moeilijke ontlasting!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kleintje88, 11 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Verschrikkelijk!!
    Sinds ik zwanger ben heb ik echt enorme last bij het krijgen van ontlasting het is super hard en doordat het zo hard is verlies ik ook altijd een plas bloed samen met de ontlasting (sorry voor de details)
    Ik heb altijd darmproblemen gehad maar meestal was het niet zo hard!

Heeft iemand tips?

Ik drink al veel en eet veel groente en fruit en andere vezels dus daar kan het lijkt me niet aan liggen?

Met name dat bloedverlies vind ik vervelend want het is per keer eigenlijk toch redelijk wat.... :(

2. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb er zelf ook enorm last van. Mijn vk gaf als tip om lijnzaad te gebruiken. Dit kan gewoon door de yogurt oid. Dat heb ik gedaan en het helpt bij mij direct. Als ik een dag niet of slecht kan dan eet ik de volgende dag een bak yogurt met lijnzaad en hoepa!
    Succes ermee.....

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Als ik een dag niet ben geweest dan vind ik dat niet erg want daar heb ik eigenlijk altijd last van gehad (ik mocht blij zijn als ik een keer in de 7 dagen kon :S nu kan ik wel wat vaker alleen tja zo hard dan!!)
    maar ik zal eens kijken bedankt voor de tip :)

Meer tips atlijd welkom....

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Lijnzaad wordt juist afgeraden tijdens de zwangerschap ivm baarmoeder stimulerende werking. Ik at het altijd maar nu juist niet meer, ipv lijnzaad neem ik nu havervlokken door de yoghurt, zijn ook goed voor de darmwerking, net als pruimen en fruit in de schil (wel goed wassen), alleen volkoren producten eten, en veel groenten. Als ik een paar dagen wit brood eet, of bananen, dan verstop ik gelijk!
    Ik neem 'sochtends altijd eerst een glas water, maak daarna een smootie met 3 soorten vers fruit, melk en 2 eetlepels havervlokken in de blender, en kan dan binnen 5 minuten naar de wc :D

5. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik heb het vooral in het begin gehad toen ik nog veel moest spugen, voor mijn zwangerschap had ik ookal darm problemen ik ben aan de bel gaan trekken toen de huis tuin en keukenmiddeltjes niet meer hielpen en kreeg Lactulosestroop toegeschreven door de dokter en eureka dat hielp, ik ben er nu momenteel vanaf maar heb mn flesje nog staan voor het geval dat ik hoop dat je er iets aan hebt, en eventueel je achterste een beetje insmeren met vaseline tja als je zo'n pijn hebt sta je open voor een hoop ik wens je heel veel sterkte en een snelle oplossing

6. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Ik eet lijnzaad en drink roosvicee laxo. Niet elke dag, maar als ik denk 'ben weer een tijdje niet geweest', dan neem ik het weer. De verloskundige vond dit prima. :)
    En het helpt snel. Liefs

7. carolina

carolina Actief lid

20 nov 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Ik heb VANALLES geprobeerd,maar niks hielp. Ik kreeg van de VK curanal. Dit zijn 2 soorten tabletjes, 1s`morgens en 1s`avonds. Daarbij krijg je ook een tube crème die in via je billen in brengt, Bij mij heeft het super goed geholpen, misschien even overleggen met de VK.

8. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik eet iedere ochtend cornflakes met extra vezels. Ook merk ik dat kiwi's en pruimen helpen bij mij. Sinds ik die cornflakes eet, moet ik iedere dag naar de wc en dat gaat ook heel gemakkelijk. Ik hoef niet meer uit mijn tenen te persen voordat er een iniminiedrolletje uitkomt wat ook nog eens kei hard is. Dat heb ik wel gehad, tot ongeveer 6 weken geleden.

9. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    meiden wat mij altijd hielp was kiwi eten, dat werkt laxerend.
    Een glas lauw water op je nuchtere maag en ook activia van Danone evt met muesli/cruesli.
    Ik had er daaarna geen problemen meer mee.

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

jee, wat naar zeg... hier tijdens de zwangerschap van Seth geen problemen gehad met de stoelgang en merk nu ook nog niets anders.... mijn vriendin had het ook heel erg, had dan veel pijn. Zij dronk ook rosvicee laxo en anders kun je ook bij je huisarts wel wat krijgen. En idd op je nuchtere maag lauw water of sinaasappelsap of een kiwi eten. Verder rustig de tijd nemen.... succes!!

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik zweerde en zweer nog bij Roosvicee Laxo...! Werkt echt super...
    Na 2 dagen (en dan nam ik maar 1 glas per dag) had ik weer een perfecte stoelgang en een goed humeur! ;)
    In de laxo zitten onder andere pruimen....

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Herkenbaar en erg vervelend vooral!

Ik doe een lepel zemelen in m'n yoghurt, naast de musli en eet af en toe een gedroogde pruim, sindsdien gaat het stukken beter :).

Succes er mee

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb dit ook heel erg en ik begin de dag met een sinasappel op je nuchtere maag en dat helpt bij mij heel goed.

14. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij mij liep Roosvice laxo niet.. heb van mijn huisarts Lactulose voorgeschreven gekregen. En dat werkt perfect!

Deel Deze Pagina