Ik vroeg me af of iemand hier misschien ervaring mee heeft: Mijn kersverse nieuwe buren stonden hier net aan de deur dat ze het huis naast ons gekocht hebben om verder op te knappen en dan te verhuren. Het huis heeft geen achterom en wij hebben als enige in de straat een eigen poort naar onze tuin. Nu vroegen ze of ze het dan deels konden kopen zodat het verdeelt wordt in 2 ingangen. Het gaat dan om 8 meter lang x 90 cm breed. Mijn man is tegen en ik wil eigenlijk wel kijken wat de mogelijkheden zijn. Anyhowww.. nu zijn we nieuwsgierig hoeveel geld we er dan voor zouden kunnen vragen. Heeft iemand ervaring met zo'n koop? Wat komt er allemaal bij kijken? Bedankt
Kan me de aarzeling van je man wel voorstellen. Je weet nooit wat er naast je komt wonen wanneer het verhuurd wordt. En dan moet je wel in goede en slechte tijden een pad delen. 90 centimeter is niet veel. Verder vraag ik me af of het zomaar kan. Je zult het dan ook kadastraal moeten vastleggen omdat het nu bij jullie kavel hoort. Zou me er eerst wel even in verdiepen en er goed over nadenken. Eenmaal verkocht kun je niet meer terug!
Ik zou het niet doen. Puur en alleen al niet omdat het huis verhuurd gaat worden. Kan dan zomaar zijn dat er elke 2 jaar nieuwe buren hebt. Of korter natuurlijk maar ja. Je weet gewoon wat voor volk het zal zijn.
Ik zou het niet doen. Je huis wordt misschien wel minder waard erdoor en wie weet krijg je veel gezeik. Zolang er geen recht van overpad is hebben ze ook nergens recht op en is het jullie goodwill als je het wel doet. Ik zou het dan zowieso als je het al overweegd officieel via de notaris en kadaster vast laten leggen en voor de geldende marktprijs. Geen vriendenprijsjes ofzo.
Ik houd goede moed voor nette mensen. Het is een chique huis met een erker die uitkijkt op zee dus geen goedkoop huurhuisje. voor 1000 euro ga ik er niet over nadenken over de verkoop maar denk niet dat je er veel meer dan dat voor vangt. Hun zouden sowieso notaris e.d moeten regelen en een nieuwe deur voor ons erin moeten zetten.
Zou het niet doen. Persoonlijk heb ik veel geld over voor een eigen ingang achterom. Ook al kan ik goed met mn buren opschieten.
Tja dat kan maar ook dat soort huizen kunnen verhuurd worden aan mensen die iets zoeken voor een korte periode. Door een verkoop van huis of scheiding. Ik zeg maar wat.. Zou er heel goed over nadenken. Ook over het feit wat dit voor jullie huis betekend. Wordt het minder waard? Komen er extra kosten voor jullie . Succes met jullie beslissing.
Mogen ze dat überhaupt zomaar? Een huis kopen om te verhuren? Ik zou het niet fijn vinden als het huis naast me ineens verhuurd gaat worden. Volgens mij heeft dat altijd effect op de waarde van jouw huis, overpad of niet.
Het is altijd al een huurhuis geweest. Tegenwoordig zijn ze daar ook erg makkelijk im geworden. Zolang er geen torenhoge schuld op staat gaat de gemeente er vaak mee akoord.
Hier in zwolle is het 310,- euro per vierkante meter. Maarrrrrrr je heb ook nog kosten van de notaris en kadaster. Ook de hypotheek verstrekker moet akkoord gaan, bij hun moet je eerst toestemming vragen en die zijn vaak niet zo snel.... Ik wacht al 6 maand:x
Ik zou het niet doen. Jouw huis is meer waard met eigen pad dan dat het een gedeeld pad is. Ik denk dat het bedrag altijd te weinig dan wat je er op verliest. Daarnaast wordt hun huis meer waard als ze een achterom krijgen. Als jullie het wel besluiten zal je het wel via de notaris vast moeten laten leggen. Volgens mij is het kadaster niet nodig omdat het jullie eigendom blijft.
Dat is ook een goeie! Je moet de verstrekker van jullie hypothecaire lening om toestemming vragen! En inderdaad, je verlaagt ermee de waarde van je huis met meer dan de grondprijs van dat stuk.
Het kadaster moet ook opnieuw inmeten een dat is zo 1500 Euro, zowel voor jullie, als voor hen. Als zij er een grote plantenbak neerzetten, kun je er niet meer langs met een skelter oid. Absoluut niet doen, beetje cash is nu lekker, maar kost je indirect veel geld.
Niet aan beginnen. Waarde van je woning daalt! Geeft vaak gedoe, zéker met huur naast je, niet doen hoor!
Ik zou het zeker weten niet doen. Je weet maar nooit wie je naast je krijgt, en de waarde van de jullie woning kan dalen.
Bij de gemeente kun je opvragen wat de grondprijs is per m2, mocht je het serieus overwegen zou ik een makelaar een taxatie laten doen met en zonder verkoop. Zo krijg je inzichtelijk wat jij er qua taxatiewaarde op achteruitgaat! Het verschil kun je vergelijken met wat het opbrengt. Je hebt overigens wel toestemming nodig van de hypotheekverstrekker om het te mogen verkopen!