Hallo meiden, Ik heb jullie hulp nodig ik ben vandaag bij de gyn geweest, en volgens hem was ik ongeveer 4 week zwanger (zie foto) hij was niet op te meten maar een berekening. IK heb een onregelmatige cyclus van 33 dagen heb twee keer een cyclus gehad van 42 en 44 dagen. Maar nu heb ik vermoedelijk mijn eisprong gehad zie ff, dat is dus precies 4 week maar daar moeten 2 week bij op dan kom je uit op 6 week maar dat kan volgens de echo niet. (volgens een vriendin werkt het wel zo, je moet er dan twee week bij op tellen dus geen 4 week maar 6 week zal ik dan nu zijn mijn laatste menstruatie dag is 2 november geweest. Ik heb op dag 5 een folikelmeting gehad en daar was het toen al 15 mm daar moet dan ongeveer 4 dagen bij op en dan zou je op dag 9 10 uitkomen. dus dan zou ik de eisprong op dag dag moeten hebben 11 moeten hebben, maar er is een duidelijke stijging (0,3 vanaf de 19e) dus dat is mijn eisprong geweest. Volgens mijn vriendin klopt die berekening dan niet met die van de gyn want moet ik nu 6 week zijn. De testen blijven mooi donker, ik weet het niet meer ben ik nu 4 week of ben ik nu 6 week, uitgaande van de ovulatie op dag 19? Dit is mijn echo. links het vruchtzakje en rechts de cyste op de eierstok Liefs Wilma en alvast heel erg bedankt
hoi Wilma, je hebt een onregelmatige cyclus, en een vrij lange, dus je bent wraarschijnlijk korter zwanger dan je denkt. Met een echo kun je het vrij betrouwbaar meten, maar zo vroeg in de zwangerschap is dat nog lastig. Ik denk dat je gynaecoloog wel ongeveer gelijk zal hebben. Mirjam
ahhh Fijn dank u voor het antwoord. Hoe kan het trouwens dat testen de ene dag donkerder der zijn dan de andere dag? Groetjes Wilma
Hoi Wilma, dat heeft vaak te maken met de concentratie van je urine. Hoe geconcentreerder die is, hoe relatief meer zwangerschapshormoon er in zit. En het ligt ook wel eens aan het merk test en aan de hoogte van je hormoonlevel bij de termijn, dat gaat per dag omhoog. Groetjes Brigitte