dagloon

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ydNEW84, 23 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    Beste lezer,

Sinds begin mei heb ik zwangerschapsverlof, dit is inmiddels overgegaan in bevallingsverlof. Ik heb zojuist een brief van het UWV ontvangen, met het dagloon wat berekend is.

Nu heb ik 2 keer salaris ontvangen wat niet overeen komt met de berekende dagloon, ik heb dus minder ontvangen.
    nu is het mogelijk dat mijn werkgever nog niet weet wat het dagloon is aangezien zij nu pas op de hoogte wordt gesteld.

is het nu zo dat ik het missende bedrag alsnog uitbetaald krijg door mijn werkgever met terugwerkende kracht?

Moet ik hen hiervan op de hoogte stellen?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste ydNEW84,

Je hebt vragen over de betalingen van de werkgever tijdens je zwangerschaps- en bevallingsverlof.
    De toekenningsbrief met het bruto dagloon wordt gelijktijdig aan jou en de werkgever aangeboden.
    De werkgever is nu ook op de hoogte van je bruto dagloon. Het bedrag in de brief is bruto en inclusief vakantiegeld. Het kan zijn dat je werkgever het vakantiegeld voor je reserveert. Of je nog een nabetaling kan verwachten van je werkgever is een vraag voor de werkgever.

Met vriendelijke groet,

Viktoria
    UWV Webcare Team

3. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    Nou het is ook wat, ik heb het UWV gebeld, het geld wat ik zou moeten krijgen, is minder dan wat ik heb ontvangen. Ik heb naar mijn werkgever gebeld en zij zegt dat dit een vraag is voor het UWV.

Ik snap er niets van. Als ik recht heb op dagloon, dan hoor ik dat bedrag toch te krijgen? ook al is het meer dan wat ik de afgelopen maand verdient heb? Ik heb vorig jaar veel meer gewerkt dus dat mijn dagloon hoger ligt begrijp ik wel, Maar mijn werkgever begrijpt dit niet, blijkbaar.

weet niet wat ik kan doen, wil ook geen zeur zijn maar ik wil wel waar ik recht op heb...

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste ydNEW84,

Wat rot dat je niet verder komt met de werkgever aangaande de hoogte van je zwangerschaps- en bevallingsuitkering.
    Kun je via een privébericht je telefoonnummer geven? Dan bel ik je even om samen met jou te kijken wat we kunnen doen.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcareteam

5. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    Ik heb pb verstuurd gisterenavond :)

6. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    Ik heb inmiddels zelf al gebeld, ik kom er niet uit met mijn werkgever.

van de periode van 3-mei tot 10 juli (9weken) is er 2682 euro overgemaakt van het UWV naar mijn werkgever.

Ik heb daarvan 1200 euro bruto ontvangen.

Nu weet ik dat er allerlei belastingen afgaan dus zou ik volgens het UWV rond de 2215 euro overhouden.

Dat betekend dus dat ik tekort kom. Maar als ik hiermee naar mijn werkgever ga, zeggen ze dat mij niet kunnen helpen en dat ik het UWV moet bellen. maar het UWV zegt ga naar je werkgever.

Dus ik zit klem.

Ik kan het geld naar mij over laten maken, maar het geld wat ik tekort kom kan volgens je collega niet met terugwerkende kracht worden overgemaakt. dus dat ben ik gewoon kwijt.

Dus wat kan ik nu het beste doen?

7. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste ydNEW84,

Zoals met je afgesproken wordt er hierover contact met je opgenomen.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina