Gastouder vraagje

Discussion in 'De lounge' started by Bloem93, Apr 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Ik heb een aanbod gekregen wat mij erg aantrekkelijk klinkt.
    Nu heb ik alleen even een vraagje over de bruto verdiensten, wie wilt mijn vraag even proberen te beantwoorden in een pb?

Het gaat over het uurtarief wat ik netto over zou houden.
    Werkzaam als gastouder bij iemand anders aan huis!

Alvast bedankt! :)

2. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Aan huis bij iemand is netto weinig overhouden...

Je hebt geen aftrekposten. Je mag altijd pb'en hoor.

3. Lyt

Lyt Actief lid

Dec 21, 2009
    296
    0
    0
    Je mag me een pb doen hoor!

En het is onzin dat je er weinig aan over zou houden.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bel de belastingdienst even en reken het met hen samen even door: zij kunnen namelijk voor jouw specifieke situatie met je kijken wat je eraan over zou houden :)
    Je hebt vrij weinig aan weten wat een ander er aan overhoudt, omdat jouw situatie weer heel anders kan zijn :)

5. Lyt

Lyt Actief lid

Dec 21, 2009
    296
    0
    0
    Het is niet zo moeilijk om uit te rekenen hoor wat iemand er aan over houdt. Als je het inkomen per uur weet en het aantal uur dan laat je daar gewoon de belastingtarieven op los.

Veel mensen bij de belastingtelefoon zullen je daar niet goed mee kunnen helpen, vaak krijg je er verkeerde adviezen.

6. misa

misa Niet meer actief

Ik trek ongeveer 33% van de verdiensten af. Je mag me gerust pben. Er is ook een gastoudertopic in kinderopvang. Maar ik doe in m'n eigen huis.
    Ik denk wel dat bij iemand in huis wel minimaal 3 of 4 kinderen moet opvangen, wil het een beetje rendabel zijn.

Volgens mij mag de belastingdienst niet samen met je doorrekenen.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor een gastouder aan huis betalen ouders een uurtarief, en geen kindtarief :) Voor de gastouder kan dat dus prima uit, tenzij ze je 4 of 5 kinderen in de maag splitsen ofzo :D
    Voor ouders kan een gastouder aan huis pas uit bij 3 kinderen, maar er zijn natuurlijk zat ouders die met minder kinderen gewoon een keuze maken voor oppas aan huis, omdat ze dat voor hun kinderen prettiger vinden :)

8. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Onzin.

9. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    hou er rekening mee dat je bij de vraagouder aan huis max 3 dagen mag werken. Anders moet je namelijk in loondienst bij de ouder.

10. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties!

Ik houd er in principe voldoende aan over zoals we nu berekenen.
    Het zou voor 4 dagen zijn, 2 kinderen.

Wat houd het in als je bij de ouders in loondienst gaat? Wat houd dat precies in?

11. Lyt

Lyt Actief lid

Dec 21, 2009
    296
    0
    0
    Dan ben je in loondienst bij ze wat heel veel eist van de vraagouders. Dat zullen ze absoluut niet willen. Het moet via een gastouderbureau gaan. Die moeten ze dat ook hebben verteld.

Ik neem aan dat het via een gastouderbureau gaat (anders krijgen ze geen kot). Laat ze daar maar eens informeren over deze kwestie.

12. Lyt

Lyt Actief lid

Dec 21, 2009
    296
    0
    0
    Als jij bij ze in loondienst komt houdt dat dus in dat ze loonheffing moeten inhouden, een (loon)administratie moeten gaan voeren (kost veel geld).
    Dat zullen ze niet willen.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    4 dagen is dus als gastouder niet toegestaan.
    Dan zul je eerder een soort nanny worden ;) Die dus in dienst is van de ouders.
    Ik vrees dat deze ouders zich ook nog niet verdiept hebben in de regels van het hebben van een gastouder aan huis.

14. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Jeetje oké,

We hebben woensdag een gesprek met elkaar en iemand van het bureau inderdaad.
    D'r wordt dus wel bemiddeld en alles loopt ook via en met hun.
    Het wordt inderdaad nanny dan, ik zei het verkeerd :)

15. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Nou sorry, maar in verhouding tot wat ik thuis verdiende hield ik weinig over voor 3 x 10 uur per week! Is maar wat je onzin wilt noemen. Ik heb inmiddels 8 jaar ervaring dus weet wel wat ik neerzet.

16. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Dan wordt het vanzelf duidelijk woensdag. Succes.

17. Lyt

Lyt Actief lid

Dec 21, 2009
    296
    0
    0

De te betalen belasting maakt geen verschil in waar je het geld verdiend. Of dat nu thuis is of op locatie.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Inderdaad. Alleen heb je minder aftrekposten. Maar wees reeel, aftrekposten moet je eerst uitgeven om ze "terug" te kunnen vragen.
    Dus als je niet thuis bent hoef je niet te stoken, gebruik je geen elektriciteit of water.
    En de dingen die je aanschaft om je werk te doen kun je altijd blijven aftrekken. Van knutselspullen tot een VVE programma als Kiki.

Share This Page