oordoppen nodig bij vliegen?

Discussie in 'De lounge' gestart door friezinne82, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Hoi meiden.

Voor diegenen die al eens gevlogen hebben: Heb je oordoppen nodig? En kindjes, hebben zij ze nodig? En zo ja waar koop je die dan?

groeten,

Friezinne

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb ze nooit nodig gehad. Alleen vorige week toen ik terug vloog uit Barcalona was ik heel erg verkouden (nu nog) en toen wel flinke oorpijn gehad. Maar dat voorkom je niet met oordoppen. Mijn oren klappen altijd dicht,maar ook weer open zodra ik op de grond sta. Mijn zoontje van 16mnd heeft met 8 mnd gevlogen en nu en beide keren totaal geen last ervan gehad.

3. Missy79

Missy79 Actief lid

11 feb 2010
    449
    0
    0
    Ik heb afgelopen oktober 11 uur gevlogen en had geen oordopjes nodig... Wel adviseer ik zuigsnoepjes voor het opstijgen en landen :D

Als kind ook al wat gevlogen en toen ook geen oordopjes maar kwam de bemanning langs met jawel zuigsnoepjes

4. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Oordoppen zijn nergens voor nodig. De doppen die zgn de druk reguleren doen hun werk niet omdat ze het oor niet geheel afsluiten. Als je op maat gemaakte doppen hebt werken ze wel maar die zijn heeeeel erg duur. Kauw kauwgum of neem een zuigsnoepje. Dat helpt vaak een beetje. En de een heeft er meer last van als de ander. Als ik verkouden ben heb ik er last van maar anders bijna niet. Een goede piloot zal indien mogelijk langzaam dalen en dan reguleert de druk zich vanzelf beetje bij beetje.

Ik ben stewardess dus heb ervaring;)

5. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Bedankt voor de reacties! Tegen drukverschil helpt het dus niet. Hoe hard is het lawaai? ik heb een kleintje met nogal gevoelige oren en een hardgrondige hekel aan harde geluiden...

6. Missy79

Missy79 Actief lid

11 feb 2010
    449
    0
    0

Ook dat vind ik meevallen je merkt er eigenlijk qua geluid weinig van vind ik...
    Maar je zou altijd voor de zekerheid het voor je kleintje in kunnen doen...

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het is geen hard geluid, er is wel veel achtergrondgeluid in een vliegtuig van de motoren enzo maar na een tijdje valt dat echt niet meer op. Daar heb je geen oordopjes voor nodig hoor.

8. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Dank! deze moeder is weer enigszins gerustgesteld :D

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Van t reisbureau vertelde ze mij dat je kindje beter eerst zonder oordoppen kan laten proberen, is altijd beter!
    Als je merk dat ze er last van hebben is een flesje geven, of de tut in vaak al voldoende.
    Ik heb voor de zekerheid wel oordoppen voor Beer gehaald bij de apotheek.
    Zijn vanaf 1 jaar.

Veel succes en plezier!! :)

10. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    die van mij krijgen geen fles of speen meer dus dat wordt hem niet maar snoepjes kan ik altijd wel regelen natuurlijk :D

11. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Het geluid valt reuze mee. Ligt wel een beetje aan het type vliegtuig. Zorg dat je iig niet precies boven de motor zit. Daar heb je het meeste last vh geluid. En verder is het gewoon afhankelijk van de passagiers en kids die er op de vlucht zitten hoeveel geluid er geproduceerd wordt:D

Spannend zo een eerste x. Waar gaat de reis heen?

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb wel echt oordoppen nodig. Heb zgn air planes geloof ik. Maar mijn oren klappen compleet dicht. Bij mijn eerste keer vliegen was ik na het landen half doof. Nou was dat wel op rhodos en die hebben een korte landingsbaan waardoor het vliegtuig snel moet dalen. Naar Malta had ik oordoppen in maar denk dat het zonder misschien wel was gegaan. Maar goed, ik nam de gok liever niet :)

13. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik zelf heb altijd oordoppen in. De eerste keer toen ik vloog had ik dat niet en heb 3 dagen met zere dichte oren gelopen. Dit verpeste toch best wel een beetje mijn vakantie. De kleine meid heeft tijdens het vliegen niets in en mijn vriend ook niet. Zij hebben er totaal geen last van. Mijn vriend kauwt op een stukje kauwgom en de kleine geef ik een doosje rozijntjes en een flesje water. En dat gaat perfect. En wat lawaai betreft het is gewoon een monotoon geluid, waar je best slaperig van wordt vind ik.
    Hele fijne vakantie toegewenst!

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier gewoon kauwgom in de mond.

Oordoppen in mijn oren vind ik overigens vreselijk en verdraag ik nauwelijks. Voel me dan zo "afgesloten".

Deel Deze Pagina