kledingmaat 68 en 74

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door klaske, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    hoi hoi

mankeer ik wat aan mijn ogen of zit er werkelijk zo weinig verschil tussen maatje 68 en 74
    het ene truitje of het andere scheelt natuurlijk wel en het is ook merk verschillend, maar soms is maatje 74 kleiner als 68.
    ik ruimde mijn kast per maat in, maar met dit kleine verschil hoeft dat niet.
    ik wil juist alles ordenen in de kast en nu kan dat niet
    hopeloos........maar dat kunnen ook hormonen zijn.....en ik ben bang dat dit het geval is hahaha

maar zit er dan tussen 74 en 86 ook zo weinig verschil???
    wat is jullie ervaring

alvast bedankt voor de reactie

2. adi

adi Niet meer actief

Ik heb dat ook tussen maten 62 en 68, zit ook weinig verschil tussen.
    Na 74 komt eerst 80 en dan 86. Volgens mij is 80/86 echt groter, is ook bedoelt voor ong. 1 jaar, dus ook wat andere vormen e.d.

3. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Het is allemaal erg verschillend in maat 74 heb ik gemerkt. Bepaalde merken vallen echt klein (bijna 68), terwijl andere merken juist weer super groot vallen. Daar verzuipt ze nu echt nog in.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    het ligt echt aan de merken. Zit totaal geen logica in. Vind overigens het verschil tussen 80 en 86 echt heel groot, bij alles eigenlijk

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Verschilt heel erg vind ik. Ik heb een shirtje in 74 die hij nog net aan kan (zit nu een beetje tussen 68 en 74 in) en een 68 die nog ruim past. Ook heb ik 74 waar hij echt nog in verzuipt.

6. Skye

Skye Niet meer actief

Ik vind het verschil tussen 68-74 en 74-80 wel gewoon normaal! 74 zit hier in de meeste gevallen echt perfect, terwijl maat 80 (draagt ze ook regelmatig) gewoon net iets te groot is en maat 68 net iets te klein is! Dus in mijn ogen kloppen die maten dus wel! Dan vind ik het verschil tussen maat 80 en 86 wel weer extreem groot! Maar dat komt misschien omdat hier maat 80 nog vaak te groot is en als ik dan iets van maat 86 aan trek bij haar (koop ik nu voor in de zomer namelijk alvast) dan kan ze er echt in zwemmen, maar dat is naturlijk logisch als maat 80 zelfs al af en toe te groot is! Maar hget verschil lijkt me gewoon groter

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik vind de vorm van de kleding ook verschilt tussen d maat 68 en 74. 68 is echt vr de kleintjes met korte beentjes. 74 heeft langere mouwen, bredere schouders en langere pijpen. tussen 74-80 is er in die zin weinig verschill. tim heeft 74 aan, al n tijdje.maar zijn pyamas 80 en rompertjes 74/80.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn zoontje zit nu al een flinke tijd in maat 80 doet der dus al vrij lang mee.
    soms al 86 van shirt dat ligt een beetje aan het merk.

het valt mijn op dat sommige winkel dubbele maten hebben en dan verschilt het kwa grote echt enorm. het verschil dan tussen 62/68 en 74/80 is enorm. als je kleding koop waarvan de maat gewoon oploopt dan is het verschil al een stuk kleiner.

9. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    dat verschil blijft zo hoor, ik wordt er onderhand horendol van. heb nu in het outlet center bij ralph lauren een poloshirt en een trui gekocht beide maat 92 echter de trui past perfect de polo lijkt een jurk :D en zo gaat dat bij alle kleding die ik koopt echt grrr......:x

10. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Je kunt inderdaad niet van de maat op aan. Ik leg de kleertjes steeds op elkaar en kijk dan wat waarbij hoort. ze hebben nu 68 aan, maar van sommige merken nog 62 en bij andere merken is 68 alweer te klein. Klopt gewoon inderdaad niets van :)

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Jep, ik merk het ook. Ze heeft soms een broekje van 62 aan met een shirtje van 74 :D Knap he? Het verschilt enorm per merk.

Ik deel de kast trouwens niet meer in naar maat. Ik leg er gewoon af en toe wat nieuws bij uit onze "gekregen" tas met kleertjes waarvan ik denk dat ze het al wel aan past. Wat te klein is, dat verdwijnt langzamerhand naar de plank "te klein". Op de maten let ik nauwelijks, aangezien ik een paar weken terug nog een shirtje in maat 56 bij de te kleine dingen heb gelegd :D Heel irritant om dan per maat je kleding in de kast te leggen. Kan bijna niet!

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Tja.. Ik heb mijn dochter gisteren voor het eerst haar maanden geleden aangeschafte spijkerbroekje in maat 68 aangetrokken. Het is nog steeds vrij groot.. Ze droeg er een shirtje maat 74 bij dat al bijna te klein is ;) En ze heeft een jurkje in maat 62 dat nog past, maar ook een in maat 80 die al past. De kleding wordt hier wel opgeborgen in bakken op maat, maar ik leg het op de maat die ik vind dat het is. Dus in de bak maat 62 zitten kleertjes maat 56, 62 en 68. De bak maat 68 wordt nu zo langzamerhand een beetje gevuld. In de kast ligt echt alleen wat dochter op het moment goed past.

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ja, precies... Het is wel ietsjes groter, maar om nou te zeggen 'joh, wat 'n verschil', nope...

56 kan 't dametje niet meer aan, maar verder draagt ze hier alles zo'n beetje door elkaar.

Maar m'n oudste heeft ook weer 'n heel andere maat dan haar lengte aangeeft, ook zo bizar... Ze draagt met gemak maat 134/140, maar is nog lang niet zo groot. ('Lang niet zo lang'?)

En eerlijk? Bij de ene broek heb ik maat 44, bij een ander maat 40... (Die laatste is dus natuurlijk ook mijn favoriete broek, haha!:D)

Het is en blijft een kwestie van kijken en passen. Kledingmaten zijn een soort richtlijnen in mijn ogen, meer niet... Wel lastig vind ik, met de oudste en zelf ook kan ik kleding passen. Voor de beeb moet 't toch op 't 'oog' gekocht worden...

Deel Deze Pagina