Zelf taarten maken, show je zelfgemaakte taart!

Discussie in 'De lounge' gestart door Esmaralda, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @Guus je kunt de puzzel best nu maken dan kun je er rustig aan werken. Wel zorgen dat je het erna goed luchtdicht verpakt.
    Puzzelen is niet zo moeilijk gewoon kleur plaat pakken 2x en dan bij 1ieder onderdeel uit knippen en dat uit snijden op fondant, de andere tekening doe je in plastic mapje en dan leg je zo de onderdelen op zijn plaats.
    Succes!!!

Van mij komen binnenkort weer taarten, ga voor dochter van vriendin een taart met baby minnie mouse maken, en voor de verjaardag van mijn zoonte Mickey mouse als het zover is kom ik shwen

2. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Je hebt ook ouwels van mega Mindy, hartstikke makkelijk en ziet er ook leuk uit hoor! Kijk hier maar eens:

Taart disc - Kadokamer

3. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik wil geen ouwel, wil het zelf doen, en aangezien ik de taart vrijdag klaar moet hebben, gaat dat niet lukken

4. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Wat een superleuk topic is dit toch!! Deze heb ik gemaakt op verzoek...is wel m'n eerste hoor, op het workshop taartje na.

Bijgevoegde bestanden:

• taart.jpg
      taart.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,7 KB
      Weergaven:
      40
  5. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    27313_392820264135398_341316975_n.jpg

Mijn chuggington taart! Heel veel moeite gekost maar had het beloofd haha dat was misschien als beginner niet zo handig! Maar al met al vind ik m wel supermooi geworden!

6. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    en deze had ik gemaakt voor mijn neefje's afscheid op psz :)

Bijgevoegde bestanden:

7. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    superleuk miepie28!!

8. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Dit zou juist andersom moeten zijn... vooral jam hoort je kapsel juist wat vochtigs te geven....Probeer het anders eens voor te behandelen door het te tremperen.. misschien dat dat helpt..

9. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    #1409 Mamak, 10 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2013
    Wat vindt je er spannend aan en waar heb je vragen over?

10. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Je kunt het kapsel (droog product) het beste alleen invriezen.. pas als je hem echt binnen een paar dagen later gaat eten eruit halen...
    vullen, maskeren en dan bekleden en decoreren..
    Je zou ook op dag 1 kunnen vullen en maskeren en dag 2 bekleden en decoreren en dag 3 eten.. maar let op => het ligt er wel aan met welke vulling je gaat werken!!!

11. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Hierboven de tips

12. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Mijn antwoorden staan erbij:)

13. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    ik weet niet hoe dun je rolt... hoeveel gram heb je gebruikt voor welke maat vorm..?

14. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Zooo... ik ben weer terug van het PME Teacher Training Seminar... hele drukke dagen gehad... heel veel geleerd en uitgevoerd en nieuwe technieken en inspiratie opgedaan..

Mijn PME teachers Lisa Slatter en Paula MacLeod waren echt super goed in hun werk en hebben ons 4 top dagen gegeven...

Na het volgen krijg je een certificaat van aanwezigheid en nu moet ik de officiële papieren via Engeland aanvragen.. Als het allemaal opschiet kan ik vanaf Maart zelf ook als officiële PME teacher aan de slag.... Jeeee...

Bijgaand een foto van mij met Lisa en Paula en suikerbloemen tijdens het seminar gemaakt door Lisa.

15. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.575
    631
    113
    @ Mamak. Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb alles in huis, bevalve tylose. Maar wat ik zondag ga maken is voor proef. Als het niet genoeg plakt, kan ik dat altijd nog halen voor de ''echte taart''.
    Toch nog wat vraagjes. Ik heb 1 keer eerder een slagroomtaart gemaakt, en die gevuld met slagroom en zelfgemaakte gele room. Was erg lekker. Maar ik heb inmiddels gelezen dat je een fondant/marsepein taart beter niet in de koelkast bewaard en dan voor een andere vulling moet kiezen. Ik heb een kelder dus neem aan dat de taart bewaren onder in de kelder dan prima kan.
    Ik heb ergens gelezen over chocolademousse vulling? Moet daar dan iets door of stop je alleen chocolademousse erdoor (zelf maken? Of gewoon kopen?)
    Heb je anders nog suggesties voor me? Ik lees af en toe ook namen waarvan ik (nog) niet weet wat het eigenlijk is... Botercreme, om af te smeren, kun je ook gebruiken als vulling, dat kan wel buiten de koelkast?

Ik heb het kapsel inmiddels in de vriezer en wil zondag verder, ik heb fondant besteld bij Jamin en woon overigens in de prov Groningen.

Ow ja, en crysco heb ik ook,omdat ik overal lees dat dat zo ideaal is en je kleur dan beter behouden blijft. Maar hoe gebruik je dat? Alleen je handen ermee insmeren voor je gaat werken? Of ook op je werkblad? En ik heb nog geen matje of plank oid. Moet ik het dan gewoon uitrollen op het aanrecht? Of beter op een tafel met zeil?

16. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Hierbij de antwoorden.. als je nog vragen hebt ;)

17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Rond de 750 gram voor een 10 hoog en 22cm (of 22,5... Even kwijt...) Fondant was van Wendy's Choice. Kiloverpakking. Een kleinere, van cupcake&co, is veel soepeler en scheurt niet. Maar daar kon ik de taart niet mee bekleden.

Super, je antwoorden! Zo weet ik nu ook dat ik tylose moet halen om te plakken, even een stuk zeil speciaal voor het rollen moet halen en dat botercreme ook uit de koelkast kan. Ik zet de taart meestal afgedekt in de bijkeuken of garage,waar het nu een prima temperatuur heeft. Onze garage wordt niet gebruikt voor de auto, dus dat kan dan mooi.

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Dat lijkt me prima... Ik gebruik voor een gevulde taart van 25 cm rond 750 gram en houdt daar (best wel veel) van over.. Maar kan ook aan de techniek van bekleden hebben gelegen dat het ging scheuren...

19. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja, dat moet ik wellicht nog onder de knie krijgen, pas twee keer gedaan.
    Ik rol het uit en doe het dan op de deegroller, leg het over de biscuit heen. Dat gaat altijd zonder problemen. Dan strijk ik eerst even de bovenkant glad en ga dan de zijkanten doen. Misschien dat ik daar dan de boel te strak trek/duw?
    ach,het is bijna weekend,dus ga er gewoon weer één proberen.

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Mijn tante is geslaagd voor haar 2 jarige opleiding en is daar begrijpelijk heel blij mee. Ze geeft over 2 maanden pas hoor:), een borrel en vroeg of ik een taart wou maken.

Helemaal leuk! Maar nu ben ik op zoek naar ideeën. Heeft iemand eens een taart gemaakt voor iemand die geslaagd was? Ik hoop op wat plaatjes met ideeën.

Deel Deze Pagina