zelf vrij en kind toch naar kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door esmee1808, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyso

    Lyso Fanatiek lid

    3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Het later brengen deed ik voornamelijk toen ze nog erg klein was, tegenwoordig probeer ik haar voor half 10 op kdv te hebben, dan gaan ze namelijk aan het fruit. Maar breng dr ook wel eens vlak voor lunch tijd (half 12) geen enkel probleem! heb nooit het idee dat ik ze echt stoor ofzo...terwijl ze daar gerust wel leuke dingen doen!
     
  2. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Hier zijn ze ook heel strikt, met name wat betreft het brengen. De leidsters openen de dag gezamenlijk met alle kinderen om 9.30 uur. En dan moet iedereen dus aanwezig zijn (tenzij in overleg anders is afgesproken). Ik ben het daar volkomen mee eens. Dat in- en uitlopen de hele dag door zou ik echt niet relaxed vinden voor mijn kinderen (en de andere kinderen).
     
  3. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    hier doen we dat ook wel es hoor!!! sowiezo gaat mijn oudste 2 dagen naar de creche zodat ik alleen ben met de jongste...en zo heb ik ook tijd voor wat huishouden en kan ik rustig boodschappen doen. en morgen past schoonmama op en gaat mijn vriend naar vrijgezellefeest en ik lekker een dagje shoppen!

    je bent niet alleeeeeeeeeen maar mama hoor vind ik je mag ook best eens aan jezelf denken.... kinderen worden er echt niet slechter van als je ze eens weg brengt als je niet hoeft te werken :)
     
  4. tulip

    tulip Niet meer actief

    hier dus ook, de meeste ouders reageren er ook heel positief als wij het uitleggen.
     
  5. Samba25

    Samba25 Fanatiek lid

    22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben momenteel nog even werkloos, ga over 3 weken weer aan de slag, maar mijn meisje is toen ik werkloos was, 1,5 maand. Gewoon naar het kdv gegaan, ze vraagt sochtends ook, mama school? spelen?
    Ze vind het geweldig en ik ga haar dat niet ontnemen. Bovendien betaal ik ervoor. Ik breng haar wel later weg als normaal en haal haar om 4 uur op ipv, half 6.
     
  6. Samba25

    Samba25 Fanatiek lid

    22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Trouwens nog even een toevoeging:
    Ik voel me altijd schuldig als ik weg rijd hoor.
     
  7. vlindertje11

    vlindertje11 Actief lid

    25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hm, interessante discussie die natuurlijk veel verschil in mening laat zien.... Mijn dochter gaat 2 dagen per week naar KDV en eens in de 6 weken neem ik een dag vrij als ze daar is. Lijkt me erg gezond om af en toe tijd voor jezelf te nemen als mama.
    Overigens even een opmerking van iemand die commentaar gaf over een moeder die haar kind dagen brengt en zelf niet werkt. Ik snap de weerstand die dit oproept, maar vergeet ook niet dat er ook gezinnen zijn die vanuit pedagogisch opzicht opvang via de gemeenten krijgt aangeboden. Dit in het belang van het kind omdat het thuis anders tekort gaat komen en achterstanden oploopt. Tja, dat voelt weleens oneerlijk als we voor 2 dagen per week 350 euro zelf moeten betalen en haar kindje bijna gratis zit voor dagen en moeder niet werkt,maar... als je er langer over denkt... nee ik zou niet willen ruilen
     
  8. mellepel25

    mellepel25 Actief lid

    30 apr 2010
    398
    1
    18
    Ja ik ken inderdaad ook iemand waar dat het geval is. Het kindje groeide maar niet en op een gegeven moment had hij een zeer dramatisch ondergewicht. Zij hield maar vol dat ze het allemaal goed deed enzo, maar het ziekenhuis had daar hun vraagteken bij. Nu moet ze haar kind verplicht 5 ochtenden per week naar het kdv brengen en nu ineens komt hij goed aan..dus in dit geval is het een redding!
     
  9. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik snap wel dat er tijden zitten aan halen en brengen hoor, maar ik kan ook kiezen voor een dagdeel van 13.00 tot 18.30. Dan snap ik niet dat ik hem voor 9.30 moet brengen omdat toevallig in mijn contract staat dat ik hele dagen af wil nemen. Ik breng hem dan liever om 13.00 en betaal dan gerust de hele dag, dat maakt me niet uit. (had ik maar geen contract moeten tekenen voor 2 hele dagen)
     
  10. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Dit heb ik van de week inderdaad ook gelezen op de website van de gemeente. Sommige gezinnen krijgen een sociale indicatie en dan gaat het kind dus op kosten van de gemeente naar het KDV.
    Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit puur uit eigenbelang doet, en er ook nog eens een klap geld voor betaalt.
     
