kolf probleempje wie kan mij helpen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door happymama, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo

ik heb een probleempje
    ik moet volgende week weer aan t werk en wil graag vantevoren wat kolven.
    heb al een stuk of 5 potjes in de vriezer maar als ze dadelijk bij de oppas is moet ik ook koven ,alleen lukt dit niet echt.
    heb al een neusspray voor tsr
    met een foto van mijn meisje of als ze erbij is komt er ook niet veel meer .
    ik kolf in totaal maar rond de 80 tot 100 cc in totaal.
    ze is 8 weken dus heeft wel wat meer nodig dan dat.
    als ik een vol potje wil hebben dan moet ik dus 3x kolven .
    wat kan ik nog meer doen om er meer melk uit te krijgen tijdens t kolven???? iemand een idee
    als ze zelf bij mij drink drinkt ze wel voldoende en is ze tevreden.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waar kolf je mee?

3. happymama

een handkolf van avent . heb nog een electri maar die moet terug is van een vriendin en moet zeggen dat er daarmee ook niet veel meer uitkomt

4. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik kolf sinds een week of twee ook ong. 100 cc per keer, maar dit is ook precies wat mijn kleintje leegdrinkt als ik een fles geef, of zelfs nog geen eens leegdrinkt. Dus als je dit per keer kolft, denk ik dat het niet eens zo verkeerd is?? Je mag toch kolven tijdens de momenten dat je anders zelf voedt, dus mag je gewoon per voeding deze 100 cc kolven, toch??

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    80 cc naast de voedingen is echt niet slecht. Of kolf je dat in plaats van een voeding?

Ik vind het niet echt weinig hoor!

Je kunt nog borstcompressie toepassen. Staat uitgelegd op www.borstvoeding.com. Je kunt ook wisselen van de en naar de andere borst.

Verder wat warms drinken (venkelthee) voordat je gaat kolven wil ook nog wel eens helpen.

Ik heb ook een handkolf van avent, maar kolf momenteel electrisch. Heb je weleens geprobeerd zonder dat siliconen ding op je borst te kolven?

6. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ja ik kolf ook electrisch van avent zonder dat siliconen ding, dat werkt veel beter!anders komt er amper wat uit, ook ik kolf op mn max 120/130 cc en dat is na heel de nacht, gewoon om de 3 uur kolf ik 80 tot 100cc, ligt eraan hoe druk ik bezig ben..ik geef snachts hypoallergeen voeding omdat ik gewoon niet genoeg melk heb om alle voedingen mee te vullen, hij is nu ook 8 weken en ook ik geef maar 100 tot 115 cc max, en daar heeft hij voldoende aan!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Ik kolf per keer zo'n 120-140 cc, maar mijn meisje is alweer dik 3 maanden. 80-100cc is helemaal niet weinig hoor! Mijn dochtertje drinkt maar 130 cc per keer in een flesje, je hoeft echt geen flessen van 200cc per keer te gaan geven, maar dat is ook een beetje afhankelijk van hoevaak per dag ze drinkt. Mijn dochtertje komt zo rond de 7 a 8 keer.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    80-100 naast de voedingen is best veel.
    Als je kind bij de oppas is kolf je in plaats van de voedingen, en als je dan er voor zorgt dat je de eerste weken 1 keer meer kolft dan je kind bij je zou drinken, dan moet je er echt wel genoeg uitkrijgen hoor.

Ik heb hier pasgeleden uitgelegd hoe je het beste met een Aventkolf er veel uitkrijgt, moet je maar even zoeken, want het was nogal een lap tekst.

9. happymama

ik kolf ook zonder dat silicone ding .
    en kolf nu in plaats van een voeding vandaag want heb vandaag gewerkt maar dan komt er nog maar 60 tot 80 uit in totaal.
    zal t proberen met venkel thee en of compresse

Deel Deze Pagina