Zelf wasmiddel en schoonmaakmiddel maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door MirW, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
  2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Inlegkruisjes zonder bloed wel ja. Maar met bloed denk ik zou ik niet doen, ik was kleding op 30..

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik had weleens ergens gelezen dat dat zelfgemaakte goedje niet zo goed voor je wasmachine is.

4. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Maar voor die 10 euro koop je geen 40 liter wasmiddel. Ik ben per 8 (tot 10) liter wasmiddel (minder dan) 2 euro kwijt aan grondstoffen. Voor 10 euro maak ik minstens 40 liter. Zelfs als ik 40 liter robijn/omo in de aanbieding in zou slaan zou het tientallen euro's duurder zijn.

De was wordt niet grauw bij mij, dat komt denk ik omdat ik er altijd soda doorheen doe. En dat je er vlekken niet goed mee uitkrijgt klopt in ieder geval bij mij wel. Echt vuile en/of stinkende was maak ik nog altijd schoon door het voor te behandelen met ossegalzeep en met een gekocht wasmiddel in de wasmachine te doen.

5. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Het is juist beter omdat er niet zoveel andere stoffen doorheen zitten. De zeep is afbreekbaar en de soda is afbreekbaar & heeft van zichzelf bovendien een reinigende werking.

6. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Kleding van dergelijk vuil kaliber was ik dus absoluut NIET met mijn eigen brouwsel, dat is kansloos :roflmao:.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb wel eens zelf wasmiddel gemaakt, ging best makkelijk, maar ik vond gekleurde kleding wat sneller vaal worden en de was minder schoon (waste er ook wasbare luiers mee). Dus weer mee gestopt. Ik gebruik poeder en 1/3 ofzo van wat er op de verpakking staat op aanraden van de wasmachineverkoper en later las ik ook van de Consumentenbond hetzelfde, je was wordt schoner met minder wasmiddel, het is beter voor je wasmachine en het milieu.
    Ik gebruik vaak azijn als wasverzachter of bij zweetluchtjes van sportkleding.

Dweilen doe ik met een stoomreiniger.
    De badkamer doe ik wel met schoonmaakazijn, aangezien we in een gebied wonen met hard water.

Deel Deze Pagina