waar 1e schoentjes kopen en wat kosten ze?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door douglas84, 27 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Waar kopen jullie de 1e schoentjes en wat kosten ze?
    IK geloof dat het belangrijk is dat de lengte&breedte maat wordt gemeten? Bij welke schoenenzaken doen ze dat?

2. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wij hebben Nick zijn eerste schoentjes bij Dolcis gekocht, Clarks Sportymorty's. Die zijn voor kindjes die net gaan lopen en nog veel kruipen. Ze hebben ook een rubberen neusje en flexibele zool. Waren 39 euro.

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ben bij een speciaalzaak geweest in Maastricht.
    Ik was 70 euro kwijt.

4. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hier ene speciaalzaak (kinderschoenenwinkel) bezicht vanmiddag en de eerste schoentjes gekocht vandaag :D:D:D

34,50 euro.
    Elke 3 maanden terug komen om opnieuw op te meten.Meestal doen ze er 3 maanden mee en dan is de voet alweer groter gegroeid.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook bij de betere speciaalzaak. Wij hadden geluk omdat de uitverkoop net begonnen was. Wij zijn voor Ecco's gegaan.

6. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Hier ook in een speciaalzaak geweest. Helaas geen uitverkoop dus 85,- lichter voor een schoentje van maat 19.
    Als ik je een tip mag geven, kijk goed naar de neus. Ik koop tegenwoordig alleen nog maar schoentjes met een "stootrand" om de neus. (is iig mijn ervaring)
    De tweede schoentjes die ik kocht hadden dat namelijk niet en zagen er, eerlijk waar, na 2 weken al niet meer uit.

7. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij zijn destijds voor Shoesme gegaan. Perfecte schoenen en we hebben toen € 70,- betaald.

8. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    vinden jullie bedragen boven de 50 euro niet veel voor schoentjes die 3 mnd mee gaan?

9. mamavanlucas10

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Ik vind van wel.
    Hier dus de 35 euro en dat vind ik perfect.En was geen uitverkoop en goede merkschoenen.
    De teen was ietsjes breder dan de hak.Onze zoon heeft dikke tenen hihi en moet daar wat meer ruimte hebben.Zal ook niet in een gewone winkel zoals scapino ofzo schoenen kunnen halen de erste 6 a 8 jaar omdat die schoenen te smal zijn bij de tenen.

Speciale voeten dus hihi.Maar de prijs valt mee.Ik denk dat als je idd merk wilt heben zoals nikes, aapies,bobux enz dat je meer voor eht merk betaald dan de kwaliteit.Ik heb nu het merk Gattino, minder bekend als ecco enz maar net zo goed.

10. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    @mama van lucas waar ben je dan geweest?

11. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

wij hebben schoentjes van Shoesme gekocht bij een speciaalzaak.
    ze kosten 59,95

12. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    welke schoenenwinkels meten echt goed de eerste schoentjes op?
    en moet je dan elke 3 mnd nieuwe?Dan wordt het een flinke kostenpost...tjee dat hadden we ons nog niet bedacht!
    Gelukkig hebben we nog even, ze loopt pas net langs de tafel!

13. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hier de eerste schoentjes, babyproof schoentjes van shoesme, heeft ze nu al 2 maand en idd gok zo dat ze er niet heel lang meer mee kan want haar voetje is weer aardig gegroeit, tenen hebben nog de ruimte maar over een maand is dat wel anders.

waren in de opruiming voor 22,50 :D
    wel bij speciaalzaak en ook even goed haar voetje op laten meten enzo, achja volgende ronde zal wel de volle pond worden.

14. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ik wil ook eerste schoentjes kopen voor mijn meisje.
    Mijn vraag is kan dit misschien iets zijn?

Ze hebben er ook een paar met klitten band op staan.[​IMG]

Van oxxy 34,95 met super dun flex zooltje..lijkt mij wel iets fijner voor buiten en misschien heet TS hier ook iets aan:)

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij zijn die voor de eerste stapjes om de tafel enzo.
    Heb hier toen leren slofjes gehad van aapies.
    En toen ze 6 weken volledig losliep, zijn we schoenen gaan kopen. Hier shoesme extremeflex. Waren 59,95.
    Hier is de breedte niet opgemeten, maar ze pasten hier ook toevallig precies in de breedte.
    We hebben ze half mei geloof ik gekocht en ze worden nu krap.
    Gaan binnenkort om winterschoenen. Laarzen van shoesme zijn 90 euro, dat vind ik toch wel heeeeel veel geld voor kinderschoenen.

