bbq of skottelbraai

Discussie in 'De lounge' gestart door Suprise, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Hallo allemaal

ff wat advies. in aug is mijn lief jarig. Nu ben ik aan het nadenken voor een leuk kado. We bbq-en graag en hebben nu nog een kleintje. Ik zat dus te denken om hem een bbq te geven. Nu ben ik aan het rond het kijken en kom dus ook de skottelbraai wat me ook wel wat voor ons lijkt....

dus wat zal ik doen bbq of skottelbraai of hebben jullie nog andere opties?

2. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Alle mannen die ik ken willen een BBQ en het liefst met kolen. Het is blijkbaar echt en mannending dat ze met vuur mogen spelen ;)

We hebben een skottelbraai nieuw in doos staan, staat al 4 jaar in de schuur. De Weber wordt daar in tegen bijna wekelijks gebruikt (in de winter misschien om de week) Maar nu is mijn kerel wel een echte bbq freak...

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik vind de skottelbraai heel fijn en dan met name dat je behalve vlees ook groenten kunt grillen. Heerlijk en veelzijdiger dan een barbecue.

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Na 2 jaar skottelbraai hebben wij een (gas) bbq gekocht. Zo'n soort buitenkeuken. Geeft toch wat meer bbq gevoel :D

5. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Mannen spelen graag met vuur, oerinstinct ofzo, dus ik zeg BBQ ;)

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij hebben een skottle en een weber op kolen.

Sinds de dag dat we de weber hebben ligt de skottle op zolder :D
    Hij gaat mee op vakantie en meer niet..

nadeel van de skottle (we hebben alleen de schotel en niet het rooster) vinden wij dat alle smaken door elkaar gaan liggen omdat het vet erin blijft zitten. Het is het net niet zeg maar.. prima op vakantie maar thuis lekker de Weber :D

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Een echte kolen bbq! Zo'n skottel vind ik eerlijk gezegd niks met bbq-en te maken hebben. Geur, vuur, gevloek als het niet wil ;), heerlijk bbqen!

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Voor gewoon thuis? bbq zonder twijfel. voor vakantie skottel ook zonder twijfel . haha

wij hebben dan wel de super uitgebreide versie skottel en bbq en er tuis ook op trouwens.

9. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik idd voor de bbq ga. Nu maar es bedenken of het een soort van buitenkeuken of toch een op kolen wordt

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    bbq zou ik altijd op kolen nemen.
    geeft toch de lekkerste smaak en beste sfeer..

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja!!! 😆 Vrienden van ons hebben zo'n skottel-ding maar ik vind het best goor. Zeker vergeleken met die heerlijke grill/kolen smaak van een echte bbq, daar kan niks tegenop!!! 😋😋😋

12. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Als je voor een kolen bbq gaat zou ik een Weber kiezen.

13. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Als je voor echt lekker wil gaan, dan een bbq op kolen. Wij hebben er al 2 versleten :D en mijn man wil echt niks anders meer. Nu hebben we een duurdere Weber. Heel blij mee!

14. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Wij hebben sinds kort een gas barbecue (buitenkeuken) en zouden niks anders meer willen. Voordeel daarvan is dat je de temperatuur kan instellen, scheelt een hoop verbrand vlees/zwarte puntjes op je vlees. Ook het schoonmaken is veel gemakkelijker, geen last meer van die kolen resten

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Skottelbraai vind ik meer voor de camping, hier thuis gebruiken we de kolen bbq van Weber. Zoals al eerder genoemd, ook mijn man speelt graag met vuur :D.

Deel Deze Pagina