Hallo allemaal ff wat advies. in aug is mijn lief jarig. Nu ben ik aan het nadenken voor een leuk kado. We bbq-en graag en hebben nu nog een kleintje. Ik zat dus te denken om hem een bbq te geven. Nu ben ik aan het rond het kijken en kom dus ook de skottelbraai wat me ook wel wat voor ons lijkt.... dus wat zal ik doen bbq of skottelbraai of hebben jullie nog andere opties?
Alle mannen die ik ken willen een BBQ en het liefst met kolen. Het is blijkbaar echt en mannending dat ze met vuur mogen spelen We hebben een skottelbraai nieuw in doos staan, staat al 4 jaar in de schuur. De Weber wordt daar in tegen bijna wekelijks gebruikt (in de winter misschien om de week) Maar nu is mijn kerel wel een echte bbq freak...
ik vind de skottelbraai heel fijn en dan met name dat je behalve vlees ook groenten kunt grillen. Heerlijk en veelzijdiger dan een barbecue.
Na 2 jaar skottelbraai hebben wij een (gas) bbq gekocht. Zo'n soort buitenkeuken. Geeft toch wat meer bbq gevoel
Wij hebben een skottle en een weber op kolen. Sinds de dag dat we de weber hebben ligt de skottle op zolder Hij gaat mee op vakantie en meer niet.. nadeel van de skottle (we hebben alleen de schotel en niet het rooster) vinden wij dat alle smaken door elkaar gaan liggen omdat het vet erin blijft zitten. Het is het net niet zeg maar.. prima op vakantie maar thuis lekker de Weber
Een echte kolen bbq! Zo'n skottel vind ik eerlijk gezegd niks met bbq-en te maken hebben. Geur, vuur, gevloek als het niet wil , heerlijk bbqen!
Voor gewoon thuis? bbq zonder twijfel. voor vakantie skottel ook zonder twijfel . haha wij hebben dan wel de super uitgebreide versie skottel en bbq en er tuis ook op trouwens.
bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik idd voor de bbq ga. Nu maar es bedenken of het een soort van buitenkeuken of toch een op kolen wordt
Ja!!! 😆 Vrienden van ons hebben zo'n skottel-ding maar ik vind het best goor. Zeker vergeleken met die heerlijke grill/kolen smaak van een echte bbq, daar kan niks tegenop!!! 😋😋😋
Als je voor echt lekker wil gaan, dan een bbq op kolen. Wij hebben er al 2 versleten en mijn man wil echt niks anders meer. Nu hebben we een duurdere Weber. Heel blij mee!
Wij hebben sinds kort een gas barbecue (buitenkeuken) en zouden niks anders meer willen. Voordeel daarvan is dat je de temperatuur kan instellen, scheelt een hoop verbrand vlees/zwarte puntjes op je vlees. Ook het schoonmaken is veel gemakkelijker, geen last meer van die kolen resten
Skottelbraai vind ik meer voor de camping, hier thuis gebruiken we de kolen bbq van Weber. Zoals al eerder genoemd, ook mijn man speelt graag met vuur .