Iemand met verstand van bankzaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaTal85, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen een beetje in de goede richting te gaan denken.

Eerst wat, op het eerste oog onrelevante, achtergrondinfo.

Mijn vader en moeder zijn uit elkaar gegaan toen ik drie maanden was, en mijn moeder wilde niet da ik nog comtact had met mijn vader, toen ik drie was is dit weer voorzichtig op gang gekomen, toen ik vijf was werd mijn moeder ernstig ziek en ben ik bij mijn vader gaan wonen. Mijn moeder heeft meerdere hersenbloedingen gehad en was daardoor verlamd aan een arm en een been en kon niet praten, toen ik 8 werd is zijn overleden.

Terug naar het heden.

Mijn vader kwam van het weekend aanzetten met een postbank groeirekening boekje. Hij vond dat ineens tussen spullen die bij mijn moeder vandaan zijn gekomen nadat zij overleed.

Mijn moeder heeft deze geopend toen ik een half jaar oud was. Maar... Zij heeft uit boosheid naar mijn vader altijd alles geopend met haar meisjesnaam als achternaam voor mij, zo ook deze rekening. Toendertijd kon dat nog omdat er geen sofinummers waren.

Op het laatste afschrift van 1993 een maand voor zij overleed staat een bedrag van 674 gulden. Mijn vader heeft berekend dat er zo een 1100 gulden op die rekening moet staan aan ophoging door rente tot mijn 18e.
    Nu wil ik dus weten of deze rekening (waarvan het rekeningnummer niet in het boekje staat) nog ergens moet bestaan, mijn vader had het er namelijk over dat op mijn 18e het bedrag naar het tegenrekeningnummer overgeschreven zou moeten zijn, maar dat is onmogelijk omdat mijn moeder al was overleden toen.
    En hoe kom ik aan dit geld als de achternaam niet klopt?

Iemand enig idee of iemand met verstand van dit soort zaken?

2. kvinna

kvinna Niet meer actief

Geen verstand van bankzaken, maar op het eerste oog zeg ik: blij dat het de Postbank is, die bestaat in elk geval nog. Dat zou het misschien makkelijker moeten maken. Succes en ik hoop dat iemand je er verder mee kan helpen.

En de achternaam kun je natuurlijk wel bewijzen door je geboorteakte mee te nemen. Daarop staat de meisjesnaam van je moeder namelijk vermeld.

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zou gewoon even de desbetreffende bank bellen met je vraag. Die kunnen iig voor je uitzoeken of de rekening nog bestaat.

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Kun je niet naar de bank gaan met je geboorteakte en legitimatie en aan hen vragen hoe het precies zit? Neem eventueel de afschriften mee dan kunnen ze het beter nakijken.

Succes!!

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

de ING bellen en het daar voorleggen.

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Meestal worden bankrekeningen na een bepaalde tijd niet gebruikt te zijn opgeheven. Na hoeveel jaar dat is kan per bank verschillen. Het beste idd even contact opnemen met de ing. Aangeven wat de situatie is en dat je het boekje nu pas hebt gevonden. En geef niet op bij 1 nee, er is vaak meer mogelijk dan men in eerste instantie denkt.

7. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Thanx dames, ik ga donderdagavond maar even naar het ING kantoor als zoontje slaapt!

Deel Deze Pagina