Zelf voelen hoe het kindje ligt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Katalaya, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pricil

pricil Actief lid

30 dec 2011
    191
    0
    0
    dat blijft denk ik ook erg lastig met 31 week liet de vk mij voelen hij lag in een stuit voelde de hoofdje boven erg duidelijk.
    In huis wou ik zelf en man lief het laten voelen en tja was gwn een hard iets maar kon er niet hoofd of wat dan ook van maken....

De trapjes zijn bij mij altijd beneden gebleven aan de bovenkant soms een licht drukje maar beneden erger.

terwijl mijn vriendin (baby ligt goed) voelt de trapjes duidelijk boven en de lichte plopjes beneden... misschien kun je het hieruit afleiden hoe de beeb ligt?

2. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Hier kan de kleine juist haar hoofd heel goed naar buiten proberen te drukken. Je ziet dan echt een bobbel naar voren steken, alsof ze de uitweg via mijn buikmand probeert te vinden.

En trapjes voel ik dus vaak beneden. Hoewel ze gister met de echo haast met haar benen in haar nek lag ;)

Maar het speelt ook mee hoe slank en soepel je buik is. Ik voel soms echt wel heel duidelijk een rug en een hoofdje (zonder te porren, want dat durf ik ook niet echt) Maar die billen onderin voel ik dan weer niet.

3. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Heb van week 26 veel CTG's gehad en altijd vroegen ze mij of ik enig idee had hoe de kleine lag en ik had het bijna altijd goed eigenlijk. Ik voelde altijd heel duidelijk wat zijn kont was en waar zijn beentjes lagen, de rest volgt zich dan vanzelf ;)
    maar moet zeggen dat ik niet een heel erg draaierig kind heb om het zo maar te noemen, hij ligt al vanaf week 26 met zn koppie naar beneden en dat is sindsdien niet meer veranderd.

4. Ik voel het als kleintje de hik heeft en dat is dus beneden, zodoende weet ik dat het koppie beneden ligt. De bulten die ik soms uit mijn buik zie steken zijn meestal de voetjes, die zetten wat meer kracht dan de handjes.

Ik denk dat jij over een week of 2 ook wel de hik voelt en daaruit kan je opmaken waar het hoofdje ligt.

5. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    Bij de 24 weken controle voelde de vlos heel duidelijk het hoofdje en vroeg zelf of ik het ook wilde voelen.. Gewoon zelf zachtjes voelen (bij de 1 is idd de buikwand dikker dan bij de ander) en als het vervelend is voor de kleine krijg je vanzelf wel een trap terug hoor ;) Bij de 27 weken controle idem met een andere vlos trouwens. Ik voel nu trouwens ook best vaak de omtrek van beentjes enzo dus ook zo is het best te voelen.

6. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Zelfs bij mijn 20 weken echo meende de verloskundige voetjes te voelen bovenin, en het bleek dat ze gelijk had.

Nu ik er wat meer op let, denk ik ongeveer te weten hoe de kleine ligt, afgaande op de verschillende schopjes die ik overal voel.

Volgende week heb ik weer een afspraak bij de vk, ik ga het zeker even vragen.

7. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Dat met de hik wil niet altijd iets zeggen... Ons meisje ligt in een stuit, dus hoofdje boven, maar als ze de hik heeft, voel ik dat toch echt onderin...

8. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Hier precies hetzelfde. Onze kleine man ligt ook in stuit en is met zijn billen een stukje ingedaald. Als hij de hik heeft voel ik het ook onderin.

9. Wat gek, hier is dat wel opgegaan. Mijn zoon lag een tijdje dwars en toen voelde ik het aan de zijkant. Moet wel met mijn hand voelen zeg maar waar het het sterkst voelt.

Deel Deze Pagina