Nu de sint weer bijna in het land is ben ik op zoek naar tips voor een leuk gezelschapsspel. De kids krijgen natuurlijk kado's, maar wij willen elkaar eigenlijk een gezelschapsspel als kado geven. We hebben een dochtertje van 3,5 en zijn op zoek naar spelletjes die nog een tijdje meegaan. Bij opa en oma is glaasje stapelen een succes, en ook hebben zij iets met vallende aapjes wat ze erg leuk vindt. We hebben nu zelf ook al 'waar ben ik' (als ik het goed zeg) gekocht (een soort van wie ben ik, was bij het kruidvat). We hebben al wel spelletjes zoals memory, kwartet, mini-loco. Wat is bij jullie thuis een groot succes?
het k3 wereldspel. Een soort heel groot ganzenbord. triominos voor kids.. krokoloko sets (maar dat is nog te moeilijk denk ik, mijn dochter denkt dat ze het kan.. daar hebben we ook een hoop lol door)
Mijn zoontje heeft van het weekend voor zijn verjaardag "mens erger je niet" gehad, en hij vind het helemaal geweldig!!
Voor mijn dochter (2008) willen wij ook knibbel knabbel knuisje halen. Verder hebben we hier het gezelschapsspel van rupsje nooit genoeg, ook erg leuk, je moet dan eten verzamelen.
Thanks, leuke tips! Ik ga eens kijken naar knibbel, knabbel, knuisje. Stef Stuntpiloot hoorde ik ook goede verhalen over. Is dat wel geschikt voor kinderen van 3 a 4 jaar?
heb hier leuke spellen voorbij zien komen die bij ons ind ewinkel goed verkopen (takkie kakkie, elefun, huisje boompje beesje en stef stuntpiloot) wat dacht je van ezeltje strekje, winnie de poe wiebelboo (soort toren van pisa of gewoon simpel ouderwets ganzenbord en mens erger je niet? (oeps zie ineens mens erger je niet toch staan hierboven) succes ermee! ben benieuwd wat voor spel je uiteindelijk kiest.
Mijn neefje van nu 4 jaar speelde al dolenthousiast 'Stef Stuntpiloot mee afgelopen winter (hij was toen 3,5). Snapte de regels nog niet helemaal maar wel prima hoe hij het moest bedienen. Z'n broer en zus waren helemaal fan dus er werd gezellig met z'n allen gespeeld...
Hier is Knibbel Knabbel Knuisje al een paar jaar een groot succes. Verder vind hij Hollebolle Beukenboom erg leuk.