  11. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Niet naar een KDV volgens mij hoor dat gaat om een PSZ.
     
  12. Yukl

    Yukl Niet meer actief

  13. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik heb het natuurlijk ook over dagdelen en ben ik mijn voorbeeld uitgegaan van kindjes die een hele dag komen. Dus voor de volledigheid, bij ons mag je brengen tot 9.30 en daarna tussen 12.30 en 13.00. Wat ik niet wil hebben is dat er kinderen om 11.00 of om 14.00 gebracht worden.
     
  14. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @ breng- en haaltijden: logisch dat daar vaste tijden voor zijn! Lijkt me dat het anders nogal een puinhoop wordt en ook niet erg fijn voor de kindjes zelf. Bij ons KDV 'moet' je kind voor 9.00 uur binnen zijn (mag best eens een kwartiertje later worden, maar 9 uur is de richtlijn) en vanaf 16.30 uur opgehaald worden (ook hier geldt dat je best eens wat eerder mag komen, maar dan wel in overleg).
    Halve dagen zijn sowieso nooit een probleem, omdat je dat dusdanig kunt plannen dat je weinig verstoort in de dagactiviteiten. Maar alles wel in overleg. Kan me best voorstellen dat het anders voor de leidsters een onhoudbare situatie wordt met ouders & kinderen die in en uit lopen.
     
  15. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik wilde dat jij en yukl ouders waren op ons kdv, o dat zou mijn werk zoveel makkelijker maken.:D
     
  16. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Haha :D Ik begreep laatst inderdaad dat er veel ouders zijn die zich er niet aan houden op ons KDV. Op de deur stond een waarschuwing en in de nieuwsbrief ook ;)
    Er zijn ook ouders die hun kind standaard 5 a 10 minuten voor de officiele openingstijd brachten ;) Mag ook niet meer. ;)
     
  17. tulip

    tulip Niet meer actief

    o jot, dat gebeurt hier ook. Wij beginnen om half 8, dus de kindjes mogen ook vanaf half 8 gebracht worden. Maar er zijn er genoeg die 10 minuten eerder op de stoep staan. Maar goed, ik moet mijn dochtertje ook nog bij mn collega's brengen (dat mag ik gelukkig wel 10 minuutjes eerder:p) en dan ben ik om half 8 ook op mn eigen groep om de ouders te ontvangen.

    Maar goed, die regels zijn hier ook zo vaak uitgelegd, maar het betekend bij ons niet automatisch dat mensen zich er ook aanhouden helaas.
     
  18. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, das wel een ding hier, trouwens. Ik moet zelf altijd om 8 uur op mijn werk zijn, dus zorg dat mijn zoon om half 8 op het KDV is, zodat ik ook nog even tijd heb om 'normaal' over te dragen (rijd er min. 20 minuten over).
    Ik zorg dat ik dus om stipt half 8 aanbel en als ik 1 van de vaste leidsters tref is dat ook helemaal prima. Ze zijn gewend dat we de eerste zijn ;) Als er echter wel eens een ander moet openen, heb ik ALTIJD gezeik :( Zo irritant! Dan loopt hun horloge niet goed en kom ik dus in hun ogen 'te vroeg' en daar krijg ik dan commentaar op. Heb nu al zo vaak uitgelegd dat ik letterlijk vaak in de auto zit te wachten tot ik ze hoor zeggen dat het half acht is... Word daar best wel eens een beetje boos van.
    Gelukkig zijn er tegenwoordig niet meer zo vaak invallers :D
     
  19. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland

    Op het KDV waar mijn kindjes naartoe gaan, hebben ze 1 groep voor alle flexkindjes.
    Toen ik nog onregelmatig werkte maakte ik daar gebruik van (en dan kwam zoonlief rustig maar voor 2 uurtjes).

    Maar nu ik een andere functie heb met daarbij regelmatige werktijden gaan mijn beide kindjes op vaste dagen met breng en haaltijden..( voor 9 uur brengen, en vanaf 16uur ophalen).
    Moet zeggen dat ik t niet meer dan normaal vind dat je je als ouder daaraan houdt.. (en als t eens niet lukt, dan is even overleggen nooit een probleem bij ons. Soms moet dochterlief naar de cardioloog en haal ik haar tussendoor even op. Kan ik niet anders plannen dan een kdv dag, aangezien de cardioloog er maar 1 dag in de week is..en dat is echt nooit een probleem!)
     
  20. Lyso

    Lyso Fanatiek lid

    3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Tja, wellicht scheelt het dat wij bij een klein kdv zitten? Ik heb het wel eens gevraagd, en ze benadrukte dat het geen enkel probleem was... ik zeg het wel altijd van te voren overigens.... En het merendeel houd zich geloof ik wel aan de tijden....dus de hele dag in- en uitloop valt wel mee
     

Deel Deze Pagina