Even een verhaaltje / ervaring die mijn man en ik hebben opgedaan even voor de kerst. We hadden al een tijdje in de planning om eventueel een nieuwe radio / dvd speler te kopen... maar welke Even voor de kerst hadden wij het er nog eens over gehad en hadden besloten om ons zelf dit kado te doen met de kerst. Op een koopzondag wij gezellig door de stad opzoek naar een radio met ingebouwde dvd enz. Na lang zoekwerk zijn we toch geslaagd en bij de kassa kregen wij de opdracht om de radio op te halen in het afhaal centrum. Het meisje aan de kassa gaf ons netjes een afhaal bewijs, garantie bewijs en het aankoop bewijs, allemaal netjes aan elkaar vast geniet. Mijn man ( mijn gezellig schaap ) wilde nog even lekker rond hobbelen en een kopje koffie drinken voordat we die radio gingen ophalen. Zitten we in een kroegje met bakkie koffie komen we tot de ontdekking dat alle papieren van de radio weg zijn! Oh HELP Wij baalden als een stekker, want iemand die dat gevonden heeft kan zo onze radio ophalen! Na het allemaal uitgelegd te hebben in die winkel hebben ze voor ons een oogje dicht geknepen, op die papieren stond onze naam en adres, die hebben ze verwijderd uit de pc en ons alle papieren opnieuw gegeven want de radio was nog niet opgehaald gelukkig! Dagen later ( even voor de kerst ) kregen wij een leuke kerstkaart met daarin alle papieren van de radio die wij verloren waren! Ik kon het niet geloven dat er nog zulke lieve eerlijke mensen rond lopen en ik baalde er ook stevig van dat ik op het moment dat wij die papieren kwijt waren een vooroordeel had. Lief hé zulke mensen! Helaas hadden ze geen adres en naam op die kaart geschreven anders hadden wij ze een grote bos bloemen gestuurd! Is er nog iemand die een vooroordeel had over iemand maar het tegendeel zich bewezen heeft?
nee geen vooroordeel maar toch wel iest heel aardigs. mijn man heeft eigen zaak en krijgt relematig natuurlijk chaufeurs over de vloer. vaak dezelfde en een zon gast schijnt echt een aardige gast te zijn. blijft ook altijd koffiedrinken even enzo, en neemt es wat lekkers mee of me vriend haalt iets lekkers voor bij de koffie( werken doen ze ook nog hoor) en nou had die man gezegd... ik heb nog een babyfoon, als jullie willen mag je hem hebben, wij gebruiken hem toch niet meer. nou hartstikke aardig natuurlijk. kom me vriend op een gegevn moment thuis. met een kado, wat zit er in.... een gloedjenieuwe babyfoon. gekregen van die man. ding kostte nog es 75 euro en IK ken die man helemal niet verder. nou vond het echt heel aardig hoor! hij doet het ook super en er zitten sterretjes op die licht geven... hartstikke leuk!
Engeltjes noem ik dat soort mensen! Met hun hart nog op de juiste plek! Mij valt op dat er heel veel mensen echt alleen maar bezig zijn met hun zelf, de ander helaas vergeten bewust / onbewust... Ik heb geleerd iets meer op een ander te letten... gewoon even voor elkaar daar zijn, een glimlach, een helpende hand of gewoon iets aardig doen,hoeft niet eens veel geld of tijd te kosten.
Wauw wat netjes en leuk dat ze er een kerstkaartje van hebben gemaakt Jammer dat het adres er niet op stond idd!
toen ik hoogzwanger was kwam ik op straat een Turkse man tegen met 2 kindjes. Kende hem alleen van gezicht en hallo zeggen, hij woonde bij ons in de straat. Komt ie op een dag naar me toe. Zegt ie ( in gebrekkig nederlands ) : wij hebben nog een hele babykamer. ( bedje, commode, badje ) Kleine is eruit gegroeid. U mag alles hebben. Gratis! Hartstikke aardig natuurlijk maar ik was al 38 weken zwanger en hadden alles al gekocht. Dus heb hem hartelijk bedankt maar gezegd dat we alles al hadden. Toch lief van hem
Wat ontzettend lief van die mensen. Jammer dat er geen adres bijstond maar misschien vonden die mensen het heel normaal het terug te geven wat niet van hen was. Ik wou dat er meer mensen waren zoals zij.
