kinderwagen met 4 wielen onhandig?

Discussion in 'De babyuitzet' started by taschke, Nov 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik heb vorige week een kinderwagen gekocht
    Ik was toen in Polen en aangezien ze daar heel goedkoop waren heb ik me daar eentje gekocht.
    Maar nu als ik er eens mee rond rijd heb ik toch de indruk dat het niet zo makkelijk is :)
    Als je wilt draaien moet je echt de wagen wat omhoog heffen dat de wielen vanvoor omhoog komen.Is dat normaal?

Het is pas mijn eerste kindje dus ik ken er niets van, maar ik dacht altijd dat een kinderwagen makkelijker draaide :D

De vering van de koets is echt super en het heeft rubberen banden
    maar vond het alleen beetje raar dat het niet draait zoals ik dacht :D

foto staat in mijn fotoalbum!

Wat vinden jullie?
    Zijn 4 wielen onhandig of is het een kwestie van gewoonte?

2. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    taj ze hebben mij geleerd;
    4 wielen is van vroeger. De mensen vonden dit niet altijd even handig en daarom zijn er 3 wielers gekomen. Wel zijn 4 wielers een stuk stabieler!

maar echt handig, nee ik vind van niet! Wij wilde vor een mutsy urban rider gaan maar hebben dit niet gedaan daar je oko daar de wielen vats kun zetten en je idd steeds moet drukken ofzo

wat ik wel als tip kreeg;
    als je een bochtje om moet kun je meter de wagen achter optillen dus even tillen aan de duwstang. dan dat je er op gaan duwen want dat kost veel meer moeite en kun je niet zo fijn haaks draaien! Snap je wat ik bedoel?

suc6

3. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    landen/ belgie
    jep,snap het.
    Maar ze blijven toch ook wel veel vierwielers verkopen.

Maar ik heb gelukkig niet zo veel mijn kinderwagen nodig.
    Ik ga zowiezo weinig weg(hebben genoeg werk met onze privé manege dus we zijn veel thuis)

Maar nu heb ik em en ik ben niet van plan om een andere meer te kopen ;)

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb ook een wagen met 4 vaste wielen en hier geen problemen hoor... Ja het is wel eens onhandig in een smal gangpad van een winkel of zo, maar de wagen is wel heel stabiel en heeft een grote bak waar Iman lekker in ligt en die dingen vind ik toch veel belangrijker! ... Ik denk dat het ook maar net is wat je gewend bent, maar mij bevalt het prima!

5. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    ik heb ook een wagen met 4 wielen waarvan de voorste 2 zwenkwielen zijn, nergens last van, is net zo wendbaar als en driewieler (heb k ook gehad), ook is de mijne niet breder als een driewieler in eengangpad hoor de achterste 2 wielen van een driewieler staan meestal net zo ver uit elkaar en dat moet er toch ook door.
    Wat ik van jouw foto kan zien is dat je wrsch. geen (goed wendbare) zwenkwielen hebt en dat is best beroerd lopen, of je nou een 3 of 4 wieler hebt...

6. Niet meer actief

Volgens mij is de wendbaarheid niet zozeer afhankelijk van een drie- of vierwieler, maar meer van de aan- of afwezigheid van zwenkwielen...

7. miloux

miloux Bekend lid

Jul 27, 2006
    760
    0
    0
    klopt, of je wel of geen zwenkwielen hebt

8. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    landen/ belgie
    Ik heb dus geen zwenkwielen!

Ik heb nog een paar maanden dus zal kan ik de wagen nog wat gewoon worden door er wat thuis mee rond te rijden(plaats genoeg) :D

Ik vind wel dat mijn wagen heel stabiel is.

9. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Als jij er maar blij mee bent toch en idd je hebt nog even de tijd om te wennen :)

Ik persoonlijk zou geen stap meer terug willen naar een wagn zonder zwenk, maar ik ben dan ook verwend wat dat betreft :p
    Vroeger had je dat helemaal niet en had iedereen ook kinderwagens. :)

10. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    landen/ belgie
    bwa,ik mag niet klagen :D
    Het is een splinter nieuwe wagen en alles wat er op en aan moet zitten,zit er aan.

