Koemelkallergie?

Discussie in 'Voeding' gestart door Charlie23, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie23

Charlie23 Lid

11 jun 2012
    5
    0
    0
    Docent
    Someren
    Hoi allemaal,

Mia is nu 6 weken oud en sinds vorige week krijgt ze Nutrilon Omneo. Ze had namelijk ontzettend last van puistjes en een schrale huis. CB zegt baby acné gaat vanzelf weer over. Toevallig zijn we een dag later bij de osteopaat geweest voor (regelmatig) spugen, krampjes en voorkeurshouding. Zij raadde mij aan om zsm over te stappen op Omneo of Pepti. Vanwege het prijsverschil en in overleg met CB eerst omneo aan het proberen.

Na een week is de huis al zo ontzettend veel beter! geweldig. Alleen dr scheetjes.... Die zijn wel wat erger geworden en stinken ook meer.
    Gelukkig spuugt ze niet meer. De krampjes zijn ook weg.

Heeft iemand een idee waarom de scheetjes niet minder zijn geworden? Is het misschien toch een allergie of heeft ze gevoelige darmpjes, oid?

Alvast bedankt!

Groetjes

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Omneo is heel licht hypoallergeen. Als ze al beter reageert op de Omneo dan zou ze nog beter moeten reageren op HA. Als je niette lang wacht kan HA al voldoende zijn. Hoe langer jewacht des te meer kans krijgt de allergie om zich te ontwikkelen, endan komje uiteindelijk uit bij pepti/frisopep o.i.d.

3. Charlie23

Charlie23 Lid

11 jun 2012
    5
    0
    0
    Docent
    Someren
    Voordat ze Omneo kreeg had ze H.A. in de Omneo zit verknipte eiwitten in H.A. zitten gewone. Stap verder zou pepti zijn.
    wat betreft sterkte van de eiwitten is dus H.A - Omneo - Pepti. Tenminste zo heb ik het begrepen....

Is het een idee om nog even af te wachten om te kijken of het nog verbeterd net al de huid?

Groetjes!

4. Charlie23

Charlie23 Lid

11 jun 2012
    5
    0
    0
    Docent
    Someren
    de website voedselallergie.nl heeft een hoop duidelijkheid verschaft. Het is geen koemelkallergie maar een lactose intolerantie.

Nu even bekijken hoe we daar me om gaan....

5. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Bij de Omneo zijn de eiwitten minder verknipt dan bij de hypoallergene voeding.
    Dus het is Omneo-HA-Pepti. Vraag het maar aan de 'deskundige' van Nutricia (Nutrilon)

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hoe weet je dat dan? Volgens mij is de kans vrij klein dat een baby lactose intolerantie heeft. Borstvoeding bevat bijv. ook veel lactose.

7. Charlie23

Charlie23 Lid

11 jun 2012
    5
    0
    0
    Docent
    Someren
    hmm, dan heb ik dat toch verkeerd begrepen. Ze heeft in ieder geval heel wat minder problemen met de omneo (aleen scheetjes) vergeleken met de HA. (huid, krampjes, spugen, ontlasting). Weet niet waar dat dan aan ligt.

en 'weten' is een groot woord. Ik heb gekeken naar de symptomen van een koemelkallergie en die heeft ze niet en ze heeft wel een aantal symptomen van een lactose intollerantie (heb ik zelf ook licht).
    Als ze dus ergens last van heeft en het is niet het wennen aan de voeding dan is het eerder de intollerantie ipv de allergie.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De symptomen van lactose-intolerantie en koemelkeiwitallergie zijn ongeveer hetzelfde. En lactose-intolerantie bij kinderen jonger dan 3 jaar is zo extreem zeldzaam, dat kun je zo ongeveer wel uitsluiten.
    Denk dat je eerder richting pepti zult moeten als de Omneo en HA niet het gewenste effect hebben.

Deel Deze Pagina