Nou zeg, dit is echt top. Idd jammer dat ze geen adres hebben opgeschreven had ook zeker een bos bloemen gestuurd
Ik weet dat mijn broertje het een keer gehad heeft met iets...hij is een vreselijke chaoot en verliest altijd zn sleutels/ov/geld e.d. Nou was ie zn portomonnaie verloren maar daar zat veel geld in (waarvoor weet ik niet meer) Toen was ie op het winkelcentrum en was ie m kwijt...en hij wist ZEKER dat een groepje jongens (niet van de frisse types) m moesten hebben... Wordt later op de dag mn vader gebeld...dat er een portomonaie was gevonden met veel geld erin... maar mn vader woont helemaal niet bij mn broertje in de buurt (die woont bij mn moeder) wat bleek nou...had die man zn ov zien zitten en gewoon op achternaam allemaal mensen gebeld...en mn vader was de 3e ofzo Dus die had het nr van mn moeder gegeven... mn broertje is diezelfde dag nog een hele grote bos bloemen en een kaartje gaan brengen...want hij had echt geluk...meestal is zoveel geld zo verdwenen uit je portomonaie!
Jah geweldig toch, ze hadden evengoed het geld eruit kunnen halen en beurs terug brengen... hoor je ook wel eens. Het leuke aan alles is dat wij net over de grens in Duitsland wonen, die mensen hadden zich ook nog alle moeite genomen om die kerstkaart in het duits te schrijven, ik heb even een traantje moeten laten toen ik alles terug kreeg! Kon ze wel zoenen!
Geweldig om dit te lezen, wat lief van die mensen en idd jammer dat je het adres niet had. Ik had ook een keer papieren van iemand teruggevonden, die had ik even langs gebracht. Kwam die vrouw later aan de deur met een doos mon cherie, vond ik ook heel attent. Wordt het tenminste wel gewaardeerd. Ik ben ook een keer mijn portemonnee verloren. Er zat toen gelukkig geen geld in. Een jongetje van een jaar of 8 had hem gevonden en kwam hem toen bij mij thuisbrengen met zijn moeder. Zo lief. Hem hem toen wat geld gegeven, voor wat hoort wat, toch. Dat jongetje was er in elk geval blij mee en ik ook.
geen vooroordeel, wel iets liefs. de dag voor kerst ging mijn man met ons zoontje naar de AH om boodschapjes te doen met onze laatste 30 euro. door een fout van het uwv zat ik al 4 weken zonder uitkering voor mijn zw.schaps verlof en bij mijn man op het werk hadden ze in precies dezelfde periode een fout gemaakt met uitbetalen en ook hij had geen loon. spaarrekening was leeg ivm een verbouwing, kapotte auto, geld uitlenen aan familie die die maand op straat gezet waren door de verhuurder en enkele honderden euro's betaald te hebben bij de dierenarts wegens een zieke kat. altijd leuk met de feestdagen, maar wij blijven altijd positief, dus had ik uitgeteld wat we echt nodig hadden aan boodschapjes en de rest moest maar even wachten. mijn man staat bij de kassa, verkeerd geteld, het was 32 euro nog iets en hij had dus maar 30 euro. een band vol spulletjes die uiteraard voornamelijk voor ons zoontje waren, wij kunnen wel een paar dagen teren op brood met chocopasta, hij moet gezond eten! mijn man was al aan het kijken wat er dan maar terug moest tot een vrouw achter hem vraagt 'hoeveel komt u tekort?'. dus mijn man zegt '2 nog wat, even kijken wat we weg kunnen leggen'. zegt ze heel lief: 'dat hoeft niet hoor, wacht maar...' en legt het verschil bij. mijn man was zo overdonderd dat hij compleet vergeten is haar naar haar naam en adres te vragen zodat we na de feestdagen (toen het loon eindelijk binnen was) een bosje bloemen hadden kunnen brengen. zo lief! het is geen immens bedrag, maar toch, je ziet het mensen niet snel doen. ik vond het zo'n mooi gebaar!
Ik ben nagelstyliste en werk vanuit huis (en 20 uur in de zorg) Ik doe dit nu 1,5 jaar en sinds het begin heb ik een klantje die nog steeds trouw komt. Het is een hele leuke, lieve gezellige turkse meid, alleen staand met een zoontje van 3. Omdat ze zich echt schaamt voor haar natuurlijke nagels wil ze toch echt door blijven gaan met kunstnagels zodat ik de vorm en uiterlijk er iets van kan corrigeren. Omdat ze al vanaf het begin komt en we het samen erg gezellig hebben (ik kijk er altijd naar uit als ze komt) betaald ze eigenlijk nog steeds mijn beginnersprijsje oftewel onkosten dekkend voor mij, en ik ben er toch zo'n 2,5 uur mee bezig. Op een gegeven moment vertelde ik haar dat we bezig waren met kindjes. Spontaan bood ze me haar kinderkamer aan! Zo lief! Ze wil er niets voor hebben! Dus mocht het zo ver zijn, en als ik de spulletjes ook nog mooi en vooral netjes en schoon vindt dan geef ik haar toch een mooi bedrag die ze op de rekening van haar zoontje kan zetten. Ik vind het toch wel belangrijk dat je voor elkaar iets kunt betekenen! En dan maakt het niet uit of het familie is of een vreemde. Maar het moet niet van één kant komen he? Groetjes Cynthia
Als je vaak naar dezelfde discotheek gaat kom je natuurlijk dezelfde mensen tegen. Zo leerde ik een gozer kennen waar ik altijd veel lol mee had. Het was zondagmiddag 12u en de discotheek (afterclub dus) ging dicht en ik ging naar huis, hij wilde nog naar de volgende after-afterclub maar had geen geld meer. Vroeg aan mij of ik hem 25 euro wilde lenen en dat zou hij de volgende keer dat we elkaar tegen kwamen terug betalen. Ik zeg tegen hem, dat kan goed een paar maanden duren eer wij elkaar weer zien, dan ben je het vast vergeten. Hier heb je mijn rekeningnummer en stort het daar maar op. Tijdje later zie ik dat er 50 euro was gestort door een onbekende naam ,ik wist geen achternaam van die gozer en ook niet waar hij woonde. Weer een tijd later kwam ik hem tegen en zei dat ie 25 euro teveel had gestort. Maar dat had hij bewust gedaan, vond het geweldig dat ik hem zo vertrouwde.
Wat een lieve verhalen allemaal zeg. Helaas heb ik juist het tegenovergestelde meegemaakt. Ik reed achteruit van een parkeerplaats af en schampte daarbij per ongeluk een andere auto. Ik ben uitgestapt en heb mijn kaartje onder de ruitenwisser gedaan, op de achterkant had ik geschreven da ik per ongeluk tegen de achterkant was aangereden en of de eigenaar mij even kon bellen hierover. Het was niet eens zoveel schade maar omdat ik een trekhaak had zat er wel een deukje in de auto, hartstikke rot natuurlijk. Wordt ik 's avonds door een man gebeld, de eigenaar van die auto dus, en die schold me helemaal verrot door de telefoon. Ik durfde niet eens meer langs te gaan voor het invullen van het schadeformulier, dus mijn man is maar meegegaan, maar wat een onbeschoft figuur was dat zeg, denk je iets goed te doen....