16. mamavanlucas10

14 jul 2011
    399
    0
    0
    #16 mamavanlucas10, 28 aug 2011
    Laatst bewerkt: 28 aug 2011
    @douglas: Ik heb ze hier gekocht Schoenhandel en Podologiepraktijk Mol

Ze zeiden me dat ze idd gemiddeld 3 maanden meegaan ivm de maat.
    Sommige kids 2 maanden sommigen 3 a 4 maanden.Ligt aan de groeispurt en het kindje idd.Ze adviseerde ons om elke 3 maanden op te meten en als het nodig is aan te passen.Als het niet nodig is dan adviseren ze je verder bijv na 2 mns weer terug meten.

Lucas had aan de ene voet een maat van 18,5 en de andere voet maat 19.2.Dus per voet scheelt het ook.Geen 2 voeten zijn hetzelfde en als ik dus de 18 had gekocht (voet 18,5) en de 2de voet neit goed op had laten meten dan had hij dus een te kleine gehad.

Dus op laten meten is erg belangirjk.Ze meten het voetje ook anders op dan bij ons.Helemaal platvoet dus want kinderen tot 3 jaar lopen helemaal plat.Dan begint de voet zich te zetten.

Succes met zoeken.ik zou pas op internet gaan kopen als je weet welk merk (ivm de breedte) en de maat.Nu weet ik bij ons merk dat het maat 19 is.Dus eind november/begin dec gaan we terug en laten dan winterschoentjes aanmeten.

En als het goed is krijgen jullie elke 3 maanden 200 euro toeslag voor je kindje???? Koop ze daarvan :D:D:D, daar is het geld ook voor.

Ow en heb trouwens gezien dat de schoentjes die wij nu hebben gekocht op internet 5 euro duurder zijn.(zonder verzendkosten) dus zeker de moeite waard om gewoon naar de winkel te gaan.

Ow en klittenband hebben ze hier afgeraden want met veters schieten ze minder snel uit, en klittenband gaat rafelen op ene gegeven moment.Kleding ertussen,enz neit handig.

Trouwens nog een tip van me ma.Doe ene touwtje eraan vastmaken en laat die door de broek binnenlangs aan elkaar zitten.Dan als ze uitgaan raak je ze neit kwijt.Zelfde idee zoals de wantjes en handschoenen.Touwtje van de ene naar de andere en dan onder de kleding of jas/broek laten lopen en ze blijven altijd vast aan je kindje.

@tukker: Die schoentjes zie er aan de voorkant erg smal uit.
    Ik zou ze neit pakken want die tenen heben zo geen ruimte en worden tegen elkaar gedrukt.En als je je kindje op- zijn voeten ziet staan zie je dat de tenen altijd wat gespreid zijn en dus wat breder zijn dan de hak.
    Slechte keuze dus als je het voetje nu al dwingt in een andere stand.

17. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    @mama vanlucas die 200 euro toeslag waar krijg je die dan? Ik krijg maar 90 euro kinderbijslag??

18. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    pffff. durf het bijna niet te zeggen, maarre... prenatal 10 euro ofzo?

dr allereerste schoentjes waren k-swiss, maar die heeft ze 1x voor de sier aan gehad.

Verder koop ik gewoon bij alle schoenenwinkels... Van 10 tot 50 euro ofzo...
    Sommige schoentjes zakken in, dus die trek ik dr dan niet meer aan. En bij de volgende keer let ik daar goed op... Ze heeft zelfs crocs. Loopt ze ook goed op.

19. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb trouwens heel vaak schoenen met klittenband, maar ze heeft zoveel schoenen, dat dat echt niet verslijt.

Hebben jullie kids altijd dezelfde schoenen aan dan? of koop je meerdere dure paren? In de zomer heeft ze open schoentjes aan gehad, maar ook dichte, gympen, kaplaarzen, crocs... Het weer was zo wisselend, dat we aan 1 paar schoenen niet genoeg hadden...

20. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    THX voor het advies..dan toch maar aan laten meten...:D

Deel Deze Pagina