welke datum eindigd kdv bij 4 jaar?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Brandweer, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Hallo,

Wanneer eindigt het contract bij het kdv wanneer het kind 4 jaar word?

De situatie: Mijn zoon gaat 1 dag per week naar de opvang (woensdag). 6 november word hij 4 jaar. Nu kreeg ik vandaag de rekening van het kdv en hun rekenen dus tot de 15de november? Mijn zoon gaat in november dus helemaal niet meer heen (1 november is op donderdag en de woensdag erna is hij 4). Klopt dit van hun kant? Er staat in het contract dat het eindigt per 1ste of 16de:( Als hij 4 is heb ik toch ook geen recht op toeslag, dus dat betekend dat ik die maand zelf mag gaan ophoesten terwijl ik er helemaal geen gebruik van maak?

Hopelijk kan iemand me helpen

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het een twijfelgeval. Als je kijkt naar de dagen die je afneemt dan stopt het contract op 31 oktober (zijn laatste dag), maar als je kijkt naar zijn verjaardag dan klopt hun redenering wel. Dit is namelijk na de 1e van de maand, dus stopt het contract op de 15e. Ik zou er gewoon eens met het kdv over praten, zal toch wel een oplossing voor te vinden zijn. Alleen lastig dat je er zo laat achter komt, kunnen ze weer een punt van maken zoals 1 maand van te voren opzeggen of zo.

3. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Ja, tis ook hardstikke stom van me dat ik hier niet naar gekeken heb op de overeenkomst, heb er dus gewoon voor getekend:( Wat ik altijd heb gehoord is dat het stopt op de 4de verjaardag, maar kom er nu dus achter dat dat dus niet helemaal klopt. Flink balen, want het is 150 euro waar ik dus ook geen toeslag voor krijg :(

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Staat op je contract...

Wij hebben het contract laten aanpassen (stond laatste dag, dag voor de verjaardag en wij hebben het verlengd)

5. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    of je recht hebt op toeslag weet ik niet.
    Komt het kdv je niet tegemoet voor die ene dag?!
    Of kan hij toch gaan en je begint week later met school?
    Ik zeg maar wat?

Ik had het met opzeggen oude en nieuwe kdv.
    Het kdv is met kerst vrij /dicht en de week ervoor ging hij wennen.
    Betaalde heel dec. terwijl hij op de helft stopte. 2x betaald terwijl hij niet kwam..;(
    Overkomt je ook maar 1x...

6. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Ik ga morgen ook bellen hoor, ik hoop dat ze zeggen dat ik de hele maand niet hoef te betalen omdat hij die maand geen gebruik maakt van opvang
    Op mijn contract staat bij de 4de verjaardag, maar verderop wijzen ze op een reglement, en daar staat 31ste of 15de als laatste dag... :(

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Heej grappig! Onze dochter wordt ook de 6e 4.
    Ons contract loopt tot 1 november, dit is een donderdag. Ze ast normaal op ma en do en zou dus donderdag niet meer mogen. We hebben deze dag als losse dag in mogen kopen. Het geld van de belasting over die dag zullen we aan het eind van het jaar terug krijgen als we het jaaroverzicht krijgen.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    #8 deepfreeze, 16 okt 2012
    Laatst bewerkt: 16 okt 2012
    Toeslag is volgens mij geen probleem. Mijn oudste heeft vorig jaar tot eind augustus het kdv bezocht, en hij was de 10e al jarig. Netjes vergoed allemaal in de toeslagen.

Normaal was het tot 15 aug geweest, maar nu dus verlengd..

Je had het eigenlijk al per de 1e moeten opzeggen.. Nu gaat het normale contract in werking..

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook gewoon toeslag gehad hoor, terwijl m'n dochter een maand langer is geweest. Verlengde opvang.

Voor het overige bedrag is het erg zonde, je kan het nog proberen, maar ik denk dat je pech hebt omdat je te laat bent.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Toeslag krijg je wel gewoon hoor. Heb dat nagevragen. Mijn zoontje wordt 17 juni 4 en gaat misschien oefenen ( ben ik nog niet uit) op school maar zeker tot aan de vakantie zal hij op het kdv blijven. Zodra de vakantie begint is hij net als mijn dochter vrij en zal samen met haar op school starten na de vakantie. Hij is dan dus allang 4. Belastingdienst zei dat ze niet zo nou jaar datums kijken omdat scholen ook weer allemaal andere regels hebben. Pas oefenen na 4e verjaardag of al eerder. Kinderen moeten toch opgevangen worden met werkende ouders en dus is het niet zo 4 en klaar met toeslag. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken

11. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Bedankt voor alle antwoorden, dat van de toeslag wist ik helemaal niet.

Heb gebeld en ze zetten mijn contract stil per 1 november. Dat scheelt me dus even 150 euro. Hele nette service dus :D

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nette service vind ik het niet. Het had service geweest als ze hier zelf op gekomen waren bij opstellen van het contract net als bij ons. Jij hebt er over gebeld maar andere ouders doen dat misschien niet en zo hadden ze mooi extra geld in hun zak gestoken.

Ik vind wel dat ze het netjes hebben opgelost maar nette service.... Nee dat niet.

13. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Daar heb je helemaal gelijk in, maar ze hadden ook kunnen zeggen: Mevrouw, daar hebt u zelf voor getekend, wat dat heb ik. Bij november staat ook die 150 euro, en later word genoemd dat het reglement van toepassing is, en daar staat het ook in. Tis ook onoplettendheid van mezelf geweest om dit niet na te kijken voor ik het had getekend.

Deel Deze Pagina