Wel vreemd dat in de winkels in Polen waar ik geweest ben,ze geen kinderwagens hadden met zwenkwielen of 3 wielen :(

11. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik geloof dat wij in Nederland best voorlopers zijn op dat gebied, Ik heb jaren bij mijn vader in Nieuw Zeeland bijv. gewoond en daar hebben ze ook echt niet van dat hypermoderne spul, die lui zullen wel krom liggen van onze stokke kinderwagen :)

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Mijn wagen heeft ook geen zwenkwielen hoor... Ik ben niet anders gewend en vindt het hartstikke handig... Denk idd dat het anders is als je 1 met zwenkwielen gewend bent en dan 1 zonder zwenkwielen hebt!

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Precies.......

Het is denk ik maar net wat je met je wagen doet.
    Toen ik op zoek ging naar een wagen had ik een boekje waar ze allemaal zo'n beetje in stonden met de voor en tegens.

Wat daar in stond is dat zwenkwielen vooral handig zijn in de stad ivm smalle paadjes en scherpe bochtjes maar als je bijvoorbeeld door het bos of over het strand wilt rijden zijn zwenkwielen juist weer heel vervelend.

Daarom zijn er verschillende wagens te koop ;)
    Wij gaan de wagen veel gebruiken, zowel in de stad als bos en strand ivm onze hond, dus hebben we gekozen voor een wagen met een zwenkwiel da je ook vast kunt zetten.

Ik denk dat als jij verder niet veel weg gaat deze wagen gewoon prima is hoor!

14. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Volgens mij hangt het verschil id meer af van het wel of geen zwenkwielen hebben. Ik heb een 4-wieler gehad en een 3-wieler nu, maar ze hadden beiden zwenkwielen die je ook vast kan zetten, dus ik heb geen idee hoe het rijdt zonder zwenkwielen eigenlijk.

15. Niet meer actief

wij hebben ook een vierwieler en ik vind die veel lekkerder rijden dan een driewieler..wel zwenken bij ons de voorwielen, wat het draaien een stukje makkelijker maakt..we kunnen de wielen ook vastzetten als we willen..is gewoon een kwestie van wennen denk ik ;) na een paar keer gewandeld te hebben met je ukkie ben je al aan die wagen gewend hoor

16. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb een vierwieler met zwenkwielen en die gaat als een tierelier...

17. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    landen/ belgie
    Dan denk ik dat we toch beter af zijn met onze 4 vaste wielen hier op de boerderij. :D
    En als we gaan wandelen zitten we meteen in het veld dus...
    (Ik woon op de boerenbuiten ;) )

En ik heb een grote auto dus de wagen gaat er zonder problemen in...
    Dus komt wel in orde :D

18. jundi

jundi Lid

Apr 4, 2006
    50
    0
    0
    Het is denk ik ook maar net waar je aan went,
    en op ieder potje past een dekseltje ;)
    Wat mij echter opviel is dat je kinderwagenbak van je af staat... hoort dat zo? of kan je hem ook omdraaien zodat je naar je kindje kan kijken wanneer je aan het wandelen bent? dat lijkt mij persoonlijk gezelliger

19. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik kan mijn kindje zien als hij in de kinderwagenbak ligt. En de buggy die ik er later op kan zetten is omkeerbaar. Dus dan kan ik kiezen of hij met z'n gezichtje naar me toe of van me af zit/ ligt.

20. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    landen/ belgie
    Ik kan dus (weet niet hoe ik dat moet zeggen :) )het handvat van de wagen naar de andere kant zetten.(gewoon klik...en het staat aan de andere kant :) )
    Ik heb het nog niet anders gezet maar als mijn kindje heel klein is kan ik het dan inderdaad zien liggen.

Op de foto is het niet zo duidelijk maar het is een wagen met alles erop en eraan.(Was in Polen dan ook het duurste model,maar voor ons is het spotgoedkoop :( )
    Op alle 4 wielen een rem,de rugluning kan je verzetten naargelang je kindje rechter wilt zitten,enz...

Share This Page