18 weken verlof?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by elba, Oct 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elba

elba Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    2,016
    0
    0
    lerares
    Hoi iedereen,

Ik hoorde van de kraamzorg dat het zwangerschaps verlof door de regering tot 18 weken is verlengt. Weet iemand hoe dit werkt en vanaf wanneer. Moet je in 2009 bevallen of moet dan je verlof starten. Mijn verlof start 20 nov. Waarschijnlijk val ik buiten de boot maar misschien een hele hoop andere niet die hebben er wat aan. Ten minste als iemand weet hoe het zit.

Groetjes Elba

2. Pinda

Pinda Actief lid

Jul 27, 2006
    477
    0
    0
    Volgens mij zijn ze nog bezig om het evt te verlengen van 16 naar 18. Maar als het er nu doorheen is is dat goed nieuws!

3. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    nou, ik heb gelijk gezocht op google, maar kan niks vinden van dat het erdoor is hoor. :(

mn. Duitsland (nu 14 weken) schijnt dwars te liggen ivm de extra kosten als het naar 18 weken gaat.

dus ik weet niet waar je kraamzorg dat gehoord heeft, maar daar hoor ik gráág meer over! ik kan er namelijk niks over vinden nog (ja, dat ze er mee bezig zijn, en dat het misschien naar 18 weken gaat. nog niks zeker, en al helemaal niet wanneer).

mocht jij nieuwere info hebben, wil je me die dan per pm doorsturen? vast dankjewel hoor!

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zo rond Prinsjesdag is er de discussie geweest omtrent vaderverlof (langer dan de huidige 2 dagen) en evt een verlenging van het zwangerschaps/bevallingsverlof naar 18 weken.... maar dit zijn alleen nog maar voorstellen. Voordat iets dergelijks wettelijk is geregeld... dat duurt nog wel even.

5. Esma79

Esma79 Lid

Jul 26, 2008
    87
    0
    0
    jammer :(
    We moeten blij zijn met wat we hebben ;)

6. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja idd blij en te vreden met hetgeen wat we krijgen toch :)

Share This Page