Goedemiddag meiden, Een tijd terug had ik een topic geopend over mijn zus die beweert te zijn misbruikt door mijn vader. Dat topic is inmiddels gesloten, vandaar een nieuwe. Inmiddels heb ik mijn moeder geconfronteerd met het de beschuldigingen. Mijn moeder schrok hiervan. Ik vertelde haar dat het moet zijn gebeurd in een weekend dat zij niet thuis was en dat ze ervan op de hoogte zou moeten zijn aangezien er een gesprek over is geweest met een maatschappelijk werkster (deze vrouw had regelmatig gesprekken met mijn ouder ivm haar beperking). Mijn moeder vertelde me dat er alleen ooit is gesproken over dat mijn zus bang was begluurd te worden omdat mijn vader haar een keer gezien had onder de douche (wij douchten thuis vaak met de deur open omdat er weinig ventilatie daar was, geen raampje). Mijn zus schijnt dit vaker te hebben aangekaard tijdens de gesprekken, mijn vader zou steeds gezegd te hebben dat hij daar absoluut geen behoefte aan heeft. Ik heb ondertussen contact gehad met de psycholoog van mijn zus, maar zij kan mij uiteraard niks vertellen ivm beroepsgeheim. Mijn zus moet schriftelijk toestemming geven, pas dan kan de psycholoog mij inhoudelijk meer vertellen. Tot nu toe heeft ze nog geen toestemming gegeven. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet geloven. Ik geloof oprecht dat ze gelooft in haar eigen verhaal, dus dat ze niet liegt. Maar de waarheid is nog altijd onduidelijk. Hier de link van het vorige topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/497263-zus-misbruikt.html
Ik heb je vorige topic niet gelezen maar ik kan mij voorstellen dat het heel moeilijk is om te weten wie je moet geloven. Heeft je vader of je zus eerder over dingen gelogen? Ik kan mij er eerlijk gezegt niets bij voorstellen dat iemand zoiets verschrikkelijks zou verzinnen, behalve dan als ze jou vader iets betaald zou willen zetten o.i.d. en wat denkt jou moeder?
Iemand die ik ken is hier ooit ook van beschuldigd. Andere dochters herkenden zich niet in het verhaal. Later is het ook weer ingetrokken. Moeilijke situatie. Je wilt eigenlijk niet geloven dat iemand hierover liegt. Om te beginnen al niet omdat het zo'n afschuwelijke beschuldiging is, voor de verdachten vreselijk. En ook omdat zo'n leugen op de een op andere manier ook de vrouwen en mannen bij wie het wel echt gebeurd is 'te kort' doet. Maar toch gebeurt het wel degelijk dat erover gelogen wordt. Wat zegt je eigen gevoel? Wil je het nog met je vader bespreken?
Waarom verteld je zus het je eerst allemaal maar wil dan geen toestemming geven zodat je met haar psycholoog erover kan praten? Misschien is het gebeurd en misschien niet maar geloof dan wel zeker dat je zus heilig geloofd dat het gebeurd is en dat maakt het zo lastig. Trouwens ook voor je ouders want je vader wordt toch van iets verschrikkelijks beschuldigd! Ik wens jullie veel sterkte en hopelijk komt de echte waarheid boven water!
Gebeurd helaas vaker dat mensen onterecht beschuldigd worden Ik ken iemand die haar oom beschuldigde van misbruik, bleek achteraf niet waar te zijn maar was een schreeuw om aandacht van dat meisje. Heel triest, maar het gebeurd wel. Maar ik snap je ts dat je niet weet wie je nu moet geloven en wie niet. Lijkt me vreselijk zoiets.. Sterkte
Ik kan niet zeggen dat dit voor de zus van TS ook geldt, want ik ken haar natuurlijk niet, maar als ik m'n zusje iets als dit in vertrouwen zou vertellen en zij zou vervolgens verhaal willen gaan halen bij m'n psycholoog, geloof ik ook niet dat ik daar heel vrolijk van zou worden.. Moeilijke situatie, ik zou ook niet weten wie je moet geloven, hoe je moet handelen en wat wijsheid is..
Wat een moeilijke situatie, verschrikkelijk. Heeft je moeder je vader er inmiddels mee geconfronteerd? Veel sterkte.
Oh, dat gebeurt inderdaad vaker. Meestal gaat het dan om gevoelens van boosheid, machteloosheid en/of wraak. Ik heb zo'n beschuldiging van dichtbij meegemaakt waarbij later ook opgebiecht werd dat het verzonnen was (het betrof een beschuldiging van verkrachting) om wraak te kunnen nemen. Dit vind ik ook vreemd en laat mij denken dat ze misschien zelf ook wel door heeft dat er iets niet klopt....