contract loopt af voor zwangerschapsverlof,erna weer nieuw contract. wat ertussen?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door joelle27, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joelle27

joelle27 Nieuw lid

24 apr 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo
    ik zit met een vraagje. Heb 16 jan een halfjaarscontract gekregen,welke dus 16 juli afloopt.Nu ben ik onverwachts zwanger geworden (7 okt uitgerekend),en heb te horen gekregen nu al dat volgende half jaars contract dus zeer waarschijnlijk niet wordt verlengd (moet zowiezo 4 weken voor verwachte geboortedatum met verlof,zou dus begin sept zijn en dan 1,5 maand maar werken ),maar dat ik dan dus NA zwangerschapsverlof weer een contract krijg aangeboden.Hoe zit dat nu met de tussenliggende periode? moet ik ww aanvragen(half jaar is gelukkig net de verplichte 26 weken eis daarvoor nl op school en 1dag werken), is zwangerschapsuitkering die dan daarop volgt weer de hoogte van de ww uitkering?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Joelle27,

Je contract eindigt voor de ingangsdatum van je zwangerschapsverlof.

Voor de periode tussen je verlof en het einde contract kun je een WW-uitkering aanvragen.
    UWV beoordeelt of je aan de voorwaarden voor de WW voldoet en stuurt je uiterlijk na 4 weken de beslissing.

Vanuit deze WW-uitkering kun je in aanmerking komen voor een zwangerschaps- en bevallingsuitkering.
    De hoogte van deze uitkering wordt berekend aan de hand van je inkomen 4 weken of 1 maand voor de ingangsdatum.
    Het gaat hierbij om de laatste volledige periode.

Was dit een WW-uitkering dan wordt voor de WAZO het dagloon van de WW overgenomen.
    Je gaat hiervan dan 100% ontvangen.

Je vraagt het zwangerschapsverlof aan door 8 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum contact op te nemen met UWV telefoon 0900-9294.

Actuele informatie over de berekening van een WW-uitkering vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina