Mijn kleine man krijgt nu 100cc voeding. De kraamverzorgster zei dat ik het tot 100cc moest verhogen en daarna moest ik dan wachten op het consultatiebureau wat die zouden zeggen ofzo. Nou komt mijn kleine man ipv om de 3 uur, om de 2 / 2,5 uur. Ik durf niet verder te verhogen. Ik merk gewoon dat hij honger heeft. Kan ik het gewoon gelijkdelijk verhogen naar 120 cc ofzo... gaat het consultatiebureau dan niet zeuren?
Consultatiebureau heeft alleen maar een adviserende rol. Je moet helemaal niks van ze hoor. Als je het allemaal niet zeker weet kun je het uiteraard met ze overleggen, maar zeker ook met anderen die er ervaring mee hebben. Hoe oud en hoe zwaar is je kindje? Daar hangt ook het eea vanaf.
Ze hebben inderdaad een adviserende rol en vragen aan mij zelfs altijd "hoeveel geef je hem nu?" Of ze overleggen naar hoeveel flessen ik wil (zelfs de kinderarts in het ziekenhuis, Mischa is namelijk prematuur en ik moet naar de poli in het ziekenhuis ipv het gewone CB). Ze bepalen dus in principe niets voor je. Bij ons is ipv na 3 uur na 2,5 a 2 uur komen ook altijd een teken dat de hoeveelheid iets omhoog moet. Als ik jou was zou ik heel voorzichtig iets meer aanbieden en dan goed opletten. Als hij met het laatste beetje erg gaat treuzelen heeft hij waarschijnlijk wel genoeg. Wanneer je hem te veel laat drinken krijgt hij een ("uitgerekt") rotgevoel in zijn maagje en gaat hij ook weer om een fles vragen omdat hij niet weet waar dat vervelende gevoel vandaan komt. Hier komt het ook wel eens voor dat we denken dat hij de grotere hoeveelheid prima verdraagt, maar dat hij na een dag opeens erg begint te spugen. Beetje voorzichtig zijn dus, maar wel gewoon proberen denk ik.