Kat vermist

Discussie in 'De lounge' gestart door Martine1983, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik moet het even kwijt dat onze kat sinds vanmorgen spoorloos is.
    Zo vervelend...
    Ik ben hem kwijt geraakt op een drukke rotonde, dat domme beest was blijkbaar achter mij aangelopen zonder dat ik het merkte. Ik kijk altijd al 3x achterom tot ik de wijk uit ben, want hij doet dit vaker maar normaal zie ik hem altijd wel op tijd.

Met kinderwagen kon ik hem natuurlijk niet snel pakken, dus toen hij schrok van het verkeer ging hij er vandoor en heb hem niet weer kunnen vinden en is nog altijd niet thuis gekomen..
    Hopen dat social media en Amivedi wat gaat opleveren, of dat hij zo alsnog zelf thuis komt! :(:(

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Veel sterkte! Hopelijk komt hij alsnog snel thuis.
    Weet heel goed wat er door je heen gaat, onze kat is ook eens vermist geweest.
    Ik duim voor jullie!

3. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Dank je wel!
    We wachten nog steeds helaas..
    Vervelend dat jullie het ook hebben meegemaakt. Is jullie kat weer thuis gekomen en hoe lang heeft dat geduurd?

4. Talvi

Talvi Niet meer actief

Wat naar zeg! Ik hoop dat hij snel weer thuis komt. Je zou vanavond ook even in de buurt kunnen kijken met wat blikvoer,misschien dat je hem ergens ziet.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Grote kans dat hij wel weer thuiskomt. Mijn katten blijven normaal gesproken altijd bij huis, behalve als ze mij de deur uit zien gaan. Dus 1tje liep een aardig stuk mee, maar in het park ook kwijtgeraakt toen die schrok van een hond. Volgende dag stond hij weer voor de deur. En 1 van mijn katten is wel eens twee nachten van huis geweest, maar toen was hij wel een stuk jonger nog.

Ik zou idd nog wel even gaan zoeken. Hopelijk komt ie snel thuis!

6. mumija

mumija Niet meer actief

Hè wat vervelend zeg! Is hij gechipt?

Toch wel grote kans dat hij weer naar huis komt hoor, ik herken het wel van mijn eigen katten.
    Als hij er morgen nog niet is, zou ik dierenasiel en dierenarts ook even inlichten.
    En zelf rondjes door de wijk lopen/fietsen.

7. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ja, mijn man maakt af en toe nog een rondje door de wijk.
    De kleine ligt op bed dus ik kan er zelf niet meer op uit.
    Hopelijk nu de avond valt en het hier rustiger wordt qua verkeer kan hij de weg naar huis weer vinden. Ik kan me haast niet voorstellen dat hij echt heel ver weg is gegaan..

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat erg dat hij nog niet terug is. Ik snap zo goed joe ongerust je dan bent.

Bij ons was ze 1 dag weg. Ze was in de avond vermist en de volgende dag hebben we gelijk flyers gemaakt en opgehangen. Savonds werden we gebeld, buren hadden haar gevonden en mee naar huis genomen. Ze waren al van plan om haar te houden, ze hadden voor €60 aan inkopen gedaan:$ en ze wilden haar alleen terug geven als we dat zouden betalen (ze had de bonnetjes). Dat hebben wij toen maar gedaan en spullen terug gebracht naar de dierenwinkel.
    Later hadden ze zelf 2 katten aangeschaft.

9. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Hoop dat hij gauw terugkomt. Ben meerdere malen katten dagen kwijt geweest, een zelfs 2 maanden :$ 1 km verderop broodmager in een garage teruggevonden zonder halsbandje. Maar verlies de hoop niet :)

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Wat naar, hopelijk is hij er snel weer.Heeft hij wel een chip dat maakt het wat makkelijker wanneer iemand anders hem vind.

11. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Nee hij heeft geen chip.
    Echt zo'n moment dat je denkt 'had ik maar...'
    Maar helaas schieten we daar nu niks meer mee op.
    Hopen maar dat hij vanavond nog thuis komt..

12. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als hij vaker achter je aan komt buiten, kent hij in ieder geval dat gedeelte naar huis. Mogelijk heeft hij zijn geur daar al eens achtergelaten, dus de kans dat hij weet waar hij heen moet om naar huis te komen is best groot.

Je man kan proberen om met de sleutelbos te rammelen, met brokjes en een zakje vlees eventueel. Hij zal wel een keer honger aan zijn raap krijgen.

Met mooi weer moet je er ook rekening mee houden dat katten soms langer van huis kunnen blijven.

Ik hoop echt voor jullie dat hij vanavond nog terug komt en anders morgenvroeg misschien wel! Veel succes :)

13. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien kun je hier een foto plaatsen? Mochten er meiden uit de buurt zijn, herkennen ze hem in ieder geval?

14. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Mijn man is nog weer een rondje aan het maken, gewapend met brokjes en sleutelbos.;)
    Ik hoop zo dat de kat voor de nacht weer thuis komt.. vind het zo naar idee dat hij ergens rond dwaalt en met dit warme weer misschien niets heeft kunnen drinken.
    Geen idee tot waar hij normaal gesproken allemaal komt, maar ik denk dat dit wel buiten de bekende zone valt. Hij is in de naast gelegen wijk verdwenen, waar je eigen alleen via een drukke weg en rotonde kan komen. Mijn hoop is dat nu het rustiger wordt, hij die weer durft over te steken deze kant op. En dan weet hij de weg naar huis wel.

15. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Kan het zijn dat het voor katten de tijd van het jaar is en dat huj dus achter vrouwtjes aan zit? Heb weleens gehoord dat katers dan verder van huis kunnen gaan of zelfs paar dagen weg blijven. Of dat ook echt zo is weet ik niet zeker omdat ik 2 gesteriliseerde vrouwtjes heb.

16. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Hé bah wat vervelend zeg !!

Inprincipe als je kat een tijd binnenshuis is geweest toen ze klein was, en nu vaak buiten komt weten ze altijd de weg terug naar huis !!
    Misschien is ze ergens van geschrokken, en verstopt ze zich nu.

Mijn kat is een tijdje terug de hele nacht + 1 dag weggeweest. Ik was zo verdrietig, we wonen in 't centrum , druk dus, en mijn kat gaat bij iedereen naar binnen, en dat vindt niet iedereen leuk. Dus toen had ik ook de dierenambulance ingeschakelt, en al die sites die jij zegt, bleek ze gewoon boven in de gang bij onze buren te zitten.. zo stom .. ze had last van d'r pootje, dus waarschijnlijk had ze een tik van iets gehad, en dan gaan katten zich verstoppen net zo lang totdat ze zich beter voelen. Dat vertelde de dokter mij ..

Veel succes & sterkte!!

17. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik hoop echt dat het zoiets is, ergens van geschrokken en zich verstoppen. Onze wijk is verder heel rustig, dus ik denk dat die drukke rotonde wel heel eng voor hem was..
    Het is verder geen kat die snel met een vreemde zal meegaan of zich laat aanhalen. Tenzij hij erge honger of dorst krijgt misschien.

We zijn hem één keer eerder kwijt geweest, op Oudjaarsdag, toen er al heel veel vuurwerk werd afgestoken toen kwam hij ook niet weer. Pas heel laat 's avonds. Helemaal bang en geschrokken.
    We hopen maar dat het nu weer zo zal gaan.
    Ik kan zo denk ik echt niet rustig slapen. Bah zo naar niet te weten waar hij is en of alles wel goed is.

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Waar woon je in Drenthe en hoe ziet jullie kat eruit?

Ik hoop dat hij snel terug is, drinken vind hij wel hoor ;)

19. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    In Assen.
    Hier even twee foto's van onze 6 jarige ex-kater Tijger.

Bijgevoegde bestanden:

20. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    En net als ik bovenstaande heb geplaatst, kijk ik nog eens naar buiten en daar is hij!! Jippie :D

Deel Deze Pagina