Hoi, Ik kom uit een grote hechte familie. Dit jaar worden er (als het goed is) 4 babies geboren. 3 nichten (waarvan ik dus) en 1 neef krijgen een baby. Wij en mijn neef hebben inmiddels een kindje. Nu vraag ik me af. Het kindje van mijn neef is míjn achterneefje. Zoals onze dochter zíjn achternichtje is. Maar wat zijn deze kindjes van elkaar? Heet het dan ook achterneefje/nichtje?
dat heet naar wat ik weet ook gewoon voor jouw kindje ook achternichtje... Maar weten doe ik het niet zeker hoor...
Ik noem dat achterneefje of achternichtje. Mijn man heeft een neef, hun dochter en onze meid zitten bij elkaar in de klas. Ik zeg dan altijd dat N en onze meid achternichtjes zijn. Weet alleen niet of het officieel ook echt zo heet.
Ik hou het op achterneefje/achternichtje, achter-achter vind ik too much. En in de praktijk noem ik ze eerder neefje of nichtje; alles wat familie is en geen oom, tante, broer of zus noem ik neef of nicht. Lang leve het gemak!
Wikipedia zegt achter-achterneef/nicht, maar het loopt helemaal niet lekker Als de familieband zo hecht is, maakt het toch ook niks uit?
kinderen van jouw neef en nicht zijn jouw achter neefjes/nichtjes jouw kinderen zijn dan van jouw achter neefjes nichtjes achter- achterneefjes nichtjes snap je het nog? achter-achter neefje/nichtje is het goede antwoord