig! Mag ik vragen hoe je dat zand maakt?? mag volgende week voor mijn neefje een zandkasteeltaart maken en dit ziet er erg leuk uit!
Ik heb vpor mijn zandkasteeltaart mariakaakjes verkruimeld en de fondant ingesmeerd met botercreme waar ik de kruimels mee geplakt heb.